ВАЖНО ЗА ВЛАСНИКЕ ДИЗЕЛАША: Држава плаћа 2100 евра за замену - ово ће бити услови

Е. Б. Т.

31. 01. 2023. у 10:30

ВОЗАЧИ који имају старог дизелаша од следеће године ће моћи од државе да добију субвенцију од 2.100 евра за куповину новог или половног путничког аутомобила евро 6 стандарда.

ВАЖНО ЗА ВЛАСНИКЕ ДИЗЕЛАША: Држава плаћа 2100 евра за замену - ово ће бити услови

Стижу и за половњаке, Фото А. Станковић

Планирано је да се дерегиструју, односно отпреме возила евро 1,2 и 3. Од ове године половњаци са том нормом не могу више да се увозе. Од 2024. коришћена возила која се буду увозила мораће да имају најмање евро 5 стандард, а од 2026. норму евро 6.

Ове мере су предвиђене "Програмом за заштиту ваздуха од 2022. до 2030." који је донела Влада Србије. Финансијски подстицаји за замену најстаријих дизел-возила новијим, који мање загађују животну средину, укључују и лака теретна возила за чију куповину је прописан износ од 2.500, а за аутобусе 2.900 евра. У документу се истиче да субвенција покрива само 35 одсто трошкова набавке половних евро 6 возила. За реализацију ове мере предвиђено је 102 милиона евра.

Како објашњава директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић, сви који поседују аутомобиле евро 1,2,3 и буду их рециклирали, оствариће услов за добијање субвенције за куповину возила који су евро 6 норме и издувних гасова. Агенција тренутно ради на детаљима процедуре и начину да је електронски убрза за грађане, како би све било спремно када почне реализација ових мера.

- Циљ је да се смањи загађење склањањем са улица управо оних аутомобила који највише загађују - наводи Стаматовић.

- Због тога је идеја да се они рециклирају, а субвенција искористи за куповину другог половног аутомобила. Значи, мера није само за нова возила, већ је главни услов да се купи аутомобил евро 6 норме.

Реализација овог програма се, како додаје, очекује почетком 2024. године и предвиђено је да се реализује у више година. Усвојеним "Програмом заштите ваздуха", рок за спровођење мере доделе субвенција је 2026. и циљ је да на овај начин држава отпреми око 122.000 старих, загађујућих возила на дизел. То се односи на старе путничке аутомобиле, теретна возила, изузев Н3 и аутобусе стандарда евро 1,2 и 3, као и евро I, II и III.

Како се наводи у документу, за спровођење механизама подршке из јавних средстава за дерегистрацију или отпремање возила у рециклажне центре надлежно је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, док су партнери у реализацији Министарство заштите животне средине и Агенција за безбедност саобраћаја. Агенција ће дати предлог овог механизма.

- Циљ је побољшање ефикасности возила, а додатни ефекти мере су смањење укупних емисија Србије у циљу усаглашавања са Директивом ЕУ из 2016, као и побољшање квалитета ваздуха, како би се избегла прекорачења граничних вредности за квалитет ваздуха - наводи се у "Програму заштите ваздуха".

ПРОСЕЧНА СТАРОСТ 17,4 ГОДИНЕ

ОД половњака највише се увозе дизелаши у нашу земљу. Тако је и 2020. и 2021. године увезено више од 100.000 дизел-возила, а лане преко 80.000.

- Током прошле године увезено је укупно 165.000 аутомобила у Србију, а просечна старост аутомобила који се возе је око 17,4 године, и то је оно што треба да решавамо - истиче Бранко Стаматовић. - Желимо да на улицама буду млађи и технички исправни аутомобили.

На првом месту је безбедност свих учесника у саобраћају.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

"ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ" Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

ИСТАКНУТИ глумац Бане Видаковић, који је пре три године осуђен због недозвољеног држања хероина за личну употребу, говорио је о породици и деци коју је, каже, управо због наркотика склонио из Србије.

29. 03. 2024. у 08:36

Коментари (1)

КОЈА ЈЕ ЦЕНА СЛОМЉЕНОГ ДЕЧЈЕГ СРЦА? Како су Хрвати, Бугари и Словенци расплакали малишане из Србије