ВИОЛОНЧЕЛО ЈЕ ДЕО МОЈЕ ДУШЕ: Харијет Крејх, уочи првог наступа у Србији са Београдском филхармонијом

А. ПОПАДИЋ

28. 01. 2022. у 10:34

БЕОГРАДСКА филхармонија ће вечерас на Коларцу (20.00) са некадашњим шефом-диригентом Урошем Лајовицем публику повести на концертну шетњу кроз класицизам. Најпре уз чувену Моцартову Увертиру "Дон Ђовани" за оперу о Дон Жуану, најпознатијем заводнику у историји уметности, на чијем либерту је помагао такође фамозни Ђакомо Казанова. Филхармонијски наступ заокружиће Бетовенова Симфонија број 4.

ВИОЛОНЧЕЛО ЈЕ ДЕО МОЈЕ ДУШЕ: Харијет Крејх, уочи првог наступа у Србији са Београдском филхармонијом

Харијет Крејх проба са српским колегама / Фото М. Ђоковић

Ипак, главна звезда ове вечери је Холанђанка Харијет Крејх (1991), једна од најузбудљивијих виолончелисткиња млађе генерације. Ексклузивна уметница "Дојче грамофона" и редовна гошћа светских концертних сцена свира на 300 година старом виолончелу Доменика Монтањане, чији је пуж израдио Страдивари. Први пут пред београдском публиком, баш на овом вредном инструменту, одсвираће Концерт за чело у Ц дуру Јозефа Хајдна, свог омиљеног композитора.

- Оба Хајднова Концерта за чело су већ дуго део мог живота, моје каријере. Заиста их волим, јер су дивни, блистави, весели, мелодични. То је енергична и инспиративна музика, али истовремено и интиман комад који се свира са камерним оркестром, права камерна музика. Заиста сам срећна што ћу за свој деби у Београду свирати Хајднов концерт у Ц дуру - каже, за "Новости", Харијет Крејх.

На наше питање да ли се њен однос према музици с годинама променио и колико ова талентована и тражена челисткиња искрено одговара:

- Примера ради, поменути Хајднов концерт сам свирала много пута до сада, а када нешто свирате толико често нормално је да сте сигурнији и слободнији да пробате другачији приступ, да ризикујете, импровизујете. Свирање постаје лакше. Али, без обзира на то да ли неко дело свирам често или тек први пут мој став је увек исти - дубоко поштовање и дела и публике. У том смислу сваки концерт је нови изазов, ново искуство и нова успомена.

За сваког музичара инструмент на којем свира је драгоцен, али Харијетино виолончело заиста припада реду ретких и вредних инструмената, па зато није ни чудо што ова уметница о њему говори са великом љубављу.

- Ах, мој дивни "Монтањана" виолончело! Веома сам срећна што имам могућност да свирам на овом дивном инструменту. Свирам на њему већ две године. Изузетно је тешко пронаћи жичани инструмент који ти одговара толико да постане део твог тела, твоје душе, да постане твој глас, а ја се тако осећам са мојим "Монтањана" челом. Са њим могу да искажем оно што желим са музиком, има дивну боју звука, дубину, топлину, савршен квалитет. А када са једном таквом драгоценошћу путујете по свету она имате и велику одговорност. Са највећом пажњом бринем о њему и чувам га и надам се да ћу још дуго имати привилегију да свирам на њему - закључује Харијет.

МЛАДИ ТАЛЕНАТ

ХАРИЈЕТ је чело почела да свира са пет година, а четири године касније примљена је у Конзерваторијум у Утрехту у одељење за младе таленте. Школовање је наставила у Аустрији и Немачкој на престижним академијима. Добитница је бројних награда и признања, а иза себе има седам ЦД-ова са музиком Брамса, Дебисија, Рахмањинова, Хајдна... Од 2018. године је ексклузивац чувене издавачке куће "Дојче грамофон" за који је издала ЦД са музиком Вивалдија.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

КЊИЖЕВНА КРИТИКА: Све се дешава из почетка