ПОКРЕТ НА РАЗМЕЂИ ВРЕМЕНА: Савршене плесне различитости на уметничкој сцени 21. Фестивала игре у Београду
БЕОГРАДСКА позоришта током целе претходне седмице била су у знаку Фестивала игре, чије 21. издање под слоганом "Савршене различитости" већ недељама доказује и брани истинитост те синтагме - међусобна различитост, притом другачије од свега досадашњег, и у много чему савршено.
Народно позориште
Савршена извођења трупа пристиглих из најразличитијих тачака Земљиног шара, осим у биоскопу "Балкан" где је ове године фестивал и отпочео, протеклих дана заређала су се на главним театарским сценама - од музичког, Позоришта на Теразијама, преко само именом малог, позоришта "Душко Радовић", Звездара театра и Велике сцене Народног позоришта, до Битефа.
У овом потоњем театру синоћ је београдску публику очарао играч Аријел Жилберт, изводећи комад кореографа Мајкла Гетмана, једне од перјаница сцене Тел Авива. Представа "Најважније ствари" састоји се од три дела, у којима се кореограф који иначе у свом раду истражује и особености различитих етничких заједница, позабавио самом суштином човека.
Триптих је био и комад који је на 21. издање Београдског фестивала игре довео, најзад, и пригодно - београдски Балет, који у свом Народном позоришту током целе сезоне обележава свој велики јубилеј. "Инфинитас" је назив представе која тим наговештајем бесконачности из наслова, спаја стогодишње наслеђе Балета националног театра, садашњост и будућност.
Тројац кореографа из региона одабран је да креира савремена виђења дела великих наших композитора, те је Игор Киров поставку начинио на музику Станојла Рајичића, Милош Исаиловић радио је на балетској музици Енрика Јосифа, а Маша Колар потписала је кореографију уз "Симфонијски триптихон" Петра Коњовића.
"УТОПИЈА" С МАЛТЕ
ИДУЋЕ седмице, завршне петље у више од месец дана ткану шару од савршених различитости, унеће још две трупе. Најпре Компанија Јуе Јин пореклом из Шангаја, данас из Њујорка, гостује у Звездара театру. Последња представа на 21. Фестивалу игре, гостује у Битеф театру 9. и 10. априла, и реч је о комаду "Утопија" у извођењу националне компаније Малте.
И у наставку Фестивал игре, већ улазећи у завршницу, наставља да се одвија на театарским сценама Београда. Ове среде, стиже из Белфаста "Морнарско плаво", што је назив кореографије Уне Доерти, а овога пута играће се у Атељеу 212.
Петак и субота, 5. и 6. април, дани су када свет поново игра у главном нашем, Народном позоришту, и то заиста "далеки свет" - Сиднејска компанија игре. Рафаел Боначела представиће своју кореографију београдској публици, у извођењу трупе која слови за легендарну силу светске, не само играчке сцене далеког аустралијског континента.
"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку
ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.
07. 12. 2025. у 13:36
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)