КО ЋЕ БИТИ СРПСКА БОГАТАШКА ЕЛИТА? ЕМОУШН откупио права за америчку серију ДИНАСТИЈА и ускоро почиње снимање српске верзије сапунице

М. ЈЕШИЋ

27. 09. 2020. у 17:34

КО ЋЕ БИТИ СРПСКА БОГАТАШКА ЕЛИТА?  ЕМОУШН откупио права за америчку серију ДИНАСТИЈА  и ускоро почиње снимање српске верзије сапунице

Фото Архива

КАДА неко од млађе генерације гледа фотографије својих бака и чуди се зашто су баке носиле нека "проширена рамена", тзв. нараменице на кошуљама, сакоима, мантилима, хаљинама, одговор је једноставан, које су и сада, ево, у тренду, - због Кристл и Алексис!

Ко су оне? Јунакиње популарне америчке сапунице "Династија", која се осамдесетих година прошлог века (1981- 1989)емитовала на ТВ мрежи Еј-Би-Си (ABC), а код нас средином осамдесетих на првом програму Радио-телевизије Београд. У нашој земљи (тада СФР Југославији) изазвала је одушевљење и постигла огромну гледаност. У тада социјалистичкој држави, био је то један од првих сусрета шире публике са светом гламура, луксуза, огромног богатства. До тада затворена врата богатих америчких индустријалаца и нафташа широм су се отворила, и наша публика је "гутала" све што се дешавало у "Династији", имајући утисак да вири у живот богатих и моћних. Виле, скупи аутомобили, луксузан накит, начин живота пребогате нафташке породице из Денвера био је опијајући за публику са ових простора. Наше жене биле су одушевљене стајлингом Алексис и Кристл и, потпуно занесене, покушале да их опонашају. Куриозитет везан за ову серију је и што је главна "злица" у серији, Алексис, коју је сјајно на мале екране донела глумица "британске школе" Џоан Колинс, постала омиљена код публике.

Позната продуцентска кућа "Емоушн" откупила је права за серију "Династија" и на зиму се очекује почетак снимања. Креће се са кастинзима, бирају локације, прави повод за разговор са првим човеком "Емоушна" Гораном Стаменковићем.

- Када је почео ковид, и сви стали са радом, решили смо да припремамо нове сценаристичке пројекте. Уз неке велике пројекте које намеравамо да радимо са страним стриминг сервисима, увидео сам да су сапунице једна од ретких форми које наша фирма никада није радила. Почели смо да изучавамо зашто се то гледа у свету, како све функционише, и почетна идеја је била да пишемо неку нашу верзију. Међутим, увидели смо да код нас нико то не зна да ради како треба. Сасвим случајно видео сам да се "Династија" као формат продаје. Она је прави бренд међу "сапуницама", и пошто познајем људе који су је продавали, јер са њима сарађујемо дуже од двадесет година, лако смо дошли до договора. Одмах смо откупили права за целу бившу Југославију и идеја је да радимо неколико верзија. Радићемо посебно верзију за српско тржиште, посебно за хрватско.

ПРВИ У ВЕЛИКИМ ПРОЈЕКТИМА

"ЕМОУШН" је био пионирска продукцијска кућа која је покренула пројекте који су до тада били потпуна новост на нашем медијском небу, као што су: "Хоћеш-нећеш", прва ријалити емисија која је кренула на Трећем каналу, "Летећи старт", "Све за љубав", "48 сати свадба", "Велики брат", "Операција Тријумф", "Твоје лице звучи познато", "Ја волим Србију"... али и веома гледане серије - "Жене са Дедиња", "Синђелићи" и "Ургентни центар". Сви серијали имали су преко 200 епизода.

Да ли ће се "Емоушн" држати примарне "Династије"?

- Поред оне "Династије", коју сви познајемо, на Нетфликсу постоји нова верзија, која је код тинејџера веома популарна, и ми намеравамо да их спојимо. Оно у шта сам сигуран јесте да млађи ликови морају да говоре језиком којим говоре садашњи млади. Међутим, они главни ликови, и односи у породици, какви су били у то време у Америци, сада су доста слични онима какви су тренутно код нас, тако да тај део нећемо драстично мењати. "Династија" је толико велики бренд, па и гледаоци морају да добију то што већ знају и шта очекују. Млађи карактери у серији су се више променили, другачије комуницирају, користе друштвене мреже, живот је драстично другачији него пре 30 година. Ни Кристл није више тако неспретна и неснађена.

Како ће изгледати кастинг, озбиљан задатак је пред вама?

- Радићемо кастинг као и уобичајено - на простору целе бивше Југославије. Пробаћемо да нађемо најадекватније глумце, а ту је лик Алексис најдоминантнији. Џоан Колинс се појавила у епизоди пред крај прве сезоне, а како је у другој стални лик, рејтинг серије је драстично скочио. То је први пут у сапуници да су људи заволели негативца, она јесте била сурова, али само из жеље да заштити своју децу.

У Србији се неће радити о нафтним магнатима, али о коме хоће?

- Тренутно се вртимо око тога да они имају своје ланце супермаркета, људи који се баве трговином... јер је веома битно да све то делује аутентично када радимо у нашој верзији и да локално буде веродостојно.

Када се "Династија" емитовала, поготово у земљама социјализма, били смо фасцинирани великим гламуром, неограниченим материјалним добрима којима је породица располагала, бахатим понашањем... Да ли у Србији данас постоји таква породица, са толиким богатством?

- Ми имамо у Србији и веће бахаћење и богатије породице.

Зашто је одабир "Емоушна" био да ради сапунице?

- Имао сам велику одбојност према сапуницама, међутим, проучавајући зашто их људи воле, схватио сам да је то један од најтежих формата за рад. Неке трају по 10, 30 и 60 година. Термини у којима се емитују су 19-20 часова увече, када људи желе да дођу кући и да се опусте. Заблуда је да нешто што се дуго емитује на ТВ не мора да има квалитет. Мора да га има. Променио сам мишљење у потпуности о сапуницама, и као што је наша фирма искорачила у неким пројектима, тако нам је велики изазов да урадимо "Династију".

Како сазнајемо од Стаменковића, српска "Династија" имаће више редитељских рукописа. "Емоушн" увек инсистира на доброј припремљености, наглашава први човек "Емоушна".

Такође сазнајемо да ће и "Династија" имати 80-100 епизода у првој сезони, и емитоваће се свакога дана. Познат је и емитер, али то засад остаје тајна.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)