ИНТЕРВЈУ Саша Хајдуковић: "Костима" смо људе дирнули у емоције

Огњен Матавуљ

03. 01. 2021. у 13:00

НАПРАВИЛИ смо живот. Нешто за шта је милион људи седело, чекало, осећало... Људи су се саживели са серијом и ликовима. Изазвали смо емоције, што је суштина због којих снимамо серије.

ИНТЕРВЈУ Саша Хајдуковић: Костима смо људе дирнули у емоције

Фото "Босонога" продукција

Овако разговор, за "Новости", започиње Саша Хајдуковић, режисер хит-серије "Кости", чије је емитовање недавно завршено на Радио-телевизији Србије. Серија је изазвала велико интересовање и реакције публике, а од 1. јануара почело је емитовање и на БН телевизији у Републици Српској.

- Нисмо очекивали толике реакције, иако смо знали да је серија добра. Изненађен сам што су се гледаоци толико повезали са ликовима. Ипак, јасно је да не могу бити потпуно објективан према нечему што сам лично радио. Толико дуго си у материјалу, снимању, монтажи, да касније немаш објективан суд. Већ у почетку су реакције биле добре, а на крају је испало потпуно лудило. Гледаност је била огромна и хвала Богу на томе.

* "Кости" се данима анализирају, коментаришу...

- Не правиш серију за дневну употребу, већ да остане што дуже, да остави емотиван утисак. Заинтересовало је људе шта све стоји иза тога. Серија има разних нивоа. Није лако штиво. Неке су поруке препознате, неки су нешто доживели другачије и препознали нешто друго, али надам се да смо били довољно дубоки да ту има шта да се копа и истражује. Ако је неко плакао или се веселио, онда је схватио. Није то претерана филозофија. Због короне и изолованости у почетку нисам осећао реакцију публике, јер немаш директан контакт, као у позоришту. Чак ни гледаност и бројке ти ништа не значе. Тек када видиш коментаре на Косту Говорушу, или нешто попут: "А, у к... погину Љиља", схваташ да си направио живот. То је екстремно тешко, односно најтеже у овом послу.

* Ликови имају сличности са људима из данашњице, чак и презимена?

- То није циљано. Нисмо желели да погодимо никога и не бих волео да се то умотава у политичке памфлете, али треба да одслика дух времена и простора у коме живимо. То је, пре свега, бајка. Прича која је потпуна фикција. Као што сам рекао Николи Кољи Пејаковићу, причу сам посматрао шекспиријански, епски. Наравно да се не може поредити са Шекспиром, али да је позоришна представа, тако бих је посматрао. Једно краљевство, сви његови делови и то су ствари које се дешавају вековима са специфичношћу времена у којем живимо. То сигурно није само реализам, када бих испричао причу која само одсликава реалност била би поприлично "сува", или документарна. Трудили смо се да добије дозу мита или епа нашег времена.

* Како сте одабрали глумце, који су према већини критичара, врхунски урадили посао?

- Бранкица Јанковић и продукција "Босонога" су нам омогућили доста времена. То је врло битно за кастинг. Имали смо времена да разматрамо опције. Мислим да серија није била до краја ни написана, а ја сам се одлучио за Јову Максића (игра Косту Говорушу). И он је имао времена да буде у томе. Љубиша Савановић (игра Косту Гајића), такође. На сету смо имали времена да радимо заједно, да не трчимо и не подразумевамо неке ствари.

* Да ли глумци лако пристају на сарадњу са бањалучком продукцијом?

- Све лакше и лакше. После "Меса", много је лакше. Текст је био добар, па је и њима био изазов. Неко можда није био прва опција, али се све судбински поклопи кад треба. Све је то био процес. Снимање серија јесте индустрија, али наш систем рада је старински, озбиљнији и људи хоће да раде тако.

* Јово Максић је рекао да су услови били феноменални и нешто што човек једном доживи. Шта је доживео?

- Добру енергију на сету. Сви који су радили воле филм и раде из љубави. То се осети. Ми смо дружина која ради, али се и дружимо приватно. Мајк Николс је констатовао да има утисак како се не снима само кадар, већ читава атмосфера. Ако је глумац у чудној атмосфери, да осећа свађу и слично, то ће осећати и када уђе у кадар. Врло је битна атмосфера и да уживамо у ономе што радимо. Јово, наш брат, долазио је на снимања и када није имао да ради своје сцене.

* Које три целине ће заокружити трилогија "Месо-Кости-Кожа"?

- "Месо" је статус кво. Свашта се деси, а у ствари се не деси ништа. Ако нико на то духовно не одреагује и никога не покрене, онда само материја нестане и замени се другом. Нестане кућа, направи се зграда. Све остало је суштински исто. Добри људи страдају. Ликови настављају своје животе, који изгледају као животи, а нису. "Кости" су исповед, то је суштина. Прича о томе да неко ипак освести искуство које је доживео и кроз то направи други корак. "Кости" јесу у затвору, али он изгледа као рај. За "Кожу" је логично претпоставити шта следи. Има још један корак, а то је опрост. Вероватно ће прича бити о опросту.

Фото "Босонога" продукција

* Када очекујемо "Кожу"?

- Тренутно снимамо серију "Адвокадо" у којој смо и Коља и ја целом душом и телом. Заједно режирамо. Када завршимо снимање, сешћемо и видети.

* Колико је тешко бити режисер у Бањалуци?

- Мени је добро, јер радим. Увек сам се плашио да нећу имати посла. Имао сам и срећу, Кољу Пејаковића, Бранкицу Јанковић и њену вољу и жељу да се бави тиме. То је стресан и неизвестан посао, углавном неисплатив. Поготово на овај начин кад правиш ауторске серије. Али, то је обезбедила једна жена, односно један приватник.

* Да ли филм има институционалну подршку у Српској?

- Институционалне подршке нема. У Српској не постоји филмски центар, о чему се прича већ 15 година. Не постоји ни план што се тиче тога. Није питање ТВ серија и филмова, већ имаш Академију у којој образујеш кадрове, а немаш индустрију, па не знаш шта ћеш с тим људима јер немају где да раде. Ми смо направили студио и све, али је тешко без подршке институција. Ми приватно можемо помоћи, људе укључити, али да имају константан рад, то је немогуће. Зна се како се то ради и све државе на свету имају филмски центар. У БиХ то постоји у Сарајеву, али у Бањалуци не. Били су неки конкурси министарства културе, где је прошао и мој дипломски рад филм "32. децембар", али са малим буџетима. Филм је скуп спорт. И њиме институционално неко мора озбиљно да се бави.

КОМЕДИЈА О АДВОКАТУ

* МОЖЕТЕ ли открити о чему је серија "Адвокадо"?

- То је пројекат РТС. Комедија од 20 епизода, од по 25 минута. Занимљиво је, врло симпатично и забавно. Радња се одвија у Београду. То је прича о адвокату који упорно хоће да промени занимање. Има пријатеља, који је уличар и тражи неке шеме како да овај изађе из адвокатуре. Налази небулозе и сваки пут је то неки неуспех. Глумачка подела је одлична, а главне улоге играју Љубомир Љубо Бандовић и Никола Коља Пејаковић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (1)

КАКВА ЧИСТКА... Новак Ђоковић се одлучио на драстичан потез!