КРИВОКАПИЋЕВ ЕКСПОЗЕ: Скупштина завршила рад, наставак сутра у 11

Novosti online

02. 12. 2020. у 11:00 >> 18:38

КРИВОКАПИЋЕВ ЕКСПОЗЕ: Скупштина завршила рад, наставак сутра у 11

Фото: Скупштина.ме

ПРЕДСЕДНИК Црне Горе Мило Ђукановић присуствује данашњој седници Скупштине Црне Горе на којој мандатар за састав нове владе Здравко Кривокапић износи експозе и представља чланове кабинета.

18:20 Марко Ковачевић (ДФ): Није ни чудо што се из ДПС-а чуде што ДФ критикује

Јер они никад нису мислили својом главом, а када се једном десило да су мислили, опоменуо их је бивши председник парламента Иван Брајовић. Предлог владе има основни квалитет, а то је да у њој неће бити ниједан представник ДПС-а што је довољан разлог да је подржимо. Ова влада неће бити влада континуитета, али можемо тврдити да ће бити потпуно демократска јер се у њој није прелила воља грађана исказана на изборима.

Ковачевић је додао да је у питању транзициона влада са неколико задатака.

- Да се повуче Закон о слободи вероисповијести. У експозеу се наводи да ће бити измене и допуне, подржаћемо, али ћемо се залагати да се он повуче. Неопходно је да ова влада створи услове за фер и слободне изборе, након којих би добили прву демократску владу и због тога је неоходно прочистити бирачки списак. Економска и финансијска консолидација је један од тежих задатака за ову владу, виђели смо да туризам није довољан за економски раст и од ове владе очекујемо алтернативна решења.

Ковачевић је навео да је неопходно створити предуслове за хапшење неких од вођа криминалних структура.

- Пре свега Миливоја Катнића који је вођа криминалне групе унутар инстутција система, и њега, који је био прогонитељ претходне опозиције, треба довести познанију права. Треба решити нека политичка убиства, прије свега Душка Јовановића и Павла Булатовића.

16:26: Борис Богдановић: За мирну транзицију власти су заслужни сви - "и парламентарна већина и опозиција и народ"

- Не смијемо више никад да дозволимо да се Црна Гора представља онаквом каква никад није била. У земљи у којој се лијепе етикете издајника и да је уобичајена ствар...

16:06 - Медојевић: Гласаћемо за Владу Кривокапића, али је Мило за нас лопов, а не уважени председник

Небојша Медојевић, лидер Покрета за промене рекао је да ће ДФ гласати за предложену Владу, али да је за њих Мило Ђукановић лопов, а не уважени председник.

15:16 - Ђукановић очекује коректну кохабитацију

Председник Црне Горе Мило Ђукановић саопштио је да очекује коректну кохабитацију са будућом Владом Здравка Кривокапића, додајући како ће и нова извршна власт допринети таквој сарадњи и поштовати Устав.

- Што се кохабитације очекујем коректну кохабитацију. Мислим да је Црна Гора већ више пута изненадила неповерљиву јавност, нема разлога да опет не изненади. Нема разлога да кохабитација не буде успешна. Не видим никакво ново искушење - рекао је Ђукановић новинарима у Скупштини Црне Горе.

Ђукановић је поновио да се никада није мешао у послове Владе.

- Нећу имати никакав проблем да обезбедим коректном уставном функционисању, несметан простор за функционисање извршне власти. Убеђен сам да ће и нова влада поштовати Устав и доприносити успешној кохабитацији. Ја верујем да ће Црна Гора након овог искуства изаћи као још једна зрелија демократија него што је данас - рекао је Ђукановић.

14:35 - Ђукановић се обратио медијима

Председник Црне Горе Мило Ђукановић обратио се медијима у Скупштини Црне Горе после излагања мандатара Здравка Кривокапића који је представио програм и састав нове Владе.

- Не видим да је дошло до поремећајима у односима са Србијом - каже Ђукановић.

14:13 - Завршна реч

- То је, драге колеге посланици, даме и господо, Програм наше Владе и ово су ијуди који треба да га спроведу у дело. Најмање што можемо да обећамо у овој сложеној и специфичној ситуацији, превасходно проузрокованој лошом економском политиком и здравственим проблемима, јесте да ће ово бити Влада слободе и једнакости, Влада промена и реформи, Влада ефективних и ефикасних резултата и демократске транспарентности.

