ТЕНДЕР ЗА ИЗВОЂАЧА РАДОВА У ОКТОБРУ: Ево када почиње изградња ауто-пута од Ниша ка Приштини

З.Р.

02. 09. 2020. у 13:38

У МАРТУ следеће године требало би да почне изградња још једног коридора.

ТЕНДЕР ЗА ИЗВОЂАЧА РАДОВА У ОКТОБРУ: Ево када почиње изградња ауто-пута од Ниша ка Приштини

Фото: Танјуг

Министарка грађевинарства Зорана Михајловић изјавила је данас да ће у октобру бити објављен тендер за изградњу ауто-пута Ниш-Плочник, а да се почетак изградње очекује почетком следеће године.


Михајловићева је истакла да је новац за изградњу тог ауто-пута је обезбеђен. Један део инвестиције је грант око 40 милиона евра, 100 милиона евра је уговор који је већ склопљен са Европском инвестиционом банком и 85 милиона евра из уговора који ће бити склопљен са Европском банком за обнову и развој.

- Надам се да ћемо добити извођача и да ће у марту следеће године почети радови на изградњи ауто-пута Ниш-Плочник у дужини од 33 километара - рекла је Михајловић.

-Изградња тог ауто-пута је важна за компаније које би требало да дођу и послују у том крају и за нова радна места.

Ова саобраћајница надовезаће се на постојећу петљу Мерошина на ауто-путу Е 75 јужно од Ниша, док се завршава у зони административног прелаза Мердаре. Предвиђена је изградња још седам петљи Мерошина исток, Прокупље исток и Прокупље запад, Бјелољин, Куршумлија, Рударе и Мердаре.

Коридор се до Прокупља пружа по равничарском и благо брдовитом терену, уз пројектовану брзину од 130 километара на час, осим у зони Прокупља где заобилази насеље са северне стране и улази у изразито брдовити терен, са пројектованом брзином од 100 километара на час. Од Прокупља до Куршумлије ће возачи моћи да развију максималну брзину, све до превоја Мердаре, где ће опет морати да успоре.

Траса планираног ауто-пута се на првих 5,5 километара поклапа са постојећим регионалним путем, уз неопходно проширење, тако што ће се градити нова лева трака. После петље Мерошина исток, Коридор напушта трасу постојећег државног пута и простире се паралелно са њим са северне стране на удаљености између 250 и 1.600 метара. Даље би траса требало да иде обилазницом око Прокупља, која би тек требало да буде изграђена. По изласку из тунела у северозападном делу Прокупља, Коридор се враћа у долину реке Топлице све до Плочника, где се завршава први сектор ауто-пута Ниш - Приштина.

У другом сектору, после Плочника налазе се три планиране петље. У Куршумлији ће бити веза са насељем Брзеће и Копаоником, а у Рудару искључење за Пролом бању, Ђавољу варош и Радан планину. Последња петља ће бити у непосредној близини административног прелаза.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!