КЉУЧНО ПИТАЊЕ - "ШТА ЈЕ УМЕТНОСТ?": Ауторска изложба Биљане Томић "Феномени времена" у галерији "Б2"

Миљана Краљ

25. 03. 2025. у 16:52

У САВРЕМЕНОМ добу и позицијама уметности данас, увођење појмова предметности и утилитарности у галеријски простор асоцирало је на историјске покрете прошлог века, посебно на протест студената 1968, који се завршио отварањем културног простора СКЦ-а 1970/71. Те године нису означавале само бунт студената, већ и бунт нових генерација које су промениле идеологије уметности и увеле нове стандарде у културу и уметност, пише историчарка уметности Биљана Томић, која је и сама активно учествовала у свим овим догађајима, у каталогу своје ауторске изложбе "Феномени времена" у галерији "Б2".

КЉУЧНО ПИТАЊЕ - ШТА ЈЕ УМЕТНОСТ?: Ауторска изложба Биљане Томић Феномени времена у галерији Б2

У част Раше Тодосијевића Фото Владимир Поповић

Поставку која се бави одузимањем употребне вредности предмету, како би добио сврху у уметности, чине дела настала од 1968. до данас, а заступљени су радови Марка и Марике Погачник, Раше Тодосијевића, Неше Париповића, Вељка Вујачића, Немање Николића, Бојане Атлије, Смиље Игњатовић и Бојана Јовановића, Никице Јурковића, Немање Лађића и Катарине Дрењанин.

- Тадашња револуција увела је нову сцену и параметре нових читања и пласирања културних догађања - подсећа Томићева, дугогодишњи уредник Ликовне галерије СКЦ-а. - Средином шездесетих почиње БИТЕФ - позоришни фестивал и било је природно да се са новом сценом театра покреће и нова уметничка пракса.

Како подсећа ова историчарка уметности, тада у Београду гостују група ОХО са предметним радовима, као и Марко и Марике Погачник са радом из у домену концептуалне и сиромашне уметности. У СКЦ-у се окупља сада већ легендарна уметничка шесторка: Раша Тодосијевић почиње са својим перформансима Was ist Kunst, капиталним радом који је променио приступ уметности, док се Неша Париповић бавио медијима, фотографијом, филмом и видеом,специфичним предметним пројектима...

Фото Владимир Поповић

Крст чивилук, Неше Париповића

- Изложба у целини је јединствена и са јасним језичким мотивима сваког уметника и учесника, односно, она поставља питање статуса уметника, метода и модела рада. Могло би се рећи да указује на дугогодишње, важно и ургентно питање положаја уметника, како обезбедити бављење уметничком праксом, ко гарантује продукцију, транспарентност и презентност уметника на савременој сцени... И даље остаје актуелно питање Раше Тодосијевића "Was ist Kunst" - закључује ауторка поставке, која ће бити отворена до 20.априла.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.

07. 12. 2025. у 13:36

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

ВЛАХОВИЋ ПРОПУШТА ДЕРБИ, АЛИ ДВА СРБИНА МОГУ ДА ОДЛУЧЕ ИСХОД: Милинковић Савић био херој Наполија а сада се нада првој победи над Јувентусом