Ми нисмо мађионичари. Оно што имамо, то смо ми и наше знање, жеља да направимо Црну Гору бољом и праведнијом државом, наша синергија, тимско деловање и вера нашег народа у боље сутра коју не смемо да изневеримо. Једино што обећавамо јесте да ћемо се жртвовати, и радом, компетенцијом и одговорношћу сведочити резултат. Даћемо све од себе да обезбедимо бољи живот за све наше грађане.

ЗА ПРОСПЕРИТЕТ И НАПРЕДАК ЦРНЕ ГОРЕ!

13:23 - Принципи рада прве демократске Владе Црне Горе су следећи, каже Кривокапић:

1. Грађанин на првом месту - равноправност свих без обзира на било коју припадност или својство, као и залагање за толеранцију и уважавање права и слобода другога;

2. Мобилност свих у државној управи на реализацији реформских опредјелјенја у циљу обезбједења сигурног друштва, здравља и добробити свих градана;

3. Потпуна транспарентност;

4. Нулта толеранција на корупцију и мито:

5. Усредсређеност на дигиталну трансформацију;

6. Посвећеност државних службеника и намештеника постављеним циљевима и резултатима у циљу поправљања квалитета живота грађана;

7. Оријентација на резултат:

8. Стално напредовање:

9. Доношење одлука на бази чињеница;

10. Посвећеност и брже испуњавање захтева за приступање Европској унији;

11. Унапређење и неговање добросуседских односа са државама региона и међународном заједницом;

12. Суштинска опредељеност да Црна Гора постане еколошка држава;

13. Социјална инклузија свих грађана, како би свако без обзира на етничку припадност, веру, пол и сексуалну оријентацију ову земљу осећао као своју, јер ми друге немамо.

13:20 - Влада ће имати 12 министарстава, уместо досадашњих 18

Нова извршна власт имаће једног потпредседника Дритана Абазовића.

Будући министар одбране биће Оливера Ињац, а министар унутрашњих послова Сергеј Секуловић.

Фото: Скупштина.ме

Кандидат за министра спољних послова је Ђорђе Радуловић, министар финансија и социјалног старања Милојко Спајић, просвете, науке, културе и спорта Весна Братић, министар здравља Јелена Боровинић Бојовић, министар економског развоја Јаков Милатовић, министар капиталних инвестиција Младен Бојанић, министар јавне управе, дигиталног друштва и медија Тамара Срзентић, министар екологије урбанизма и просторног планирања Ратко Митровић министар пољоприведе, шумарства и водопривреде Александар Стијовић, министар правде и мањинских права Владимир Лепосавић.

13:12 - Заједнички именитељи три коалиције

- Поред већ препознатог Споразума, који су лидери три владајуће коалиције потписали, наши заједнички именитељи се препознају и у следећим циљевима:

- Консолидација јавних финансија уз пресек затеченог стања након преузимања власти;

- Одлучна борба против корупције и организованог криминала и сузбијање сиве економије уз пооштравање казнене политике за кривична дела из ових области.

- Доношење хитних мера и плана за борбу против новог вируса корона у оквирима пандемије К0ВИД19 са одрживим системом здравствене заштите;

- Темељна реформа изборног законодавства и стварање услова за одржавање првих фер и слободних избора;

- Измене, допуне и ревизија свих дискриминаторних законских и подзаконских аката, са приоритетом доношења у што краћем року измена и допуна Закона о слободи вероисповијести;

- Доношење низа нових систематских закона почев од приоритетних: Закон о поријеклу имовине, Закон о лустрацији, Закон о Влади, Закон о Скупштини, Закон о планирању простора и изградњи објеката..;

- Спровођење сета мера из области заштите животне средине са циљем брендирања Црне Горе као истинске еколошке државе:

- Ревизија и преиспитивање свих концесионих уговора;

- Доношење декларације о трајној забрани изградње малих хидроелектрана на црногорским водотоцима, као и измена Закона о енергетици;

- Наставак активних преговора са ЕУ са циљем остваривања напретка у свим поглављима с тежиштем на поглављима 23 и 24;

- Реформа здравственог система уз стварање услова за почетак реализације капиталних пројеката (изградња новог Ургентног центра, изградња Клинике за инфективне болести, изградња Клинике за психијатрију)

Фото: Принтскрин

- Унапређење образовног система на свим нивоима уз приоритетну деполитизацију и враћање аутономије Универзитету Црне Горе;

- Темељна реформа јавне управе с акцентом на оптимизацију кадрова и трошкова, професионализацију службеничког система, унапређење квалитета управних услуга и јачање система одговорности на свим управним нивоима.

