ПОЗОРИШНА КРИТИКА: "Аријела Ф." и остало

18. 09. 2020. у 14:12

ДРУГА, и последња представа Пролога 54. Битефа "Бити Аријела Ф.", швајцарског "видеографа" Симона Сена, у продукцији Театра Види из Лозане, расправља о онтолошким, правним, етичким, родним, идентитетским питањима употребе дигиталног тела извесне Аријеле Ф., купљеног на интернету.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Аријела Ф. и остало

"Узнемирујуће" искуство уласка у женско тело и неограничене могућности употребе истог, уз укључивање правника, терапеута, саме Аријеле Ф., Симон Сен дели са публиком непосредно, показујући своје нашминкано (бесполно?) лице на екрану, показујући (из солидарности са Аријелом Ф.?) своје голо тело на сцени, препричавајући своје истраживање, на крају и позивајући Аријелу Ф. уживо на видео-линку, да одговара на питања гледалаца у сали...

Питања су уопштена, "назор" духовита, наивна, и Аријелини одговори су, јасно је, такође на нивоу телевизијског ријалитија боље врсте. За разлику од прве представе, "Долина језе", која отвара питање апокалиптичне могућности увођења киборга у драмску уметност, "Бити Аријела Ф." је сирово искуство уметника, који тражи тему за следећу "представу", и ово што показује је његов work in progress, па се и публика тако осећа ускраћеном за позоришни доживљај.

Битеф је, са својим оснивачем, из познатих епидемијских разлога, одлучио да, уз дебату о живом и дигиталном позоришту, Филозофски театар, промоцију књиге Вере Коњовић "Чекајући Битеф" и пратећу представу "Циркусфере", овогодишње издање назове Прологом 54. Битефа, који ће се спојити са 55, идуће године. Надајмо се. Испред Битеф театра и у њему, фестивалска атмосфера није изостала. Колико је било безбедно, видеће се за десетак дана, мере су биле предузете. Две представе, које су приказане, указале су на тему позоришта без живог човека на сцени, без страсти, коју, преко рампе, жив глумац поклања живом гледаоцу...

Шта год рекли, Битеф ће и даље ићи својим путем. "Узнемирујуће искуство", како га је дефинисао Симон Сен, у Београду се догађа сваког септембра, без обзира на Битефов поднаслов, програм, лажне или праве субверзивности по политичким, полним, уметничким питањима. Одавно је то престао да буде фестивал авангардног позоришта, из простог разлога, што је и сам тај појам изгубио значај у поплави пројеката из различитих уметности, које се из године у годину нуде у Битефовом програму.

Данас, то је фенси градско догађање, необичних појава на сцени и у гледалишту, које ретко даје повод за расправу о драмском театру. Своје теме редовно скреће на нове појаве, као што су представе без глумаца, киборзи, аватари, гласови, или предавачи, уместо драмских глумаца.

А то би, можда, требало да буде само пратећи програм феште, која хоће да покаже светски пресек позоришног тренутка. А то, дефинитивно, нису само необичности.
Да парафразирамо: театар, ипак, није само њихов. Мало је (...) и наш!

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.

18. 04. 2024. у 10:17