НОВА ВОЗИЛА СКУПЉА 30, ПОЛОВЊАЦИ 20 ПРОЦЕНАТА: На испоруку аутомобила и даље се чека три до шест месеци
24. 10. 2022. у 09:00
НОВИ аутомобили у Србији скупљи су у просеку око 30 одсто, а половњаци 21 проценат у односу на прошлу годину. На испоруку четвороточкаша из салона возачи и даље чекају од три до шест месеци, а иста ситуацијa се очекује и наредне године.

Фото З. Јовановић
Генерални секретар Српске асоцијације увозника возила и делова Александра Граовац каже, за "Новости", да је до септембра продато 22.209 нових путничких аутомобила. Она истиче да је од почетка године први пут забележен значајан раст потражње за еко-возилима, те да су регистрована 124 електрична четвороточкаша. То је, како додаје, 121,43 одсто више него у истом периоду лане. С друге стране, удео аутомобила на дизел и бензин у укупном броју продатих се смањује.
- У првих девет месеци ове године тржиште нових возила је у паду за 4,24 процента у односу на прошлу - истиче Граовац. - Исти је тренд и у окружењу и на читавом тржишту Европе, али је ту проценат пада значајно већи, од 15 до 20 одсто.
На нашем тржишту су и даље, како каже, најпродаванији модели "шкоде", а следе "фијат" и "тојота". Она указује да је закључно са августом увезено 92.653 половњака. Према речима Милана Белина из исте организације, не очекује се стабилизација тржишта ни у 2023, јер ће се и даље чекати месецима на испоруку возила.
Белин наводи да се ништа неће побољшати догодине ни када су цене у питању, јер све утиче на ауто-индустрију. А поскупели су, како додаје, енергенти, транспорт, репроматеријал, руда, челик, алуминијум, пластика... Према његовој оцени, део потрошача се због дугог периода чекања на испоруку новог возила преоријентисао на куповину коришћеног аутомобила.
- Али ни њих нема довољно - наводи Белин.
- Мања понуда нових возила се одражава и на половне, а такође, и они прате тренд раста цена четвороточкаша.
Слично оцењују ситуацију и на порталу половних аутомобила. Како истичу, половњаци у Србији у просеку имају за 21 одсто вишу цену него лане, поскупљења ће се наставити, а стабилизација се очекује тек у 2024. години.
- У односу на 2020. раст цена је 29 процената - наводи Романа Таков.
- Скупљи половњаци резултат су пандемије која је донела несташцу микрочипова неопходних за нове аутомобиле, као и дешавања у Украјини. Мање нових возила утицало је и на понуду коришћених, па тако и на цене.
У Србији се, како наводи, највише купују половњаци направљени између 2005. и 2010. године. Она истиче да је 80 одсто продатих коришћених возила старије од 10 година, због ниже платежне способности.
- Најпопуларнији су и даље дизелаши.
УЛАЖУ 1,2 МИЛИЈАРДЕ ДОЛАРА
НАЈВЕЋИ светски произвођачи аутомобила планирају да потроше скоро 1,2 милијарде долара до 2030. године на развој и производњу милиона електричних возила, батерија и сировина за подршку тој производњи. Ово показује анализа јавних података компанија коју је урадила британска агенција Ројтерс.
БОНУС ВИДЕО
ТУРСКА ГЛАВА НА ВРХУ БРЕГА: У Вршачким планинама откривено двадесетак ликова људи и животиња

АМЕРИЧКИ НОВИНАРИ НИСУ МОГЛИ ДА ВЕРУЈУ: Никола Јокић пред НБА финале одржао конференцију за штампу какву медији нису очекивали
НИКОЛА Јокић и ван паркета привлачи огромну пажњу, о чему сведочи конференција за штампу коју је Денвер нагетс организовао пред прво учешће у НБА финалу у клупској историји.
27. 05. 2023. у 21:14

АМЕРИ У ШОКУ: Открили човека који је на Видовдан 2015. тачно објаснио шта ће Никола Јокић да уради у НБА лиги (ФОТО)
НИКОЛА Јокић је један од најдоминантнијих кошаракаша садашњице, ако не и најдоминантији, а мало ко је то могао да претпостави у лето 2015, када се отиснуо пут НБА лиге. Заправо, само један човек је тада "знао" какво "српско чудо" следи. Или би можда оно "знао" требало писати без наводника...
26. 05. 2023. у 20:25

СРБИН ЗАТЕЧЕН ПРИЗОРОМ У НЕМАЧКОМ МАРКЕТУ: Ово нема нигде у Европи - ни на Балкану, ни Шпанији, ни Француској...
ГАСТАРБАЈТЕР Вуле који већ деценијама живи у Немачкој, где су му одрасла и деца, каже да се и даље искрено диви немачком поштењу.
27. 05. 2023. у 08:18
Коментари (0)