"ДОДИР" ЗА РУЈНИ ЗАПИС ДУШЕ : Изложба слика Снежане Мандић у Културном центру у Новом Саду (ФОТО)

С. БАЈИЋ

11. 09. 2023. у 13:17

У ТРАГАЊУ за лепотом додирните уметност, попут жедног путника застаните на трен и погледом испијте рујни запис душе, нежно додирнут сатенском белином.

ДОДИР ЗА РУЈНИ ЗАПИС ДУШЕ : Изложба слика Снежане Мандић у Културном центру у Новом Саду (ФОТО)

С.Б.

То је једна од порука изложбе слика „Додир“, новосадске уметнице Снежане Мандић, која је на јединствен и публици веома близак начин, отворена у Галерији културног центра Војводине „Милош Црњански” (Војводе Путника 2) у Новом Саду.

Наиме, о стваралаштву Мандићеве, говорио је мр Данило Вуксановић, програмски директор Галерије матице српске повезан видео линком а читава церемонија отварања, иначе обојена у црвено, зачињена је у Дунавком парку, крај салетле, посебним приказом латино плеса, кубанских уметника.

Фото: С. Бајић

- Сликарство Снежане Мандић на путу је развијених трансформација материје, боје и конструктивне линије. Мотиви се смењују и реферишу на локално наслеђе, лепоту тренутка стварања, и посебно, на симболичну разраду мотива винских чаша и црвене боје, у течној асоцијацији на најчувенији напитак, у винском припадању људима и боговима подједнако. Разлози за приказивање ликовних случајева похрањени су у динамичној анализи замишљених али и доживљених тренутака, којима Снежана Мандић подстиче код посматрача усхићену свечаност у сусрету са атмосфером изворне животне радости. Због тога је сасвим логично присуство наглашених колористичких судара црвене, беле и црне бојене површине - истакао је мр Данило Вуксановић.

Он је такође нагласио да поред издужених стаклених тела винских чаша, које поигравају испред наших очију у креативном заносу, елементи на сликарским платнима Снежане Мандић потпомогнути су жичаним инструментима чиме се укупна атмосфера слике појачава у „звучности” затегнутих акорда. Место сусретања и слављења живота је град Нови Сад, чији обриси Градске куће и популарне Катедрале (која то није), на неколико слика подржавају позадину винске здравице, отварајући још једну фестивалску годину града културе.

Фото: С. Бајић

- Ширина и једноставност увећано кадриране композиције говори о намери уметнице да зумира предмет своје фасцинације са нарочитом пажњом, у готово ритуалном сагледавању мотива. Својство уметничке природе Снежане Мандић изграђено је заправо на митолошком бедему древних веровања чије снажно присуство и у актуелном часу може да нам појасни, докаже и потврди да се од момента проналаска културе винове лозе овај свет није много изменио. Под брадом Диониса, двоструко рођеног бога, извиру креативни замаси и точи из кладенца природних дарова који нас окрепљују, умирују и каткад, опију у неумереној жељи да заборавимо. Јер, изгледа да је стварност одувек било тешко прегрмети. Слике Снежане Мандић оквири су за разумевање наших веровања, љубави и надања. На њеним столовима постављеним у част овог животног нектара, симбола еухаристије, увек има довољно места за човека. Човека који жели да верује у бољи свет – закључио је Вуксановић.

Фото: С. Бајић

 

Снежана Мандић је рођена 1981. године у Новом Саду, потиче из породице просветних радника, а интересовања за сликарство развијала је уз свог оца, сликара Димитрија Коларевића. Завршила је Средњу школу за дизајн „Богдан Шупут”, дипломирала на Академији уметности у Новом Саду 2005. године, Одсек за сликарство, у класи професора Милана Блануше, стекла звање академског сликара и професора ликовне културе. Запослена је на месту наставника у основним школама „Иван Гундулић” и „Коста Трифковић”, члан је Удружења УЛУВ-а, а од 2017. године сарадник је Академије уметности у Новом Саду те је ангажована на менторском раду са студентима ликовног одсека у оквиру методичке праксе.

Од 2019. године ангажована је на пословима саветника – спољног сарадника за ликовну културу Министарства просвете, Школска управа Нови Сад. Организатор је и аутор ликовних колонија на којима окупља бројне уметнике, ликовне педагоге и ученике.

Фото: С. Бајић

Љубав према уметности уткала је у своје слике на којима доминирају мотиви архитектуре али и детаљи из окружења, грађени комбиновањем различитих техника и материјала, слободним потезима, уз доминацију црвених тонова. Смењујући фигуративно и апстрактно, ствара простор у коме се крију догађаји и призори виђеног и доживљеног. У оквиру свог ликовног стваралаштва излагала је на бројним колективним изложбама у земљи и иностранству.

- Вино, верни сапутник радости и туге, вековима тече крвотоком живота, а питоми град љуљушка торњевe цркве успаванком чедном. Храпави тонови гитаре парају небо записујући велику тајну. Благослов здравице укршта чежњиве руке док јасну истину гасе додири. Елегантно одјекују кристални звуци нестајући у пенушавој игри црвених капљица. Назиру се сенке мутећи осећајну бистрину устрептале душе. У кристалном замку живе спокоја сати. Рујни виноград испијен је једне румене вечери. Бахус се поново радује. Живели – рекла је Снежана Мандић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

КАДА ЈЕ РАК ПЛУЋА ИЗЛЕЧИВ? Докторка Ђурђевић дала одгоор на питање о страшној болести (ВИДЕО)