ПЕНАЛИ ЗА КАШЊЕЊЕ: Кинезима ће бити наплаћено померање рокова за завршетак ауто-пута

В. КАДИЋ

31. 05. 2021. у 09:45

ЗВАНИЧНА Подгорица обрачунаће пенале за кашњење изградње капиталне саобраћајнице ауто-пута кроз Црну Гору од Смоковца до Матешева, дуге 41 километар, кинеској компанији ЦРБЦ од септембра прошле године.

ПЕНАЛИ ЗА КАШЊЕЊЕ: Кинезима ће бити наплаћено померање рокова за завршетак ауто-пута

Фото В. К.

Ово је саопштио Младен Бојанић, министар капиталних инвестиција у црногорском парламенту, додајући да очекује да ће Црна Гора добити продужење грејс периода за отплату кредита.

- Извођач радова треба да заврши послове до 30. новембра ове године. Није се пуно радило прошле године, али имамо чврста уверавања од извођача да ће појачати темпо рада и да ће се држати новог рока, а Министарство ће пратити да тако и буде. Постоји још један проблем који није решен са Еским банком, а односи се на грејс период за почетак отплате кредита.

Младен Бојанић, Фото Твитер

Уверен сам да ће та кинеска банка изаћи у сусрет Црној Гори и по том питању. Нама 21. јула истиче грејс период. Уколико остане по основном уговору, ми од тог дана као држава треба да враћамо кредит, а евидентно је да нећемо завршити ауто-пут - казао је Бојанић.

Министар оцењује парадоксалним то што ће Црна Гора морати да враћа кредит за деоницу пута која није завршена.

- Пратимо ситуацију и мислим да је извесно да ћемо добити продужење грејс периода тако да ћемо у овој години успети да завршимо деоницу ауто-пута. Анексом уговора продужен је рок за градњу те саобраћајнице до 30. новембра, али то не значи да смо се одрекли пенала према инвеститору за кашњење радова. Ми ћемо обрачунати пенале за то, а они имају своја права на потраживања и све ће то да решава комисија, значи ни једна ни друга страна се није одрекла својих потраживања осим што смо оставили рок да бисмо и продужили расположивост средстава код Еским банке - наводи Бојанић.

МИЛО И САРАДНИЦИ ОДГОВОРНИ

ЗА посланике Европског парламента одговорни за контроверзни кинески зајам су Мило Ђукановић са сарадницима, јер су били непосредно укључен у реализацију. ПзП још раније је оценио да је деоница пута Смоковац - Матешево са ценом од 1,1 милијарду евра економски неоправдана.

Фото Архива

- Ми се од старта залажемо за свеобухватну ревизију са кинеским инвеститорима. Пут није исплатив јер процене показују да је три милиона евра максимални профит те саобраћајнице, имајући у виду флуктуацију саобраћаја - каже, за "Новости", Небојша Медојевић (на слици), лидер Покрета за промене.

Укупна уговорена вредност свих радова на приоритетној деоници износи 867,98 милиона евра, од чега је извођачу за стварно изведене главне радове исплаћено 537,63 милиона, уз аванс од 161,9 милиона евра. Извођачу је за накнадне радове исплаћено 31,37 милиона евра, поред аванса од 11,32 милиона. Трошкови експропријације су били 23,6 милиона евра, док је за надзор исплаћено 17,1 милион.

- Колики су стварни трошкови знаћемо накнадно, по окончању изградње деонице - поручио је министар Бојанић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

КОЈА ЈЕ ЦЕНА СЛОМЉЕНОГ ДЕЧЈЕГ СРЦА? Како су Хрвати, Бугари и Словенци расплакали малишане из Србије