ПОЗОРИШНА ПУБЛИКА У НИСКОМ СТАРТУ: Које су најтраженије представе на сценама престоничких театара

Вукица СТРУГАР

03. 11. 2023. у 13:30

СВА месечна извођења монодраме "Књига о Милутину" Ненада Јездића продала су се за само шеснаест минута - новинска је вест која је постала најбоља реклама представе Звездара театра. Оно што је до појаве ковида (и онлајн продаје улазница) било физички немогуће, постало је позоришна стварност: готово сваки београдски театар има бар једну "ултимативну" представу за коју постоји "ниски старт" на интернету када се објави репертоар и почне продаја карата за наредни месец, листе чекања и дуге редове пред благајном. Какве представе воли публика за које је спремна да издвоји од 300 до 2.500 динара?

ПОЗОРИШНА ПУБЛИКА У НИСКОМ СТАРТУ: Које су најтраженије представе на сценама престоничких театара

фото Звездара театар

- Наш главни задатак је да негујемо контакт са посетиоцима кроз редовна обавештавања у вези са куповином улазница. Волимо да чујемо публику, приступамо индивидуално решавању свих проблема до којих долази током процеса куповине, помажемо им да направе посебна изненађења, обезбеде улазнице за важне датуме... Листе чекања у класичном смислу немамо, јер се улазнице распродају брзо, а сваки месец је нова прилика за куповину - каже Зоја Павловић, менаџер за односе с јавношћу Звездара театра. - Због тога смо за неке од представа укинули резервације, све с намером да гледаоци имају једнаке шансе да дођу до жељених улазница. Увек постоји и листа заинтересованих за одређени датум за који нису успели да купе улазнице, па уколико неко врати карте или откаже резервацију, позовемо и обрадујемо некога од оних који у први мах "нису имали среће".

Како кажу у овој кући, онлајн куповина је знатно бржа и комфорнија, јер много људи истовремено може да купује улазнице. Уз "Милутина", најбржу продају бележе "Осама - Касаба у Њујорку" и "Воз".

- Колико год извођења да обезбедимо током месеца, улазнице се продају у првом дану, а за неке и у првим минутима или сатима продаје. Делује нестварно и невероватно, али то су чињенице којима сведочимо сваког месеца.

фото Народно позориште

"Године врана"

Карте у "Звездари" коштају од 1.200 до 1.800 динара, ипак, у великој предности су гледаоци који купују онлајн. Не постоји "фонд" за људе који долазе на благајну, па старији суграђани (невични употреби интернета) морају да замоле млађе укућане да им обезбеде улазнице. Ово у "Звездари" објашњавају чињеницом да је њихово позориште ретко коме "успут", зато су спремни да невичнима помогну дајући им телефоном инструкције како да обаве куповину преко интернета.

И у Београдском драмском имају сличну позоришну политику. По систему "ко пре девојци, његова девојка", пуштају у продају одмах све улазнице и тиме дају веће шансе онлајн купцима: тако, две трећине долазе до омиљених наслова преко интернета, а једна трећина на благајни.

- Понекад смо имали толике гужве да нам је требало обезбеђење да одржава ред у холу пред благајном - открива извршни продуцент Срђан Обреновић. - Верујем и да је цена (од 1000. до 1.800) прихватљива за све категорије становништва. Највећи хит је "Лаж" чијих се шеснаест извођења продало за 48 сати. Велико интересовање је и за римејк "Не играј на Енглезе", као и "Трамвај звани жеља". Искуство у БДП говори да публику највише привлаче одређени глумци у подели и занимљиви наслови, али и редитељска имена укололико њихове представе могу видети само на нашој сцени.

Да помама публике није само за новим насловима, сведочи пример Атељеа 212: иако је "Љубавно писмо" премијерно изведено још пре три деценије, улазнице се и данас продају за један дан.

- У врху су и представе "64", "Ролеркостер" и "Отац", а карте за наше представе крећу се од 1.000 до 1.500 динара. Однос између купљених онлајн и на благајни је 35 према 65 одсто - каже Биљана Шего, службеник за односе са јавношћу у Атељеу 212.

