ОМАЖ НАСЛЕЂУ ЗА БУДУЋНОСТ: Балет Народног позоришта на Београдском фестивалу игре

Марина Мирковић

27. 03. 2024. у 06:15

КАО једина домаћа продукција која се нашла на програму овогодишњег Београдског фестивала игре, вечерас од 20 часова изводи се триптих у продукцији Народног позоришта - три савремена балетска дела обједињена под насловом "INFINITAS".

ОМАЖ НАСЛЕЂУ ЗА БУДУЋНОСТ: Балет Народног позоришта на Београдском фестивалу игре

Народно позориште

Триптих премијерно изведен поводом јубилеја београдског Балета, потписују реномирани савремени кореографи Маша Kолар, Милош Исаиловић и Игор Kиров дајући ново виђење композиција Петра Kоњовића, Енрика Јосифа и Станојла Рајичића. Стварањем на музику композитора који су инспирисали чувене балетске уметнике Димитрија Парлића, Веру Kостић и Миру Сањину, аутори дају омаж наслеђу Балета Народног позоришта у Београду.

- Одлучила сам се за форму триптиха у жељи да с једне стране прикажем разноврсност савременог кореографског ствалаштва, а с друге стране да обновимо сећање набалетско наслеђе нашег позоришта и великане балетске и музичке уметности. Kао што и сам наслов сугерише, настављамо ланац и трајемо у времену, прошлом, садашњем и будућем -каже Ана Павловић, уметничка директорка Балета Народног позоришта у Београду.

Признање

СОЛИСТКИЊА ове представе Ивана Савић Јаћић награђена је признањем "Смиљана Мандукић" које додељује Удружење балетских уметника Србије за најбољу интерпретацију савременог играчког израза.

У години прославе стогодишњице постојања балетског ансамбла, представљају се садашње балетске снаге и даје допринос савременој уметности у Србији.Балетски триптих кроз рад три регионално етаблирана кореографа, започет на темељима балетске историје, доноси стилски и изражајно различите плесне креације креиране за балетски ансамбл Народног позоришта и показујебогатсво израза балета као уметности.

Македонски кореограф Игор Kиров у својој кореографији "Поема", на музику Станојла Рајичића и снимак извођења Београдске филхармоније, истражује концепт потраге за слободом душе која никад не престаје да сања. Жудња је главни покретач у кореографији српског кореографа Милоша Исаиловића, а музика балетског дела Енрика Јосифа "Птицо, не склапај своја крила" изведена је кроз три музичка медија који чине оригинални снимак Оркестра Народног позоришта из времена настанка овог балета, клавирско извођење Владимира Глигорића и музичке деонице којеје компоновала Ирена Поповић по мотивима знаменитог композитора. Приступ хрватске кореографкиње Маше Kолар базира се на српском националном музичком и плесном наслеђу на музику Петра Kоњовића, "Симфонијски триптихон" уз снимак извођења Београдске филхармоније.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!