ЗАВРШЕНА ДУНАВСКА РЕГАТА: Учесници из 10 земаља окончали пловидбу на Кусјаку код Неготина

С. М. Јовановић

15. 08. 2021. у 17:26

ЧАК 70 веслача из Србије, САД, Немачке, Холандије, Аустрије, Словачке, Мађарске, Хрватске, Бугарске и Велике Британије учествовало је на овогодишњој, другој по реду промотивној “Дунавској регати” кроз Србију.

Фото Зденка Томић

За 17 дана од Апатина до Кусјака код Неготина кајакаши и рекреативци, искрени заљубљеници у воду, прешли су 588 километара пловећи највећом европском реком, Дунавом.

- Принцип регате је да се весла од јутра до сумрака. Сваки учесник може да одабере деоницу коју жели, али је важно да се пријави организатору пре доласка и да се одјави када напусти регату - каже Дејан Јовановић, председник Кајак клуба “Српски веслачи”, организатор друге “Дунавске регате” кроз Србију.

Учесници “Дунавске регате” која се организује по критеријумима интернационалне ТИД регате у којој се од 1956. весла Дунавом рута од 2.455 километара, а која је поново отказана због пандемије ковида, њих тридесетак, свој пут су завршили на Кусјаку где су их уз традиционални гулаш и пригодне дарове дочекали представници Туристичке организације општине Неготин.

Фото Зденка Томић

-ТИД ранијих година није имао етапно место на територији наше општине, али с обзиром да се сада “Дунавска” регата весла само кроз Србију, успели смо да направимо договор са организаторима да се овде зауставе. “Дунавску регату” већином чине домаћи веслачи и ми желимо да искористимо могућност да их упознамо са природним лепотама и културно-историјских знаменитостима овог поднебља – каже Душан Петровић, директор Туристичке организације општине Неготин.

На свом путу од Апатина до Кусјака учесници “Дунавске регате” зауставили су се и на етапним местима Доњег Подунавља у Великом Градишту, Доброј, Доњем Милановцу, али и у Текији, Кладову и Брзој Паланци, где је, истичу кајакаши, Дунав и најлепши.

-Из чамца се сваки део Дунава добро запамти, свака врба, свака стена, сваки метар који снагом својих мишића савладамо. Ми сад идемо низводно, али није то нимало лако и једноставно, посебно када има ветра. То су велики напори али то је љубав и никоме не пада тешко. Савладавамо све препреке и уживамо у перспективи која нам се пружа док весламо – истиче Дејан Јовановић.

“Дунавска регата” окончана је на Кусјаку, али су неки од кајакаша проласком кроз бродску преводницу наставили пут ка Бугарској, многи отишли кући, а неки су одлучили да кад су већ ту обиђу природне и културно историјске споменике Неготинске крајине.

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.