ЧАСОПИС ARCHIWORLD: Српски павиљон међу 16 најбољих на изложби ЕКСПО 2025. у Осаки

Марија Стевановић
Марија Стевановић

25. 07. 2025. у 11:20

КИНЕСКИ престижни архитектонски часопис Archiworld ставио је на насловну страну павиљон Републике Србије "Плутајућа шума" и прогласио га за један од 16 најбољих на међународној изложби Експо 2025. у Осаки.

ЧАСОПИС ARCHIWORLD: Српски павиљон међу 16 најбољих на изложби ЕКСПО 2025. у Осаки

Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Како се наводи, српски павиљон иза кога стоји Студио АЛЕАТЕК је инспирисан београдским Ратним острвом и представља живи систем, а као једини на изложби има аутентичну живу фасаду. Више од 95 одсто употребљених материјала је рециклабилно, а 80 одсто се може директно поново користити. Посетиоци улазе у павиљон кроз благо нагнуту урбану рампу, симболично улазећи у наратив о српском идентитету.

На другом нивоу, изложбени простор комбинује тактилне, дигиталне и имерзивне садржаје, стварајући доживљај који повезује колективно сећање Србије са њеним технолошким амбицијама. Овај просторни наратив директно одговара тематици Експо 2025 "Друштво 5.0", док истовремено најављује тематску нит изложбе Експо 2027 Београд: ПЛАY фор ХУМАНИТY.

Централни простор павиљона чини Црвена тематска башта-монолитна, акустички изолована комора отвореног крова, засићена интензивном црвеном бојом. Овај простор тишине и контемплације даје контраст богатству изложбе и позива на паузу и унутрашњу рефлексију, наводи се у часопису. У приземљу, павиљон се отвара ка посетиоцима и нуди јавни простор са местима за седење, позорницама и баром, међу посебно дизајнираним урбаним намештајем који дискретно подсећа на предстојећи Експо у Београду. Овај отворени део функционише као неформална "дневна соба" читавог изложбеног простора. Жива фасада павиљона није само симболична већ и функционална - она реагује на климу и време, док унутрашњи програми граде вишеслојну причу о Србији као земљи у којој се природа и технологија, сећање и савременост, налазе у динамичном балансу. Од корена до крошње, српски павиљон постаје просторна метафора -визуелна и емотивна представа нације која чува своје корене, али мисли и о будућности, наводи часопис Archiworld.

(Танјуг)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.

07. 12. 2025. у 13:36

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

ЕПСКИ СКАНДАЛ: Испливао снимак, жреб за Светско првенство намештен!? (ВИДЕО)