Основни мото којим ће се нова Влада водити је: здравље сваког појединца изнад свега, економија пре свега, морал свуда, помирење, слобода и правда за све.

13:00 - ЕУ

- Црна Гора је преговоре са ЕУ започела у јуну 2012., дакле пре више од осам (8) година. Тек недавно је одлазећа Влада отворила и посЛедње преговарачко поглавије. На жалост, само три поглавља су до сада затворена и то махом она која се затварају по аутоматизму. Ово је најспорији темпо преговора које је до сада водила нека држава - кандидат у историји Европске уније - с изузетком посебних случајева. Спорије од овога тешко да је могуће.

Из последњег, као и из ранијих извештаја, како Европске комисије, тако и реномираних међународних организација и института попут Фридом Хаус-а и Транспаренси Интернешнл , јасно је да нову Владу чека веома тежак посао, јер је Црна Гора до данас била лажна демократија, или оно што називамо "хибридним режимом" - партијска држава са огромном корупцијом, организованим криминалом, нереформисаним судством, крхком економијом зависном од туризма, огромним социјалним разликама...

Фото: Принтскрин

Стога је јасно да ће будући напредак у преговорима са ЕУ директно зависити од спровођења реформи у области владавине права, то јест испуњавања јасно дефинисаних критеријума у поглавијима 23 и 24, које је досадашња Влада прилично игнорисала.

Независност, професионализам, ефикасност и одговорност нашег правосуђа такође су јако проблематични.

Веома је опасно за цело друштво, за судски систем, као и за частан судијски позив то што се највишим судским и тужилачким органима руководи на нелегитиман, па и на нелегалан начин. Судски савет је пропустио да констатује престанак функције Председнику Врховног суда. Слично стање влада и у Уставном суду. У претходном периоду Судски савет је донео одлуку о поновном избору, након истека максимална два мандата, седморо (7) председника судова, укијучујући и Председника Врховног суда. Мандат Врховног државног тужиоца је истекао пре годину дана и његов наследник још није изабран. Са друге стране, сада већ бивши сазив Скупштине није успео да обезбиједи ни 2/3, ни 3/5 већину за важна именовања у правосудном систему, што је довело до тога да се кључне функције обављају у в.д. стању и тако отвори простор за злоупотребе.

У области политичке корупције није било напретка у афери "Снимак". У афери "Коверта", две особе су оптужене. Обе поменуте афере захтевају веродостојно, независно и ефикасно институционаино поступање.

Корупција је и даље широко распрострањена у многим областима, што представља велику препреку на путу економског развоја и изазива озбиљну забринутост Европске уније. Мора постојати јака политичка воија да се ово питање реши. Ово укључује и кривичну одговорност високих функционера у случају коруптивних радњи.

Агенција за борбу против корупције још увек има проблеме са независношћу, одређивањем приоритета, селективним приступом и квалитетом одлука. Није проактивна у свим областима под њеном надлежношћу, укључујући заштиту звиждаца, то јест узбуњивача, контролу финансирања политичких странака и изборних кампања, као и контролу лобирања. Заплена и конфискација криминалом стеченог богатства мора бити правно утемељена и доследно спровођена.

У борби против организованог криминала, Црна Гора и даље није отклонила неке фундаменталне и системске недостатке у кривичном законодавству, укључујући начин на који се случајеви организованог криминала судски процесуирају. Криминалном сценом и даље доминирају обрачуни банди и честа убиства, која се дешавају и у земљи и у иностранству. Број процесуираних слуцајева шверца цигарета је и даље недовољан имајући у виду процењени обим шверца из, ка и преко територије Црне Горе. Капацитети полиције да се обрачуна са сверцом и препродајом наркотика су недовољни, а дуго је изостајала и стратегија претходне власти да се одлучно супротстави и другим ризицима који угрожавају јавну сигурност и безбедност. Посебно истичемо да се недостатак слратегије за сузбијање кријумчарења наркотика одразио на драстичан пораст наркоманије, па ће политика Владе бити усмерена и на развој стратегије за одлучно сузбијање овог друштвеног проблема.

