ПОДВОЖЊАК ИЗДРЖАО ЛОКОМОТИВУ ОД 120 ТОНА: Десетак дана уочи успостављања саобраћаја на брзој прузи Београд - Нови Сад

Промо

04. 03. 2022. у 18:00

Статичку и динамичку поузданост тестирале две електричне локомотиве тешке по 120 тона

ПОДВОЖЊАК ИЗДРЖАО ЛОКОМОТИВУ ОД 120 ТОНА: Десетак дана уочи успостављања саобраћаја на брзој прузи Београд - Нови Сад

Фото: Н. Карлић/Промо

БАШ као што је планом о изградњи деонице брзе пруге на релацији Београд – Нови Сад било предвиђено, у среду је извршено целодневно тестирање  моста - подвожњака  у густо насељеној и саобраћајно фреквентној Кисачкој улици у Новом Саду. Први резултати показали су да  – брзи воз из Београда овом трасом ући ће 15.марта на новопостављени колосек детаљно реконструисане новосадске Железничке станице.

Подвожњак који је од октобра прошле годоине грађен на месту старог који није одговарао потребама брзих возова, дугачак је 41 метар и сачињавају га три спојене конструкције.

Њихову статичку и динамичку поузданост тестирале су у среду две електричне локомотиве тешке по 120 тона. Комплетну операцију, готово не трепнувши ,пратио је дипломирани инжењер грађевине Милан Телебаковић.

- Локомотива се најпре залеће брзимом од 30 кило,метара,а у наредном налету удвостручује брзину. Када се локомотива заустави на мосту радимо статичко а затим динамичко испитивање - говори за „Новости“ искусни инжењер Телебаковић из Београда  који је  већ 38 година је у овом послу,откако је почео у ужичком предузећу

„Златибор“,потом прешао у грађевински и инвестициони сектор у Железницама Србије,а последње четири године ради у кинеском предузећу "Chajna rejlvej internešenel" (China Railway International).

ТУНЕЛ И ВИЈАДУКТ

ТРАСА брзе пруге од Београда до државне границе са Мађарском, дуга укупно 183 километра, подељена је на три деонице: Београд -Стара Пазова, Стара Пазова – Нови Сад и Нови Сад – Келебија.Радови на њој почели су у августу 2017. године изградњом највећих инфраструктурних објеката на делу између Старе Пазове и Новог Сада - тунела и вијадукта „Чортановци“.

По завршетку  тестирања помоћу локомотива које се одвија у шест фаза стручњаци  геодетске службе Факултета техничких наука из Новог Сада спроводе своја мерења.До средине наредне седмице они ће имати комплетну и прецизну  слику стања моста – подвожњака. 

Због радова на  подвожњаку и даље је обустављен друмски саобраћај због изградње атмосферске канализације и рехабиллитације друмске саобраћајнице. Према најави извођађача радова, планирани рок завршетка радова и пуштања друмске деонице у саобраћај планиран је за  7. март.

Када средином марта  буде успостављен железнички саобраћај на овој деоници,од Београда до Новог Сада и стизаће се за свега пола сата. Затим ће уследити друга фаза радова на деоници до Суботице и границе са Мађарском код Келебије.

Затим ће уследити нова фаза – изградња брзе пруге у дужини од 108,2 километра од Новог Сада до Суботице, односно Келебије на граници са Мађарском.

Мађарска ће своју деоницу од Будимпеште до границе са Србијом привести крају 2025.године.

Фото: Н. Карлић/Промо

Другог Фебруара 2022 године градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је заједно са представницима кинеске фирме”Чајна Ралваи” (China Railway), дочекао долазак министра грађевинарства,инфраструктуре и саобраћаја Томе Момировића на реконструисаном перону Новосадске железничке станице. По први пут свечано је пристигао Стадлеров(Stadler) брзи воз,који ће заменити стари воз на деоници Београд-Нови Сад,те су присутни обишли завршетак радова на железничкој станици у Новом Саду

Ово је највећи и најзначајнији инвестициони  и инфраструктурни  пројекат у овом делу Европе који подразумева реконструкцију  и изградњу савремене двоколосечне пруге високих перформанси за мешовити -путнички и теретни саобраћај при брзини и до 200 километара на сат. Уједно, Брза пруга Београд-Будимпешта је водећи пројекат Кине и земаља централне и источне Европе и важан део кинеско-европске копнене и поморске транспортне везе.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (1)

ЊЕГОВА СМРТ СЛОМИЛА ГЛУМЦА: У сузама сваки дан, плаче од маја - показао како на мобилном чува његову слику (ВИДЕО)