ПЛАТФОРМА АУСТРИЈСКОГ КУЛТУРНОГ ФОРУМА: Онлајн "На други поглед" и радови Лане Васиљевић и Еве Марије Шартмилер

В.В.С.

20. 01. 2022. у 12:49

ОНЛАЈН платформа "На други поглед" на којој је изложено по десет радова визуелних уметника и уметница из Србије и Аустрије, у јануару представља радове "Тамо-овамо" Лане Васиљевић из Србије и "Изгубљена аутентичност" аустријске ауторке Еве Марије Шартмилер.

ПЛАТФОРМА АУСТРИЈСКОГ КУЛТУРНОГ ФОРУМА: Онлајн На други поглед и радови Лане Васиљевић и Еве Марије Шартмилер

фото промо: Рад Лане Васиљевић

Рад "Тамо-овамо" Лане Васиљевић представља три цртежа оловком:

-Овим цртежима, користећи елементе композиције и принципе компоновања, у којој се налазе поруке (говор), елементи и симболи идентитета земље, хтела сам да представим форму сличности у својој различитости, нова препознавања на други поглед. Како заобићи општу самозаљубљеност народа, чије их огледало успорава да виде међусобне сличности у начину како се опходе и какве предрасуде имају према другом - појаснила је ауторка у опису свог рада. Хеди Ламар - на први поглед она је мови стар - најлепша жена планете, а на други поглед - озбиљна научница. На први поглед, она је Аустријанка и Американка, на други поглед она је stateless - додаје Лана Васиљевић.

Рад "Изгубљена аутентичност" Еве Марије Шартмилер је фото-принт на алуминијумском композитном панелу, на коме су приказане обријане главе: симболи деснице, хулигана, агитатора. Али, обријане главе су такође симбол затвореника, потлачених људи у логорима. Глава без косе такође може бити индикација болести. Самим тим, оне могу да изазову сажаљење, мржњу или страх. Рад Еве Марије Шартмилер "Изгубљена аутентичност" делује кроз различите приступе и оставља нас са сведеним, суморним црно-белим фотографијама ћелавих женских глава сликаних од позади.

- Све је почело на једном фото снимању пре пар година. Једна жена која је оболела од рака пристала је да буде модел након хемотерапије. Централна идеја била је тематизација губитка, репресије и де-индивидуализације. Та тема ме је већ неко дуже време окупирала - рекла је ауторка о мотивацији за ово дело.

Дела ове две уметнице претходно су изабрана на конкурсу за радове који указују на начине на које европска друштва посматрају себе и "друге", као и оне који реферишу и превазилазе клишее и предрасуде које Аустријанци и Срби имају једни о другима упркос - или управо услед - блиских историјских односа и испреплетених историја миграција.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

КРОЗ МОНАХИЊЕ САМ ОСЕТИЛА ПРАВУ ВЕРУ: Коштана Бановић, за Новости, о документарном филму Руку мојеју