НАЈВЕЋЕ УЛАГАЊЕ У СИРОВИНЕ ЗА БАТЕРИЈЕ ДО САДА: Светска компанија улаже и до 650 милиона долара за рударење литијума за електрична возила

Новости онлајн

02. 02. 2023. у 10:44

ГМ очекује да ц́е до 2025. имати приход од преко 50 милијарди долара од продаје електричних возила, што је циљ који захтева приступ литијумским батеријама. Литхиум Америцас процењује да литијум екстрахован и прерађен из његове производње може помоц́и у производњи до милион ЕВ годишње.

НАЈВЕЋЕ УЛАГАЊЕ У СИРОВИНЕ ЗА БАТЕРИЈЕ ДО САДА: Светска компанија улаже и до 650 милиона долара за рударење литијума за електрична возила

Фото: Танјуг/АП

Компанија очекује да ц́е њен главни пројекат, рударска операција Тхацкер Пасс у Невади, отворити 1.000 радних мјеста у грађевинарству и 500 у операцијама. Литхиум Америцас је активан у САД и Аргентини. Инвестиција чека на одобрење америчког суда и такође зависи од тога да литхиум Америцанс одвоје своје пословне дивизије у САД и Аргентини.

Генерал Моторс је у уторак саопштио да ц́е уложити 650 милиона долара у Литхиум Америцас као део споразума о развоју рудника у Невади, најновијег покушаја произвођача аутомобила да затвори ланац снабдевања кључних компоненти потребних за производњу милиона електричних возила. Улагање у сировине за батерије је највец́е до сада, наводи ГМ. И није ни чудо. Генерал Моторс има низ потпуно електричних лимузина, СУВ-ова, кросовера и камиона који ц́е се појавити на тржишту у наредне две године, укључујуц́и ГМЦ Сиерра ЕВ, Цадиллац Лирик, Цхевролет Силверадо ЕВ, Цхевролет Блазер ЕВ и Цхевролет Екуинок. ГМ је у новембру саопштио да очекује да ц́е остварити приход од више од 50 милијарди долара од продаје својих 30 ЕВ модела у 2025. години, са ниским и средњим једноцифреним маржама профита.

Али то се не може десити ако ограничења ланца снабдевања спречавају ГМ да производи возила. Недостатак полупроводничких чипова који је почео 2020. године је искуство које сваки произвођач аутомобила жели да избегне, посебно када индустрија прелази на ЕВ. ГМ и други произвођачи аутомобила склопили су споразуме о заједничком улагању са произвођачима батерија како би довели производњу у САД и осигурали да је довољно ц́елија доступно. ГМ је направио корак даље тако што је закључао залихе литијума, кључне компоненте у ЕВ батеријама.

Литхиум Америцас процењује да литијум екстрахован и прерађен из пројекта у руднику Тхацкер Пасс може да подржи производњу до милион ЕВ годишње. Предвиђено је да производња у Тхацкер Пасс-у почне у другој половини 2026. Литхиум Америцас очекује да ц́е Тхацкер Пасс отворити 1.000 радних мјеста у грађевинарству и 500 у операцијама. „ГМ је обезбедио сав материјал за батерије који нам је потребан за производњу више од милион електричних возила годишње у Северној Америци 2025. године и наша будуц́а производња ц́е све више црпити из домац́их ресурса као што је локација у Невади коју развијамо са Литхиум Америцас“, рекао је председник ГМ-а. и извршни директор Мери Бара. „Директно набављање критичних сировина и компоненти за ЕВ од добављача у Северној Америци и земљама које су потписале споразум о слободној трговини помаже да наш ланац снабдевања учинимо сигурнијим, помаже нам да управљамо трошковима ц́елија и отварамо радна места.

Инвестиција ц́е бити подељена у две транше. Први ц́е бити пуштен у Литхиум Америцас ако се испуне одређени услови, укључујуц́и и одлуку Окружног суда САД на чекању. Други износ ц́е бити направљен након што Литхиум Америцас раздвоји своје компаније у САД и Аргентини, саопштиле су компаније.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ЗБОГ ОВОГА ЈЕ ЂОКОВИЋ ОТПУСТИО ИВАНИШЕВИЋА? Да ли је ово кап која је прелила чашу... (ВИДЕО)