ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Шест лица тражи НЛО

13. 05. 2023. у 08:55

ИВАН Вирипајев (1974, Сибир) често у својим текстовима приказује документарну грађу, која се касније усложњава разбијањем позоришне илузије ("Иранска конференција"), а модел исповести му је још једна опсесивна тема ("Пијани").

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Шест лица тражи НЛО

Своју неоспорну харизму, Вирипајев је изградио на онеоби­чавању свакодневних ситуација и њиховој асоцијативности и проширивању смисла текста који се презентује... У комаду "НЛО" исповеда се осморо људи (тумаче их четири глумца), о свом сусрету са ванземаљцима и пресудном утицају тог дога­ђаја на њихов поглед на свет. Наратор је сам Вирипајев (Све­тозар Цветковић), који аранжира овај шоу, а онда се појави и спонзор (Светислав Гонцић) као онај моменат који Вирипајев обично користи за отварање четвртог зида позоришне сцене, и илузије више нема.

Исидора Гонцић исправно следи псеудодокументарност пи­сца, који нам у представи лично представља људе до којих је дошао у истраживању "сусрета треће врсте", па су Драгана Ђукић, Лана Аџић, Лука Грбић и Ђорђе Стојковић, свако у две улоге, функције својеврсне потраге за сопственим смислом постојања, иницираној сусретом, о коме, наравно, не дознаје­мо ништа стварно. У том исповедању, интригантном, изврсно смишљеном и неодољиво занимљиво одиграном, у варијаци­јама људске тежње за духовношћу, нарочито у њеном одсуству (превод Новица Антић), свих четворо актера је, са очигледно добром индикацијом редитељке, исповедило истиниту причу, стварну у свим аспектима - осим што је основни мотив, сусрет са НЛО, остао тајна. Одлична интерпретација младих глумаца, етеричност Лане Аџић, интроспекција Луке Грбића, логика Ђорђа Стојковића, оригиналност Драгане Ђукић учинила су намерно једноставну радњу суштински театралном, јер је чини контекст који спаја све исповести, виша сила, дух, тајна, скривени у тежњи за спознајом сопственог смисла постојања.

Светозар Цветковић је овој "презентацији" дао благо иро­ничан тон, упозоравајући публику да су, наравно, у питању чудаци. А нису били. Препознатљиви људи, са свакодневним животима, били би само путници ка смислу, који ће се једном сам догодити, незван, док се не појави спонзор, који, пара­доксално је, уведе радњу у пиранделовске воде, са крајњим циљем да се истина и позоришна илузија раздвоје, или, на­против, споје у једно, као код оних шест лица, која траже писца код Пирандела, на кога се ова драма Ивана Вирипајева, изгле­да, реферише.

У сусрету са НЛО (вером у чудо) успоставља се егзистенција као "чудесан свет обичних ствари", што је, напослетку, у основи и савремене (свевремене) медијске манипулације човековом свешћу, па је и у том смислу овај комад (сценограф Мила Мила­диновић, костим Марија Марковић Милојев, музи­ка Ирена Поповић, видео Давид Јовановић) значајан и потребан.

ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

УКРАЈИНСКИ председник Владимир Зеленски хитно је сазвао састанак са високо позиционираним званичницима Генералштаба и војске због ситуације на фронту, наводи британски експерт Александар Меркурис на свом блогу на Јутјубу.

04. 05. 2024. у 20:06