ИНДИВИДУАЛНЕ ПРОГРАМЕ УЧЕЊА ИМА 17.000 ЂАКА: У Скупштини Србије редстављен Извештај о инклузији

В.Ц.С.

23. 11. 2022. у 19:10

ДЕЦА из осетљивих група имају обезбеђене услове за једнак приступ образовању у Србији, ипак, и даље се мора радити на њиховом потпуном укључивању.

ИНДИВИДУАЛНЕ ПРОГРАМЕ УЧЕЊА ИМА 17.000 ЂАКА: У Скупштини Србије редстављен Извештај о инклузији

Foto: UNICEF SRBIJA

Највише проблема са укључивањем и останком у инклузивном образовању имају деца са сметњама у развоју и/или инвалидитетом, припадници ромске заједнице и деца лошијег социо-економског статуса.

Ово су само неки од закључака Националног извештаја о инклузивном образовању, који је данас представљен у Народној скупштини, у организацији Министарства просвете, УНИЦЕФ-а и Делегације ЕУ у Србији.

- Од увођења законских реформи, 2009. године, остварује се континуирани напредак у спровођењу инклузивног образовања, пре свега у повећању броја деце из осетљивих група у школама и предшколским установама. Унапређен је квалитет и капацитет за примену инклузивног образовања, као и стварање система додатне подршке. Обухват деце до три године програмима предшколског васпитања повећава се и у прошлој школској години, први пут у последњих десет година, био је већи од 30 одсто. Континуирано се повећава и број ученика који остварују право на индивидуални образовни план, смањује се број основаца у школама за образовање деце са сметњама у развоју, јер им образовање у редовним школама постаје доступно и квалитетно, док обухват ђака са сметњама у развоју и инвалидитетом средњим образовањем расте како би се квалификовали за тржиште рада - казао је министар просвете Бранко Ружић.

По индивидуализованом програму наставе и учења, који је јединствен за сваког ученика, у основним школама се образује 17.000 ученика. Услугу личних пратилаца користи више од 1.800 деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, а подршку ученицима пружа и 260 педагошких асистената у школама. Ипак, према речима министра, и даље постоје изазови.

Укључивање сваког детета у процес наставе и учења један је од главних циљева подршке Европске уније процесу реформе образовања у Србији. Тим поводом ЕУ је од 2003. у овај сектор уложила више од 100 милиона евра.
- Србија је направила значајне помаке у последњих 13 година, када је донела одлуку о спровођењу инклузивног образовања. Извештај указује на то да још има деце која су искључена из различитих социјалних или економских разлога. Зато је непоходно да се образовни систем и даље развија, да би постао довољно флексибилан и спреман да прихвати свако дете, младу или одраслу особу на путу целоживотног учења - рекао је Емануеле Жиофре, амбасадор и шеф Делегације ЕУ у Србији.

Дејана Костадинова, директорка УНИЦЕФ-а у Србији, приметила је да је Извештај добар водич за следеће кораке:

- Унапређење капацитета и оснаживање наставника, наставница и школа, као носилаца промена, први је корак. Када је наставно особље мотивисано и оспособљено да сву децу укључи у одељења, стандарди и исходи учења се повећавају - за децу са и без сметњи у развоју. Када деца уче у редовним школама у којима се слави различитост, образовање даје најбоље резултате за све.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ЂОКОВИЋ МУ НИЈЕ ПРВИ НА ЛИСТИ: Ево шта је Андреј Рубљов рекао након што је избацио Алкараза у Мадриду