ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Легенда о "ТО"; "Југојугославија", режија Бон Парк (Немачка). БДП

25. 11. 2020. у 10:34

ОСИМ овог наслова, који носи једна од "лекција", из којих се састоји позоришни текст "Југојугославија" немачког редитеља Бона Парка, остали су такође метафорични - "Химна Југојугославији", "Школа", "Зоран од плиша", "Сага олимпијске клизачице Тијане Сју Јинг Марјановић Туре", "Смрт ТО"...

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Легенда о ТО; Југојугославија, режија Бон Парк (Немачка). БДП

У сарадањи са актерима представе, Јадранком Селец, Јеленом Чворовић Пауновић, Исидором Симијоновић и Николом Малбашом, редитељ је склопио футуристички игроказ, заснован на сећању на Југославију. Намера Бон Парка да представи и евоцира "сећање на будућност" идеала могућног поновног суживота, потпомогнута је дечјим хором, који представља народ и оркестром на сцени, који учествује у радњи. Сви носе око врата црвене пионирске мараме, а радња се одвија у маузолеју, где је постављен "бранч" за парти (сарадник за тотал дизајн Јулија Нусбаумер).

Питање је, да ли би представа о томе како странац приказује "оптимизам сећања" овдашњег обичног човека на дивоту некадашње домовине, била читљива и публици која није одавде. Апсурд, којим се Парк обилато служи да проблематизује искључиво лепе успомене на прошлост, не постиже циљ, коме овај поступак треба да води - да успостави истину, којој се, напокон, може веровати. Својим сонговима, народом, који представљају деца, мизансценом и физичом радњом глумаца у "едукативном" игроказу, редитељ не успоставља никакво ново значење, па чак ни гротеску, или персифлажу старих успомена. Спољним средствима, он покушава да учита појединачно, емотивно у корпусу људи, који су живели у Југославији, у свој концепт, преширок, да би био суштински везан за ову нама болну тему. Драматург представе Лука Курјачки могао је више да допринесе томе... Бон Парк режира музичко-сценску приредбу, у којој су и глумци, и чланови дечјег хора (под управом Божидара Обрадиновића), а нарочито музичари на сцени ефектни и занимљиви сегменти сторителинга о бившим домовинама, бившим односима и бившим емоцијама, пројектованим у (невеселу) будућност. Исидора Симијоновић, цитирајући хипхоперку Мајли Сајрус, завршава представу френетичним извођењем сонга, у коме је и наслов последње "лекције" представе "Југојугославија": "Не можемо да станемо/ нећемо да станемо/ ово је наш парти/ ми стварамо ствари/ не стварају оне нас!"

Афтерпарти, тачније речено!

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више патриота за Украјину

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више "патриота" за Украјину

ВАШИНГТОН још нема бесплатне системе противваздушне одбране "патриот" који би могли да буду пребачени у Украјину, произилази из интервјуа са америчким саветником за националну безбедност Џејком Саливаном за МСНБЦ.

26. 04. 2024. у 19:17