Када је реч о недавним изборима, ЕУ је поновила налазе ОЕБС-а и ОДИР-а да је владајућа странка имала нелегалну предност злоупотребом државних ресурса, те да медијско извештавање о изборним листама није било избалансирано. Већина препорука ОЕБС-а и ОДИР-а за побољшање изборних услова није примењена и то остаје приоритетан задатак за новоизабрану Скупштину Црне Горе и нову владајућу већину.

Фото: Скупштина.ме

У протеклом периоду није било никаквог напретка на пољу слободе информисања и изражавања. Уређивачка политика и професионални стандарди јавног сервиса РТЦГ остају забрињавајући. Истовремено, случајеви убиства Душка Јовановића и оружаног напада на Оливеру Лакић још увек нису решени. Ове године можемо констатовати и нарочита угрожавања слободе изражавања, јер је власт хапсила и судски гонила и новинаре и грађане због испољених ставова на интернет простору и друштвеним мрежама. Извештаји о прекомерној употреби силе од стране полиције и могућој тортури упућују на то да је потребна ефикасна истрага.

У области основних права и слобода, насиље у породици, на родној основи и над децом, остаје разлог за велику забринутост и треба иницирати хитно решавање проблема.

Јавну управу, на свим нивоима, карактеришу неефикасност, политизација и гломазност. Број институција јавног сектора перманентно се повећава, док одговорност за остварене резултате готово да не постоји. Радна места у администрацији, нарочито на руководећим позицијама, доступна су искључиво партијским кадровима, на уштрб стручности и компетентности. Меритократски систем запошљавања и напредовања у државним органима постоји само у прописима, док у пракси доминира партијски принцип "теренског препознавања". Прекомерни буџетски издаци за функционисање управе оптерећују јавне финансије, а квалитет управних услуга остаје упитан. Савремене технологије нису у довољној мери имплементиране у рад јавних институција, па је изложеност грађана непотребним трансакционим трошковима и даље неоправдано велика. Транспарентност рада управних органа није на задовољавајућем нивоу, а сарадња са цивилним сектором је више протоколарна него суштинска.

С друге стране, црногорска економија има слабу индустријску базу, а додатно је ограничена малим тржиштем и ниским технолошким знањем домаћих компанија. Спољнотрговински дефицит је и даље висок, на нивоу од око 15% БДП-а, и одраз је међународне неконкурентности наше економије. Незапосленост остаје висока, нарочито међу женама, младима, Ромима и неквалификованим радницима. Улагање у знање и људске ресурсе врио је скромно, што се одражава на низак ниво иновација и продуктивности предузећа.

12:55 - Приоритети

Како видим Црну Гору? Када бих нас упоређивао са другим државама, волео бих да за четири године учинимо Црну Гору сличном Луксембургу, са нагласком на жељи да сви будемо солидарнији и хуманији, да живимо у држави која служи човеку и у којој ће човек служити њој.

Фото: Скупштина.ме

Нама ће грађанин бити на првом месту. Циљ нам је да Црна Гора буде држава остварених и задовољних људи, који ће се суочавати са реалним проблемима и решавати их, без обзира на то да ли су они из приватне, економске, еколошке, друштвене или политичке сфере.

Залагаћемо се за:

- Правду и равноправност свих грађана, без обзира на њихово имовно стање или уверења (било да су она верска, национална или политичка), орјентације и опредељења;

- Беспоштедну борбу против корупције и криминала;

- Неговање добросуседских односа са земљама окружења и искрено пријатељство са свим земљама;

- Апсолутно обезбеђење услова да грађанин у фер и поштеној атмосфери бира своје представнике на демократским изборима;

- Смањење трошкова у области јавне потрошње, што ће подразумевати више рада, реда и одрицања од привилегија;

- Стварање поверења јавности и потпуну транспарентност рада државне администрације:

- Подстицање прерађивачке индустрије, производње хране, ИТ сектора, туризма и свих акција економског развоја - оног који је одржив и инклузиван, базиран на иновацијама и знању:

- Усмеравање капиталних инвестиција у стратешке приоритете Црне Горе - пре свега у енергетску и саобраћајну инфраструктуру;

- Унапређење корпоративног управљања државним предузећима и њихову деполитизацију;

- Промовисање хумане дуалне економије, ослоњене на породична газдинства у секторима попут пољопривреде, мини индустрије, дрвопрераде, туризма;

- Мере економског опоравка и подршке опоравку привреде након пандемије корона вируса;

- Здраву животну средину;

- Доступност информација и осуду свих злоупотреба пред судом јавности; Слободу говора и заштиту личног достојанства,

- Елиминисање свих облика дискриминације,

- Слободу вероисповијести;

- Слободу медија:

- Сарадњу са цивилним друштвом у реализацији општекорисних пројеката: загарантованост личне слободе и људских права у складу с највишим стандардима;

- Промовисање и обезбеђење инфраструктуре и мера усмјерених на то да Црна Гора постане истински еколошка држава;

- Доследно спровођење реформи у циљу демократизације одбрамбеног сислема са посебним фокусом на деполитизацију;

- Враћање угледа и интегритета институцијама система националне безбедности, као основног предуслова поверења грађана у њихов рад;

- Континуирано изграђивање свих предуслова за мир и стабилност;

- Здравство посвећено пацијенту и усмерено на борбу са свим здравственим изазовима;

- Мере социјалне заштите и заштиту рањивих категорија становништва;

- Образовање фокусирано на креативност и препознавање талената; спортски развој деце и омладине, која, од вртића па до универзитета, треба да се надмеће у спортском духу;

- Културу која се заснива на неговању традиције и разлика, а која подстиче креативност и прави искораке.

- Наше опредељење је да предано и одговорно приступимо бројним изазовима и проблемима, немајући циљ да владамо, него да служимо и унапређујемо, па зато смењивост сматрамо приликом за бољи избор. Трудићемо се да увек втдимо оно што је најбоље, да делујемо добронамерно, да би резултал довео до решења која ће свима нама на најбоији начин обезбедити просперитет, видљив напредак и квалитет живота на нивоу европских стандарда.

- Наша нова Влада, пре него што је и почела, добила је низ атрибута: експертска, реформска и томе слично, али ипак њена основна тежња је да буде Влада свих, односно Влада народа, јер нам је грађанин на првом месту и желимо да служимо свим нашим грађанима, домаћински и одговорно - за просперитет нашег друштва у целини.

Мудрост наших предака, способност наше генерације и трасирање будућности нашим потомцима, обавезују све нас да та начела поштујемо.

У овом моменту потребно је да у први план поставимо економију, борбу са ковидом, као и истинску виадавину права, тиме направимо заокрет од досадашње политике и окренемо се просперитету и бољитку Црне Горе.

Нова Влада ће пуним капацитетом наставити преговоре са Европском унијом, како би Црна Гора што прије постала њена пуноправна чланица.

12:53 - ,,Десила се слобода"

- Тако је бивша владајућа гарнитура срастала са државом више од три деценије, разарајући је у економском и моралном смислу, константно нарушавајући стандард живота и достојанство граданина. Привидно је створен осећај непобједивости претходног режима и зато је историјска победа на изборима 30. августа растерала маглу и ослободила сваког појединца. Стисак система над народом је престао и од тог тренутка, када је тај исти народ - а не појединац - постао херој, десила се слобода.

Слобода се данас осећа у сваком кутку Црне Горе, иако се још изговара тихо, наш народ поново верује у боље сјутра. Ову искру слободе морамо да сачувамо као искру неугасивог деловања, да је распламсамо и у потпуности ослободимо наш народ. Безбедан и економски независан грађанин који живи од свог рада, слободан је човек.

Новости

Никада више не смемо дозволити да питање: "За кога сте гласали?', буде пресудно за егзистенцију наших градана - појединаца, целих породица и заједница.

Мерило напретка морају постати знања, вештине и резултати рада. Слободан и економски независан грађанин представија снагу наше опредељености да развијамо демократију. То је наш главни завет, који морамо да сачувамо као тековину за будућност. Али то морамо учинити заједно. Слобода и демократија подразумијевају лично учествовање, а самим тим и одговорност свакога од нас.

Фото: Скупштина.ме

Држава је снажна онолико колико су јој снажне институције. Зато је једна од наших најважнијих обавеза да их ревитализујемо, ојачамо њихову ефикасност и вратимо пољуљано поверење.

