"ПАНТОМИМОМ ПРОТИВ КОРОНЕ": Марко Стојановић о сарадњи са Шангајем и пантомими

В.Стругар

20. 07. 2020. у 14:06 >> 14:06

ГЛУМАЦ и пантомимичар Марко Стојановић од почетка пандемије тражи начине да се уметнички ангажује против пошасти 21. века: прво је снимио кратки филм "Пантомимом против короне" (са основним препорукама здравствених стручњака) за Светску организацију пантомимичара, чији је председник, а онда са кинеском глумицом Тиан Шуи осмислио пројекат "Уметност и пријатељство".

ПАНТОМИМОМ ПРОТИВ КОРОНЕ: Марко Стојановић о сарадњи са Шангајем и пантомими

АКТИВАН Марко Стојановић

Двоје глумаца говорило је стихове песника Драгана Драгојловића и Зхао Лихонга, на српском и кинеском језику. Овај подухват организован је у сарадњи са Шангајским центром драмских уметности.

- Учествовао сам и на великом онлајн догађају који су пре десетак дана организовали Шангајски универзитет и град Шангај - објашњава Стојановић. - Реч је о међународном форуму "Позориште и филм", на коме сам имао и завршну реч. Тренутно, Светска организација пантомимичара (основана 2004. године), четврти викенд заредом, води, путем "Зума", разговоре на тему пантомиме, извођачких уметности, позоришта у доба короне... До сада је учествовало двадесетак колега са пет континената.

У међувремену, наш саговорник ангажовао се и у подршци слободним уметницима у доба кризе:

- Трудимо се да стратешки размишљамо и, што је више могуће, унапред. Све ово што се дешава у земљи личи на једно узбуркано позориште... Иначе, као организација управо развијамо платформу која ће, практично, бити онлајн позориште с продајом улазница. Намењена, пре свега, пантомимичарима.

Стојановић истиче да су (не само) новонастале околности наметнуле размишљање о промени система у култури.

 

 

- Мислим да је данашњи модел потпуно анахрон и бескористан. Уосталом, настајао је између 1955. и 1975. године, у социјализму из кога смо изашли пре две деценије. Од тада је само "дошминкаван" - каже Стојановић. - Сада би, коначно, Министарство културе требало да се одвоји од информисања. Јер, култура није имала никакве користи што је у истом министарству с медијима: нити је због тога у њима била више присутна, нити има прописа који то регулишу. А и они који постоје - не спроводе се.

Други корак, верује Стојановић, требало би да буде потпуна промена односа државе:

САРАДЊА Са кинеском глумицом Тиан Шуи

 

- Колики год буџет био, примерен датим околностима, биће мали за културу. Али, држава мора да се постави као копродуцент, а не давалац пара који уопште не контролише шта се с њима ради. Важно је да оствари увид у реализацију пројекта: улажу се милиони динара у неку представу која се одигра само три пута... И залуд се прича о некој "пристојној" Србији, ако се заборавља да се она не ствара преко ноћи, нити је без правог односа према култури може бити.

"КОЛАРАЦ" НАЦИОНАЛЕ

КАДА се прави филм у свету, ви као продуцент први уложите паре да покажете веру у тај пројекат, потом убеђујете друге људе да дају новац као копродуценти. Па онда са том сумом одете у банку и осигуравајуће друштво - објашњава Стојановић. - У банку да подигнете кредит, а у осигуравајуће друштво да оно да гаранције банци: ако филм пропадне. Е, тек тада снимате филм. А код нас га снимате само ако вам држава да паре преко Филмског центра Србије, и никако другачије. С друге стране, "Коларац" ће се затворити уколико држава не пружи помоћ. Не сме се пренебрегнути да је "Коларац" институција од националног значаја, баш као и оне које имају такав "префикс" у свом називу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна