ШОЛАК ДУЖАН 4,7 МИЛИЈАРДЕ ЕВРА ОТКРИВАМО - Шта стоји иза најновије кампање против Телекома?

Новости онлајн

03. 07. 2022. у 12:38

ЈУНАЈТЕД група, компанија у власништву Драгана Шолака и у оквиру које су између осталих оператер СББ и медијске куће Н1 и Нова С, у последњих три месеца је повећала своју задуженост за 1,1 милијарду евра и сада је укупно дужна 4,75 милијарде евра! Ово се наводи у извештају о пословању Јунајтед групе за први квартал текуће године у који смо ексклузивно имали увид.

ШОЛАК ДУЖАН 4,7 МИЛИЈАРДЕ ЕВРА ОТКРИВАМО - Шта стоји иза најновије кампање против Телекома?

Архива

Драган Шолак ових дана је покренуо нову бруталну кампању против свог највећег пословног конкурента у Србији, српског Телекома. По обичају, за то користи медије чији је власник Н1, Нова и Данас, као и једне те исте опозиционе политичаре и “експерте”.

У намери да по сваку цену облате најуспешнију велику компанију у домаћем власништву Телеком Србија, они паушално тумаче јавно доступне пословне податке свог конкурента, који је притом иако у већинском власништву државе акционарско друштво и један динар не прима из буџета, већ се финансира искључиво из својих прихода, који су никада већи.

Наиме, Телеком ће ове године, када обележава 25 година постојања, први пут у Србији имати приход од 1.5 милијарди евра, а на свим тржиштима где послује. 

Напомињемо да је Телеком за разлику од Јунајтед групе прошле године имао профит од 13,1 милијарди динара, ако ово упоредимо са 2019. када је он износио 3.5 милијарди, јасно је да је повећање профита за скоро 10 милијарди динара и више него одличан резултат. Телеком ће у овој години својим акционарима исплатити више од 6.7 милијарди динара на основу дивиденди, где ће већи део тог новца припасти држави Србији.

Разлози за Шолаков бес су потпуно јасни: док Телеком незаустављиво напредује, његова Јунајтед група из дана остварује све горе резултате. 

Шолакова спортска телевизија остала је без утакмица Премијер лиге и фудбалске репрезентације Србије, односно без икаквих атрактивних спортских садржаја, његове телевизије и портали Н1, Нова С и Данас добили су конкуренцију у професионалним и објективним медијима као што су Еуроњуз, Блумберг и ТВ К1, а СББ ове године бележи мање приходе него прошле и претпрошле.

Ево како “црно на бело” стоји Шолакова пословна империја, на основу извештаја о пословању у прва три месеца 2022, са поређењима са претходним годинама.

Укупан дуг Јунајтед групе астрономских 4,75 милијарди евра

Укупан дуг Јунајтед групе сада је астрономских 4,75 милијарди евра, што је за 1,1 милијарду више него прошле године, а за 1,7 милијарду више него претпрошле. У исто време, укупан капитал Јунајтед групе је за само један квартал смањен за 48,3 милиона евра. Нето резултат пословања ове корпорације је минус 50,6 милиона евра и за 40,5 милиона лошији него прошле године.

Али, то није све. Приходи СББ у првом кварталу ове године износе само 59 милиона евра, што је наставак пада прихода из претходних пар година и поклапа се са растом кабловске мреже Телекома. У исто време је настављен тренд смањења броја корисника кабловске телевизије преко СББ-а.

Такође, Шолакова компанија у Грчкој ове године има за три милиона евра мање приходе него прошле, а заустављен је раст компаније у Словенији. На све то, камате на основу дуговања Јунајтед групе скочиле су за дупло и износе 63 милиона евра само за први квартал ове године.

Даље смањење прихода неминовно

Јунајтед медија - компанија под чијим су кишобраном Н1, Нова С, Данас и Спорт клуб, али и медији широм региона - у првом кварталу ове године има приход од 70 милиона евра, што је за читавих 15 милиона евра мање него у истом периоду прошле године. С обзиром на то да је овог лета Спорт клуб остао без Премијер лиге, коју ће у читавом региону да преносе Телекомови канали Арена Спорт, даље смањење прихода је неминовно. Шолакови медији, поготово у Србији, осуђени су на пропаст.


Јунајтед група губитник на свим пољима

Телеком Србија је 2021. први пут у историји постао највећи оператор по броју корисника у сва четири сегмента пословања – фиксна и мобилна телефонија, интернет и мултимедија, изјавио је недавно генерални директор ове компаније Владимир Лучић.

У последње четири године, када је почео нови инвестициони циклус Телекома, број корисника интернета повећан је за 47 одсто, а удео компаније на тржишту интернета достигао је 55 одсто. Паралелно, број корисника телевизије повећан је 2,5 пута, док је у мултмедији већи за 146 одсто. 

Телеком уједно бележи значајан раст свих кључних финансијских показатеља, на пример у последње три године оперативна добит увећана је за 82 одсто, а нето добит за чак четири пута. 

- Још важније, тренд раста се убрзава и разлика у односу на конкуренцију постаје све већа у нашу корист - истакао је Лучић.

Дуг Телекома испод европског просека

Иако је Телеком Србија инвестирао више од 1,2 милијарде евра, компанија нема никакав проблем са сервисирањем обавеза и примедбе неких критичара немају реално упориште. 

- Презадуженима се сматрају компаније код којих је однос нето дуга и добити пре пореза, камата и амортизације (ЕБИТДА) већи од 5, а код Телекома је тај показатељ мањи од 3,5, далеко од “опасне зоне”, док је код Јунајтед групе чак 5,3. Такође, Телеком је бољи од просека за 15 великих компанија из Европе и САД које се баве истом делатношћу. То значи да имамо још простора за инвестиције, а да се не угрози задуженост - објаснио је први човек Телекома Владимир Лучић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

МЛАЂИ ЈЕ КРЕНУО ОЧЕВИМ СТОПАМА: Ово су синови Небојше Глоговца (ФОТО)