Нема тих појединаца ни паралелних институција, које смеју бити јаче од државе.

Наш циљ је стварање система који више неће бити у функцији једне партије, одређене интересне групе или појединца, већ у функцији свих грађана.

Трудићу се да будем премијер који ће мање говорити, а више радити, који ће бити само један од вас, присутан у народу, са тежњом да саслушам и разумем потребе. Желим да испуним очекивања свих који су гласали за промене, али и да одагнам страхове и бојазни оних који се промена плаше.

12:51 - Кривокапић: Бивши режим нас увео у свађе 

- Бивши режим, својом надменом и нетрпељивом политиком, свео је све нас у простор судељавања, непотребног надгорњавања и на крају нас увео у свађе и поделе.

Нама свима било је потребно само једно - да живимо живот достојан човека.

Наши грађани траже сигурно и слободно друштво, ефикасно здравство и квалитетно образовање. Они желе да раде и живе од свога рада, што је данас готово немогуће.

Наша је дужност да грађанима обезбедимо све слободе, сигурност и егзистенцију достојну човека. Заборавили смо на солидарност, чојство и људскост. Интереси одређених појединаца били су испред интереса друштва. То се више никада не сме десити. Као и увек до сада, тако и у овом модерном добу, не смемо заборавити дубину и димензије поштовања, поштења, правичности и истинољубља, које ослоњене на саосећајност и праштање враћају човека човјеку. Тај морални препород се брже дешава када се постојећи систем квазивриједности трансформише у пожељни, тј. систем јединих исправних вредности.

Сви смо се, мање-више, навикли на недоследност политичког приступа бивше власти, усмереног ка интересима и богаћењу појединаца и предуго га прихватали као непроменљиву чињеницу.

12:47 - Кривокапић: Одлазећа власт спроводи сценарио спржене земље

- Криза је велика, одлазећа власт је применила и спроводи сценарио спржене земље како би нам додатно отежала посао, али то нас није поколебало и свесни смо да се постојећа криза може превазићи искључиво реформама, поштеним и домаћинским управљањем, знањем и перманентним радом на јачању економије и унапређивању владавине права.

У политику сам ушао срцем, љубављу, с вером и жељом за бољу будућност Црне Горе - љубављу према Црној Гори и народу, а срцем ради очувања прађедовског завета, са зељом да заједно створимо бољу будућност за нас и нашу децу.

Фото Д. Миловановић

Задатак који данас преузимамо након тридесетогодишње владавине ДПС-а и њихових коалиционих партнера, веома је тежак, изазови су велики, али и у овој кризи једини избор који имамо је да искористимо шансу да нашу Црну Гору поново вратимо на прави пут. Стога нам је потребно заједничко деловање свих посланика Парламента и свих грађана. Сарадња са Скупштином нам је један од главних приоритета.

Извршна власт неће, као до сада, наметати диктат Скупштини, него ће се трудити да заједнички ради оно што је најбоље за наше грађане. Морамо поправити односе на путу до циља, а то је бољитак, сигурност и већи квалитет живота свих наших грађана. Путеви могу бити различити, али добра намера, уз најквалитетнија решења, највише ће се вредновати.

За затечено стање, можемо врло прецизно рећи, одговорност не сносе грађани, нити доскорашња опозиција, а данашња позиција, већ одговорност сноси само и искључиво претходна власт.

Фото: Скупштина.ме

Грађани су увек били спремни, а данас су још спремнији да нашу Црну Гору учине сигурном, успешном, богатом и срећном државом.

Оно што је недостајало свих ових година јесте политичка воља да се ови идеали спроведу у дело, као и стратегија и план пута како да се то учини.

Изборима одржаним 30. августа 2020. године грађани су изабрали слободу и повратили право да узму судбину у своје руке. Ова Скупштина и нова Влада представљају ту слободу и последице су тог избора. Добили смо мандат за промене. Кад бисмо којим случајем заборавили шта је народ поручио на овим изборима и ако бисмо помислили да смо добили мандат јер смо предодређени да владамо, тог тренутка бисмо се могли сматрати губитницима. Тај губитак био би много већи него пуки губитак власти. То би био губитак части, то би био губитак историје. Овде смо због грађана - њима служимо и бољи живот грађана је наш коначни циљ.

