НЕДОКУЧИВИ УМЕТНИК У БЕСКРАЈНОЈ ПЛОВИДБИ: После 55 година, дела великог вајара Ота Лога поново у Графичком колективу
ЈЕДАН од наших најзначајнијих вајара Ото Лого (1931- 2016), који је иза себе оставио више од 900 скулпторских радова, каријеру је започео као изузетно успешан - графичар.
Фото приватна архива
О тој сада мање познатој страни његовог стваралаштва посведочиће поставка "Уметност је бескрајно недокучива", која ће вечерас бити отворена у Галерији Графичког колектива.
Пре 55 година, управо се одатле отиснуо на своје ликовно путовање. Отварајући 1957. његову прву самосталну изложбу, песник и пријатељ Бранко В. Радичевић пожелео му је: "Нека ти је срећна пловидба, Ото Лого."
- Радови на изложби настали су крајем педесетих и почетком шездесетих година 20. века, а овај период познат је и као Периклово доба графике - каже Љиљана Ћинкул, уметнички директор Графичког колектива. - Његов рад у овом медију увео га је у свет уметности, о чему сведоче Логове прве изложбе, награде и критичарске рецензије.
На три самосталне изложбе (1957, 1959. и 1962) излагао је скулптуре и графике које је синхроно стварао. Прва дела настајала су у кухињи његове мајке, открива саговорница, док је о утицају недостатка радног простора на ауторско формирање, забележено и једно уметниково сећање: "По завршетку Академије, као самоук, бавио сам се графиком јер нисам имао атеље где бих радио скулптуру."
Фото приватна архива
- Графику је заправо открио у Уметничком павиљону "Цвијета Зузорић", у чијем подруму је постојала радионица са литографском пресом - наставља историчарка уметности и ликовни критичар. - Цртање на камену му је одговарало, јер је идеје везане за скулптуру могао да провуче кроз графику.
Иако је Логова концентрисаност на уметничку графику, у односу на комплексан вајарски опус, временски била само епизода од неколико година (између 1957. и 1962), његових 35 литографија дале су велики уметнички допринос националној култури, оцењује Љиљана Ћинкул, и додаје:
- Оне својим поетским дискурсом припадају асоцијативној апстракцији биоморфног својства и блиске су крилу графичког београдског круга. О његовој изложби графика и скулптура 1962. Лазар Трифуновић је, у својој критици, поентирао да је то уметнички осетљиво и занатски вешто.
Логове графике излагане су на значајним бијеналима, у Љубљани и Загребу, и биле су део презентација савремене југословенске графике од Токија, Кубе, Венеције, Милана, Торина...
- Прве награде које је добио биле су везане за графику, а толико је био успешан у овој области да су се касније, када је почео да се искључиво бави вајарством, многи питали, како то да један графичар прави скулптуре - прича Ћинкулова.
Фото приватна архива
Једногодишњи боравак у Паризу 1962. био је прекретница после које се окренуо искључиво скулптури, у којој је током више од шест деценија изградио изузетан опус, приредио 30 самосталних изложби у земљи и свету, али и створио велике, импозантне споменике, од војводе Мишића у Мионици, до председника Хабиба Бургибе у Тунису.
Избор раних графичких радова Ота Лога, из породичне колекције, пред публиком ће бити до 26. фебруара.
ЈОВАН, ПРАВОСЛАВАЦ
ЧАК и они којима нису била блиска достигнућа овог вајара и графичара, име Ота Лога познато је из укрштених речи. Оно што се у јавности мање зна је да му је пуно име и презиме заправо Ото Јован Лого. Јован је постао већ у зрелом добу, када је прешао у православље.
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)