ОВАКО ИЗГЛЕДА ПРВА ДЕОНИЦА МОРАВСКОГ КОРИДОРА КОЈУ ОТВАРА ВУЧИЋ: Шта вас очекује када скренете с ауто-пута код Појата? (ВИДЕО)

С.БАБОВИЋ

29. 04. 2023. у 09:30

ОД тренутка када се код Појата скрене с ауто-пута Београд-Ниш, ступа се на прву деоницу Моравског коридора.

ОВАКО ИЗГЛЕДА ПРВА ДЕОНИЦА МОРАВСКОГ КОРИДОРА КОЈУ ОТВАРА ВУЧИЋ: Шта вас очекује када скренете с ауто-пута код Појата? (ВИДЕО)

Фото С. Бабовић

Од данас су у функцији поддеонице дужине 17 километра, које спајају Појате и насељено место Макрешане код Крушевца.

Изграђено је седам мостова укупне дужине 1.986 метара,као и три надвожњака дужине 232 метара. Ту си и две денивелисане раскрснице код Појата и код Ћићевца.

Одмах по скретању код Појата, са ауто-пута Београд-Ниш, путнике дочекује први мост, један од 10 колико ће их бити до краја прве деонице коридора. На другом километру од наплатне рампе је прва денивелисана раскрсница, која путницима омогућава да се искључе са првог дигиталног ауто-пута у Србији и скрену ка правцу Ћићевца и Варварина.

То је уједно и директна веза са државним путем другог А реда бр.2. Следећи „силазак“ са Моравског коридора ће се налазити на раскрсници Крушевац-исток, на 20.километру ауто-пута,као и 1,5 километар даље, на раскрсници Крушевац-запад.

Осим изградње 10 мостова на деоници Крушевац-Кошеви, предвиђено је подизање осам надвожњака и једног подвожњака,а већ је завршена градња седам мостова надвожњака, чија је укупна дужина 282 метра. 

Саставни део пројекта су и радови на хидротехничком уређењу Западне Мораве. На овом потезу постоје два хидротехничка објекта: просек-ново корито у Мрзеници од 1,6 км, као и обалаутврда на 14.-ом км којом се осигурава стабилност пута.

И то су само неке од бројних предности, које доноси дуго сањани Моравски коридор.

На 13-ом километру је најдужи мост прве деонице који наткриљује Западну Мораву:дугачак је 596 метара и има 16 распона. Са леве стране возила прелази се на десну обалу Западне Мораве и те обале ће се држати и у наредних 13 километара.

Са најдужег моста прве деонице Моравског коридора види се јасно државни пут Крушевац-Краљево, као и кружни ток добро познат путницима који путују ка Поморављу или Копаонику. И то није једина тачка где ће се скоро "додиривати" државни пут првог Б реда бр. 23 са ауто-путем Појате-Прељина. 

Изградња овог моста како су посведочили инжењери „Бехтел-Енке“,америчко-турског конзорцијума који је задужен за комплетан пројекат била је најзахтевнија и то услед постојања две кривине. Било је потребно да се задовољи цртеж и инжењерски прорачуни, центрифугална и центриопетална сила.

Моравски коридор је равничарски. Целом својој дужином практично је у долини Западне Мораве. Техничка регулација ове реке подразумева и изградњу 60 км хидротехничких објеката, 23 км потпуно новог корита, 12 км регулације постојећег, 4 км једностране обалоутврде и чак 22 км реконструкције постојећих и изградње нових одбрамбених насипа.

Коридор дужине 112,3 километра има три деонице: Појате-Крушевац (27,83км), Крушевац-Адрани (53,88км), Адрани-Прељина (30,66 км). Спаја „срце Србије“: Расински, Рашки и Моравички округ. Повезаће седам градова и општина(Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак), као и Коридор 10 на истоку са Коридором 11 на западу.

Како је раније предочено „Новостима“, чија је екипа пратила напредак радова од децембра 2019.године, када је званично и кренула градња, Моравски коридор имаће 135 објеката (78 мостова, 24 надвожњака, 12 подвожњака, 30-ак пропуста). По завршетку радова, од Појата до Прељине требали би да се стигне за свега један сат и 10 минута, чиме ће путовање, услед велике густине насељености и бројних саобраћајних препрека и путних ограничења, бити скраћено за најмање два сата!

АУТО-ПУТ КОЈИ КОМУНИЦИРА СА ВОЗАЧИМА

ДИГИТАЛНИ ауто-пут предвиђа систем у коме ће сви дигитални уређаји на траси бити међусобно повезани ради остваривања брзе и поуздане размене информација, а све са крајњим циљем омогућaвања безбедног и комфорног коришћења ауто-пута.Тако ће будући корисници бити у прилици да бесплатно користе бежични интернет, разне врсте садржаја на одмориштима и паркиралиштима, а оно што је најзначајније на измењивој саобраћајној сигнализацији добијаће информације и упозорења о евентуалним проблемима на самом ауто-путу и о ситуацији у саобраћају. Дигитализација се ради по деоницама и то су тзв. завршни радови у оквиру радова на изградњи.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (211)

ТУЛИЈУМ ЛАСЕР ОДЛИЧАН ИЗБОР ЗА ЛЕЧЕЊЕ: Најчешћи узрок уринарних проблема је увећана простата