БОДОВИМА КУПУЈУ ВЕРНОСТ ПОТРОШАЧА: Трговински ланци нуде картице и апликације лојалности обећавајући погодности

Г. В.

04. 04. 2024. у 18:30

КАРТИЦЕ лојалности преплавиле су последњих година трговинске ланце у скоро свим областима пословања. Прехрамбени производи, одећа и обућа, најновији наслови у књижарама, козметика... За све што је потребно могуће је остварити попуст, или пунити картицу бодовима за неку наредну куповину. Једнако вредне су и апликације верности, са бар-кодом у мобилном телефону, који се обавезно прилаже како би остваривање погодности прошло кроз систем. Лепо звучи, али неретко се догађа да уштеда буде минимална, због чега неки потрошачи и не прибегавају оваквој врсти услуга.

БОДОВИМА КУПУЈУ ВЕРНОСТ ПОТРОШАЧА: Трговински ланци нуде картице и апликације лојалности обећавајући погодности

Фото: И.Маринковић/Профимедиа

Сакупљање купона којим се одређени производи пазаре по сниженим ценама, одавно је тренд на Западу, па се та навика полако прелила и на наше поднебље. Потрошачима у Србији преграде у новчаницима су пуне картица, што за безконтактно плаћање, што за снижења. У понуди их је толико да неретко и забораве да их имају, али у видном пољу остају оне које се најчешће користе.

- Имам лојалити картицу једне од познатих дрогерија, и веома сам задовољна погодностима - каже нам Бранка Б. - Не обраћам пажњу на такозване цветиће, и не знам колико сам их сакупила током куповине, али дешавало се с времена на време да ми рачун умање за вредност прикупљених бодова. Оно што је значајно, јесу попусти који се остварују за нас који имамо лојалити картицу, и врло често може на одређеним производима да се уштеди и до 1.000 динара.

Како каже наша саговорница, дешава се да је тек на каси обрадују умањеним рачуном, јер када јој је нешто заиста потребно, не гледа да ли је на снижењу. С друге стране, због поседовања картице за попусте у трговинским ланцима прехрамбених производа, неретко се догађа да грађани купе и оно што им не треба, јер је - повољно.

- Примера ради, поједини слаткиши често умеју да буду на 50 одсто попуста уз лојалити картицу. Опција је и да понуде два производа по цени једног. То све доживљавам као навођење да купим оно што иначе не бих, али када видим понуду, привуче ме. И онда потрошим још више новца него што сам планирала. Због тога избегавам да користим такве услуге. Једино ми има смисла понуда коју имају књижаре, јер онај ко често купује литературу, остварује баш значајне уштеде - искрена је Сања М.

Из једног познатог трговинског ланца за "Новости" кажу да њихова апликација лојалности у овом тренутку има више од милион и по корисника. Од лансирања пре две године, раст броја потрошача који је имају на својим мобилним уређајима непрестано расте. Како наводе, попусти за верне купце прелазе 50 одсто.

- Корисницима се сваке недеље нуди више од 50 артикала по промотивним ценама, као и 10 персонализованих артикала јединствених за сваког од њих, базираних на историји куповине, такође по промотивним ценама - кажу из ове компаније. - Од октобра, апликација је унапређена и новом функцијом праћења уштеда, омогућава корисницима да боље разумеју своје финансијске навике и испланирају трошкове.

Одећа се све више купује онлајн

МНОГИ познати брендови који се баве продајом гардеробе, на онлајн платформама имају своје апликације за верне куце. Оне у старту нуде кодове, који се укуцају при наруџбини ствари, те се на основу њега остварују попусти на прву куповину. Међутим, снижење се остварује и касније, и у односу на комаде одеће, које би купили у радњи, оно достиже између 20 и 30 одсто.

Приликом пријављивања за програм лојалности, купци компанијама дају своје податке, које на основу њих реализују кампање и праве циљне групе, како би сваком потрошачу понудили оно што му је потребно и што одговара његовом новчанику. Стога, Националној организацији потрошача Србије (НОПС), јављају се често купци са питањем о злоупотреби података.

- За све податке које потрошач наведе одговоран је издавалац лојалити картице - напомиње Марко Драгић, правни саветник НОПС. - Свака злоупотреба може се пријавити Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности.

Када је реч о томе ко у ставри добија од апликација и картица верности, све зависи од преференци. Према Драгићевим речима, пошто се храна свакодневно купује, потрошачи долазе у заблуду да су попусти значајни, а нису.

- Не знамо колике су марже трговинских ланаца, и заправо је привид колики је попуст у ствари. Највећи обрт одлази на гардеробу, гориво, нафтне деривате и беби опрему. Ако се на дужи период достиже лимит на картицама, то потрошаче наводи да изнова и изнова троше новац у одређеном ланцу трговине, и ту добит имају искључиво трговци. С друге стране, краткорочни ефекти иду наруку купцима - закључује наш саговорник.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона

КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона

ЏЕРАЛД Кнаус, шеф ЕСИ института и главни протагониста и менаџер кампање Аљбина Куртија, рекао је да постоји неколико држава чланица Савета Европе које се спремају да блокирају гласање за пријем тзв. Косова у Комитет министара, где помиње и две савезничке државе лажне државе - Француску и Немачку.

04. 05. 2024. у 12:59

Коментари (0)

ШЕШЕЉ НИЈЕ ЗНАО О ЧЕМУ СЕ РАДИ: Круна у програму уживо устала и дошла до лидера радикала (ВИДЕО)