ХРАНОМ ПРОТИВ МИГРЕНЕ: Ево које намирнице могу помоћи да се напади главобоље бар прореде

В. Н.

06. 02. 2022. у 14:40

НАПАДИ мигрене најефикасније се решавају лековима које пропише неуролог. Међутим, да би сте их проредили, једна од кључних ствари на коју можете да утичете је исхрана, а многи који пате од ове, једне од најтежих врста од укупно 200 досад познатих различитих главобоља, о томе баш и не воде рачуна.

ХРАНОМ ПРОТИВ МИГРЕНЕ: Ево које намирнице могу помоћи да се напади главобоље бар прореде

Фото Shutterstock

Исхрана, међутим, и те како може и да испровоцира напад мигрене, али и да га спречи, или бар ублажи.

Намирнице које садрже натријум нитрите и нитрате могу да провоцирају мигрену, па би зато из јеловника требало избацити месне прерађевине. Не препоручују се ни прехрамбени производи са адитивом Е102 (има га у жутој боји за храну), као ни индустријски слаткиши, али ни туршија, било домаћа или куповна.

Генерално, из јеловника против мигрене требало би избацити све индустријске производе. Јер, не само што имају много штетних адитива већ су и извор рафинисане соли, која може бити окидач за мигрену. Сходно томе, употребу кухињске соли требало би свести на минимум.

Особама које пате од мигрене не пријају ни ферментисани производи од соје, кисели купус, стари сиреви, воће и поврће које је дуго стајало. Ако имате честу мигрену, немојте да једете ни месо које је дуго чекало на припрему.

Фото: Depositphotos

Дакле, трпеза која спречава нападе мигрене је она са много свеже хране. При томе, кључне су намирнице богате магнезијумом, па је препорука да дневни мени обогатите зеленим лиснатим поврћем, семенкама сунцокрета, тиквицама, интегралним житарицама, бананама и авокадом, рибом...

Ово је пример јеловника који би могао да помогне против мигрене.

Понедељак

Доручак: кајгана од два јајета са свежим спанаћем, интегрални хлеб

Ужина: банана

Ручак: поховане тиквице у рерни и скуша на жару, зелена салата

Вечера: салата од зеленог лиснатог поврћа са рибом по жељи

FOTO: Depositphotos

Уторак

Доручак: интегрални хлеб са сирним намазом и шоља зеленог чаја

Ужина: пола авокада

Ручак: гулаш од пилећег белог меса, рижото са поврћем

Вечера: пастрмка на жару са салатом од цвекле

Среда

Доручак: два барена јајета, 60 г хлеба и два парчета интегралног хлеба са домаћим хумусом

Ужина: шака бадема

Ручак: динстана шаргарепа и бело пилеће месо на жару

Вечера: бранцин на жару са бареним поврћем

Фото: Depositphotos

Четвртак

Доручак: кисело млеко и пројара

Ужина: шака семенки сунцокрета

Ручак: рибља чорба и поховани млади сир печен у рерни

Вечера: два парчета интегралног хлеба и домаћа рибља паштета

Петак

Доручак: палента са кефиром

Ужина: шака лешника

Ручак: тестенина са млевеним јунећим месом и зелена салата

Вечера: пастрмка на жару и кромпир салата

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

ОВАКО ЈА ЗАМИШЉАМ ПАКАО Снимак са плаже у Црној Гори изазвао бурне реакције: Радије бих седела код куће