ИНТЕРВЈУ Иван Станковић: Мој гост мора да буде бренд

МАЈА ЈЕШИЋ

20. 06. 2021. у 15:46

ИВАН Станковић познат је широј јавности, пре свега, као маркетиншки стручњак. Са чувеним креативцем Драганом Саканом, 1990. године оснива прву мултинационалну агенцију за Југоисточну Европу Saatchi&Saatchi, најпре у Србији али и у свим земљама региона.

ИНТЕРВЈУ Иван Станковић: Мој гост мора да буде бренд

Фото Промо

Сматра се зачетником новог приступа клијентима и увођењем модерног светског искуства у планирању и коришћењу медија. Дипломирани је економиста, а постдипломске студије завршио је на Факултету драмских уметности. Однедавнно је и познато ТВ лице, као аутор емисије "Шта сам теби и ко сам себи" која се емитује на К1 ТВ, и која је врло брзо постала веома гледана од стране публике и хваљена од медијских зналаца. Драгоцено, вишедеценијско искуство овог мулиталентованог инетелектуалца довело је његов "токшоу" до препознатљивости и потврде да у телевизији као медију може да се осмисли увек нов, свеж и креативан концепт.

Професор је на Факултету драмских уметности ибио предавач на Факултету за медије и комуникације у Београду. Његови саговорници су личности које су препознатљиве јавности, са којима дели етичке вредности, никада политичари и естрадне личности, без обзира колико били присутни и познати. Тврди да је кључни елемент за стварање доброг бренда у људском облику - аутентичност.

* Како је дошло до идеје за сарадњу са К1 ТВ и ваше ауторске емисије "Шта сам теби и ко сам себи"?

- Идеја је дошла од стране власника К1 Жељка Јоксимовића и Мање Грчић. Они су проценили да им треба неко ново лице, позвали су ме и убедили да "никад није касно" за нови почетак. Веома је битно што су ми доделили сценаристу Душана Булића као сарадника, који је био главни мотор постављања овакве емисије. Искрен да будем, и сам сам изненађен успехом и гледаношћу ове емисије.

* Велики број гледалаца вас је до сада знао као особу која се бави маркетингом, а сада сте ТВ лице. Да ли се у пројекту који радите на К1 ТВ доживљавате као новинар, водитељ, истраживач, неко ко покушава да гледаоцима представи психолошки профил саговорника?

- Себе никад не посматрам на такав један интроспективан начин. Ја само радим и уживам у томе, трудећи се да се не обрукам, да урадим интересантну емисију и да представим саговорника на један другачији начин. Саговорници осећају моју добронамерност и зато се "отварају", на чему сам им веома захвалан.

* У емисији вам помажу и истраживања која радите (која су новина у овој форми емисија) везана за одређену личност - вашег саговорника. Колико вам она дају смернице у ком ће правцу тећи разговор?

- Сам формат емисије је новитет и сличан не постоји, што ми је веома драго. Када смо формулисали тему емисије, да разговарамо са људима као брендовима, нормално је било да ја применим нека знања из моје области и тада смо кренули са истраживањима. Уз огромну помоћ директора за стратешко планирање у "Комунису", др Душана Симића, адаптирали смо постојеће упитнике који се користе за истраживање класничних производа као брендова и кренули. Одговори су одличне смернице за разговор, јер, неретко, дају и веома неочекивана сазнања, која изненађују саговорнике. Често су и забавни, некада непријатни, али људи тако мисле. Колико и која ћу питања и одговоре да користим, увек зависи од самог тока разговора.

* Како правите одабир људи који ће сести преко пута вас? Шта они морају да поседују, шта морају да представљају?

- Људи морају да буду стварно брендови. А једна од основних карактеристика бренда јесте познатост. Морају да имају интегритет, личност и да ја могу са њима да комуницирам. Од почетка смо се договорили да нема естраде и политике, тако да ми је избор, на неки начин, сужен, а, с друге стране, немам обавезу да разговарам са људима са којима не желим. И ту сам врло захвалан менаџменту са К1 који ми дају апсолутно слободу око избора гостију.

* Ваши саговорници су углавном личности које јако ретко дају интервјуе или гостују на телевизијама. Зашто пристају да дођу баш код вас?

- На почетку су то били људи са којима сам ја приватно добар и који ме добро познају и сигурни су да их нећу довести у непријатну ситуацију. С временом, ту листу сам проширио, емисија је стекла одређени статус, где су сигурни да ће имати позитиван ефекат. Кључан елемент је да су сигурни да немам негативне намере и да ће то, изнад свега, бити један пријатан и другачији разговор. А то је за мене огромна одговорност.

* Увели сте једну драматуршки, редитељски занимљиву атмосферу у своје емисије. Све изгледа врло драматично. Многима се чини као да је реч о дуодрами. Пригушена светла, "тишина од које боле уши", гледаоци упијају сваку изговорену реч, и не промакне им ниједна гримаса, говор тела саговорника. Сјајне узбудљиве најаве за емисије, одлично измонтиране. Да ли је до овакве ТВ форме дошло спонтано или је све прецизно смишљено?

- За визуелизацију је задужена креативно-продукциона екипа К1, на челу са креативним директором Игором Басоровићем. Ја сам дошао на готово. Читава продукција изгледа светски и људи који нису одавде и не разумеју српски импресионирани су како све то изгледа. У првој сезони смо имали публику, која је, понекад, и сувише често аплаудирала, па су се неки гледаоци жалили. "Захваљујући" корони, тај смо проблем решили на обострано задовољство, тако да се сада снима без публике, што омогућава да разговор буде спонтанији.

* Радите трећу сезону. Да ли неку емисију можете да издвојите као посебну, која је на вас оставила најснажнији утисак?

- Прву емисију сам снимио са Јованом Јоксимовић и ту сам имао највећу трему. Био је договор да то буде пилот, након којег ћемо донети одлуку да ли се улази у продукцију или не. Али, кад сам дошао на снимање, у студију је била публика, Јована тип-топ сређена и врло пријатељски настројена да ми олакша деби. Можда је та нека обострано позитивна енергија и допринела да то буде најгледанија емисија на Јутјубу, са готово петсто хиљада прегледа.

* Делујете помало хладно, дистанцирано, као домаћин сте са својим саговорницима брутално директни. Шта их опушта, отвара, који је то "тајни кључ" који поседујете, па се неки и расплачу, говоре о стварима о којима никада и никоме нису?

- Ја сам и иначе, у приватном животу, одличан слушалац, умем да саслушам на квалитетан начин своје пријатеље. То, вероватно, гости и осећају, тако да разговор тече врло спонтано. На томе сам им и захвалан. Али, изнад свега - гост је звезда око које се све врти. Водитељ је само тај који омогућава госту да се покаже у свом најбољем или реалном издању.

* Објасните онима који не знају шта сте хтели да поручите публици називом емисије "Шта сам теби и ко сам себи"?

- То је суштина емисије. Како ме други доживаљавају, а ко сам ја, у ствари. Перцепција према стварности. То може да буде једнако, а често је комплетно различито. И то је идеја, да се у разговору покуша открити да ли је слика коју људи имају о госту адекватна његовој личности.

* Шта сте ви нама, а ко сте себи?

- То ми ви морате открити и рећи.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

И МИ КРЕЋЕМО ПУТ ГРЧКЕ Прво оглашавање Николине жене: Деца знају све, морамо бити храбри