СРБИЈА ИМА НАЈБОЉИ УЏБЕНИК У ЕВРОПИ: На франкфуртском сајму два значајна признања за школске књиге домаћих издавача

Драгана Матовић

24. 10. 2021. у 12:19

ДВА уџбеника из Србије понела су признање "Најбољи европски уџбеник" на великом међународном такмичењу BELMA (Best European Learning Materials Award). "Дигитални свет 1" Гордане Рацков и Арпада Пастора најбољи је у категорији за прваке, док је књига "Играм се и размишљам" Славице Марковић и Симеона Маринковића најбоља за предшколце.

СРБИЈА ИМА НАЈБОЉИ УЏБЕНИК У ЕВРОПИ: На франкфуртском сајму два значајна признања за школске књиге домаћих издавача

Архива

Издавач "Вулкан знање" је први пут учествовао и то са уџбеником за предмет који је тек у време короне уведен у први разред основне школе. "Креативни центар", са осам освојених награда, већ је ветеран, а аутори Славица Марковић и Симеон Маринковић награђени су четврти пут. За награду европских издавача и Франкфуртског сајма књига, могу да конкуришу сви европски издавачи уџбеника. Има много великих издавача који већ годинама покушавају да победе.

- Прво велико изненађење догодило се кад смо сазнали да су колеге изабрале наш уџбеник за номинацију као најбољи европски уџбеник - каже нам Гордана Рацков, један од аутора "Дигиталног света". - Потом је уследило изненађење кад смо ушли у ужи избор. Када смо размишљали о концепцији уџбеника, било нам је важно да буде интересантан и занимљив ученицима, а инспиративан учитељима. Водили смо рачуна да садржаји буду у складу са узрастом, да користимо адекватне примере, довољан број и одговарајући тип задатака. Ово је нов наставни предмет, па смо покушали да олакшамо његову употребу учитељима. Трудили смо се да учење буде конципирано кроз игру и забаву, па се у уџбенику могу наћи различите илустрације, стрипови, ребуси, слагалице, логички задаци.

Чланови жирија у коме су били стручњаци за образовну литературу из неколико земља, оценили су да су у "Играм се и размишљам" дете и његове потребе ауторима били у првом плану.

- Трудили смо се да добро избалансирамо активности које су усредсређене на развој интелекта деце, али и на игру и физичке активности - објашњава Славица Марковић. - Активности попут певања, кретања, плеса, скакања могу бити одлична пауза током интелектуалног рада који подразумева седење. Повезивање интелектуалних задатака са физичким вежбањем и разноврсним играма чини да предшколско доба остане период истраживања, игре и радозналости, на шта понекад заборављамо. Такође, као и увек, водили смо рачуна да илустрације у књизи буду добро повезане са сваким од математичких концепата.

Гордана Рацков сматра да је важно да деца уче из књига које подстичу самосталан рад и креативност:

Гордана Рацков и Славица Марковић

- Битно је да су наставни садржаји тако написани да ученик може сам да га користи, да му се увек радо враћа и да знања која стекне буду применљива. Лекције не треба да буду дуге, али је добро да садрже доста активности за рад и на часу и код куће. Паралелно смо радили и дигитални уџбеник у којем едукативни садржаји допуњују штампани уџбеник и омогућавају ученицима да уче кроз игру и забаву и наводи их да буду креативни.

На наше питање да ли им звучи апсурдно да уџбенике домаћих издавача проглашавају најбољим у Европи, а да се већина школа у Србији, ипак, опредељује за стране издаваче, Рацков одговара:

- Ми се не упоређујемо са другима. Трудимо са да стварамо уџбенике који ће се користити и у нашој земљи, а зашто да не и у иностранству.

На исто питање, Славица Марковић одговара:

- Ми ћемо, као што смо то чинили и претходних тридесет година, наставити да стварамо оригиналне и иновативне материјале са најбољим домаћим ауторима и илустраторима, а на васпитачима и наставницима је да пажљиво процене и изаберу оне који највише одговарају њиховој методологији и условима у којима раде.

Архива

МАТЕМАТИКА КАО ИГРА

- ИДЕЈА о књизи "Играм се и размишљам" настала је прошле године, током периода када смо сви радили од куће и када се настава у школама и вртићима одвијала онлајн - каже Славица Марковић. - Радећи ову књигу били смо подстакнути многим коментарима васпитача и родитеља о томе колико је тешко организовати рад код куће, као и њиховом бригом због тога што деца све више времена проводе седећи, често уз ТВ или компјутер. Тако се и родила идеја да овладавање математичким појмовима искомбинујемо са вежбама обликовања и релаксације и савременим и традиционалним дечјим играма.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)