12:40 - Кривокапић почео излагање експозе

- Ми ћемо програмом Владе за 2021. годину доћи до почетног стања, а циљ се мора дефинисати кад знамо одакле крећемо - рекао је Кривокапић на почетку експозеа.

- Црна Гора је 30. августа ове године, вољом градана, први пут у својој историји на демократски начин променила власт. И поред тога што је у формалном смислу, вишепартијски систем уведен у уставни поредак пре тридесет година, можемо са сигурношћу констатовати да су тек сада створени сви неопходни предуслови да се образује прва демократска Влада. Из тог разлога, потпуно смо свесни да је наша обавеза и историјска и непоновљива.

Фото: Скупштина.ме

Дозволите ми да се кратко осврнем на веме иза нас. У свом вишевековном битисању, наша држава пролазила је кроз различите фазе развоја које су, у коначном, опредељивале и карактер тадашњих власти. Притиснуте вишевековном борбом за слободу и голи опстанак, генерације наших предака трудиле су се да свом потомству оставе државу која ће, бар за нијансу, бити развијенија и уреденија него што су је они затекли. То ће бити и главни циљ нове власти - да, једном када одемо са ових функција, Црна Гора буде уређенија, сложнија и богатија него што је то сада.

Задатак неће бити лак, а изазови који нас чекају захтевају ангажовање читавог друштва

Стање које затичемо можемо с правом назвати својеврсним државним ударом; ситуација у јавним финансијама је озбиљна, административни апарат прегломазан и неефикасан, епидемиолошка ситуација изазвана вирусом КОВИД-19 је изван контроле, здравствени систем је надомак колапса, док је медицинско особље на ивици издржљивости, регуларност образовног процеса је под знаком питања, незапосленост сваким даном расте усљед снажне економске рецесије, а грађани су одавно изгубили поверење у институције.

12:36 - Марко Милачић: Министри да дођу у салу

Лидер Праве Црне Горе, Марко Милачић затражио је да предложени министри присуствују седници. Он је Медојевићу поручио да народ Црне Горе нема времена за паузу.

12:28 - Бечић одбио Медојевић захтев за паузу

- Форма није дефинисана позитивним прописима, остављено је мандатару да изнесе програм - рекао је Бечић Медојевићу.

Медојевић је одговорио да је та одлука у сурпотности са досадашњом парламентарном праксом.

12:19 - Медојевић: Нису се стекли услови за одржавање седнице

Небојша Медојевић, лидер Покрета за промене, изјавио је да на основу материјала предлога експозеа које је доставио Здравко Кривокапић нема довољно података за оцену министара који су предложени.

- Нема процене раста БДП за следећу годину, нема речи о незапослености, о људима који су погођени пандемијом. Нема јасне мере, нема обећања. На основу овога програма не можемо да оценимо рад Владе после шест месеци - каже Медојевић и предложио је паузу, те да се мандатару да могућност да усклади програм експозеа, како би то био материјал за озбиљну парламентарну расправу.

Фото: Јутјуб принтскрин

То је на Твитеру најавио председник Скупштине Алекса Бечић.

Бечић је поручио да ће Ђукановић присуствовати делу седнице у којем ће мандатар поднети експозе.

- У 12:00 часова мандатар за састав 42. Владе Црне Горе изнеће свој експозе, након чега ћу отворити расправу. Седници Скупштине Црне Горе, у делу подношења експозеа, присуствоваће и председник Црне Горе - написао је Бечић на Твитеру.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

Srbijo Zuta kuco

02.12.2020. 18:55

Moje misljenje je da se Zakon "o slobodi veroispovesti" mora povuci a ne menjati. Svinji mozete staviti karmin na njusku ali ce ostati svinja. Ni kozmetika nije svemocna. Zakon je diskriminatorski zato sto se odnosi samo na SPC. Sa katolicima i muslimanima drzava je napravila dogovore pre donosenja ovog Zakona i na njih se ne odnosi. Evo malo istorije: "Године 1859, дошло је до уједињења кнежевина Влашке и Молдавије у Румунију. Изабрани кнез Александар Куза. Законом из 1863. године била је спроведена потпуна конфискација (секуларизација) све црквене и манастирске имовине. Године 1865, три године након оснивања румунске државе, помјесна црква је прогласила себе за аутокефалну." Milo kasni samo vek ipo.