У Народном позоришту сложенија је ситуација него у осталим театрима: исту, Велику сцену деле Драма, Опера и Балет. И свака од ових уметности има код публике своје фаворите међу омиљеним насловима:

- Највећа брзина продаје је за драмске представе "Године врана" на Великој и "Балкански шпијун" на Сцени "Раша Плаовић". Али и прво извођење "Лабудовог језера" у октобру распродато је у року од једног сата. Занимљивост је и да је за "Велику драму" која је на репертоару већ 21 годину и даље влада несмањено интересовање - открива Зденка Милановић, директорка маркетинга. - Балет "Крцко Орашчић", који се традиционално изводи у време празника, велики је феномен у целом свету, па смо га и ми имали на репертоару прошле године у децембру, потом и јануару. Колико год да је извођења, у року од 24 сата све је распродато! Већ сада имамо велики број позива за ову балетску представу која се поново планира у децембру.

Иначе, у националном театру широк је распон цена улазница. Од оних за стајаћа места (300 динара) намењених углавном студентима, до 2.500 за неколико најбољих седишта најтраженијих представа.

- Чим најавимо на сајту и друштвеним мрежама да ће почети продаја, а онда је пустимо онлајн, креће трка за улазнице. Ипак, морамо да испоштујемо и старију публику и потрудимо се да сви имају исте шансе за куповину - додаје Зденка Милановић. - Такође, школе и разна удружења (пензионера, на пример) јављају се унапред и ми им обезбеђујемо резервације када знамо репертоар за наредни месец. Иначе, под нашим кровом је 120 стајаћих места, па је то прилика за оне са тањим џепом да дођу до повољних улазница. Све у свему, у Народном 60 одсто гледалаца може купити карте онлајн, док остали ту могућност имају на благајни.

фото Позориште на Теразијама

"Мама миа"

Позориште на Теразијама феномен је за себе: наш једини музички театар нема конкуренцију, а због неког од популарних наслова долазе и људи из унутрашњости.

- Тренд који је био пре короне наставио се и после ње, брзина продатих улазница за нови репертоар (као и статистика попуњености сале у сезони која је изнад 90 одсто) показују да је мјузикл као позоришни жанр и даље један од омиљених у избору публике. Крајем октобра када смо почели продају улазница за новембар, у једном дану продато је близу пет хиљада карата. Важан фактор за представе на Теразијама је и попуст од 20 одсто првог дана продаје (онлајн и на благајни), као и могућност бирања жељених места, јер после тог дана готово две трећине репертоара је распродато - каже Ивана Медиговић из Позоришта на Теразијама.

Људи се често буне, наставља наша саговорница, када не могу да купе улазнице за жељену представу, иако су дошли на благајну само неколико дана пошто је објављен репертоар. Са посебном пажњом комуницирамо са публиком која није из Београда, а која нас у великом броју посећује. Јер, представе Позоришта на Теразијама карактерише велики број учесника (у просеку 90), комплексна и велика сценографија, па их ређе изводимо ван матичне сцене због техничких немогућности.

- Уколико морамо да издвојимо представе које се најбрже распродају (практично у једном дану), то је свакако планетарни хит Mamma Mia! Њој се у овом месецу придружује мјузикл "Жене на ивици нервног слома", чија су сва четири термина у новембру распродата за 48 сати. Комуникација са публиком, директна или посредна (путем мејлова, друштвених мрежа и друго), константна је и нема радно време.

Цена улазница се у музичком театру креће од 1.400 до 1.800, уз попуст за студенте, пензионере и организоване посете - од 30 до 50 одсто. Како истичу на Tеразијама, водe рачуна да свака циљна група добије свој део "колача", па се капацитет сале дели за онлајн куповину, ону на благајни и организовану посету:

- Стало нам је да ниједан гледалац не трпи, односно да има подједнаку шансу да дође до улазница.

Карте за рођендан

- ТРУДИМО се да изађемо у сусрет у проналажењу места у сали и када су у питању изненађења за рођендане, годишњице брака или друге важне датуме наших гледалаца. Важан нам је однос са публиком и заиста улажемо све напоре да он буде квалитетан, прецизан и на обострано задовољство - наглашава Ивана Медиговић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.

03. 05. 2024. у 07:26

Коментари (0)

ИСПОВЕСТ РОДИТЕЉА УБИЈЕНЕ АНГЕЛИНЕ АЋИМОВИЋ: Годину дана од масакра у Рибникару (ВИДЕО)