ПОГЛЕД ИСКОСА - Нови романтизам Ружице Радуловић

Дејан Ђорић

05. 10. 2021. у 17:03

СВЕСНИ смо да појам "шарено" не постоји као естетска категорија већ може да делује негативно. На сликама Ружице Радуловић (Бијело Поље, 1981) има, међутим, нечега од радосног призвука те речи, особито миле деци, од ведрине и веселости који чиле са младошћу.

ПОГЛЕД ИСКОСА - Нови романтизам Ружице Радуловић

Ружица Радуловић,Ера Златног доба, Фото Архива

Без много оптерећења историјом и теоријом, оним што су урадили или што нису претходници и савременици, настају њене слике као игра. Она слика јер у први план ставља сликарски чин, радост воље и свечаност духа, ствара зато што мора, из унутрашње потребе, а ту престају сви естетски судови. У свом раду развија и миметичко сликарство, али су то слабија остварења у њеном опусу, што и није нека непогодност с обзиром да се више ни на једној ликовној академији не изучавају перспектива и теорија пропорција. Од условно речено реалистичких слика, постоји прелаз према апстракцији. Реч је о платнима на којима препознајемо кубичне елементе. То су слике сведених боја, на којима је у првом плану свет архитектонских форми.

Прави израз слободе и оптимизма код ње су чисте, неспутане апстракције. На њима су сједињени експресивни потез, богатство сликане површине са колористички раскошним доживљајем. На тај начин, неке од најбољих слика из тог дела стваралаштва као да блистају или, можда боље рећи, светле, илуминирају и у полутами, у свом процесу ликовне фосфоризације, тачније речено, вишка бојених вредности. У данашње време су апстрактне слике пречесто у знаку суморних монохромија, досадне појавности тзв. сликарства тврде ивице и сличних захвата у правцу антиликовне монотоније и апатије. Оно што ради Ружица Радуловић може да се схвати и са позиција данашње сцене у знаку сенилности, понављања, естетике копије и компилације. Она ствара потпуно супротно, рекли бисмо цветно, изван главних токова авангарде. Ако је и то део естетике, она проналази за своје слике место у свом срцу. Зато су ти радови галеријских формата на којима се најбоље исказује сваки прави уметник толико испуњени осећањима, просунчани и онда када су урађени хладним тоновима, натопљени мирисима и страстима Југа. Нешто ведро и медитеранско бије као увек нови дамар са сваког њеног платна. Драган Јовановић Данилов, песник и есејиста, зналац уметности, за таква дела каже да су усмерена у правцу срца. То је тајна романтизма који вечно живи, не само као супротност хладном, церебралном реализму и, који, како са овим сликама видимо, може да се односи и на апстрактна остварења. Одиста, зашто се сликар не препусти својим сновима, заносима и страстима? Није ли управо осећајност и то она повишена, уметничка, оно што данас недостаје уметности исто као и погледима људи?

Можда је са овом сликарком реч о некој врсти новог романтизма, о садржајима који додирују људско.

Запратите Нпортал на Фејсбук страници

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

РУСИЈА ЈЕ ЗГРОЖЕНА: Ово је најновији услов за Русе да би учествовали на Играма Париз 2024