ГРЕЈУ ДО 10, А ХЛАДЕ НА 28 СТЕПЕНИ: Варирање спољашње температуре смета путницима и возачима у појединим возилима јавног превоза

С. Б. М.

17. 05. 2021. у 11:35

УПРКОС пролећним температурама грејање у неким возилима ГСП и даље ради. Узалудне су и молбе путника возачима да се грејни системи искључе, а широм отворени прозори нису довољни да расхладе унутрашњост аутобуса.

ГРЕЈУ ДО 10, А ХЛАДЕ НА 28 СТЕПЕНИ: Варирање спољашње температуре смета путницима и возачима у појединим возилима јавног превоза

Фото А. Стевановић

У прелазним месецима, када јутарње и дневне температуре варирају, тешко је ускладити грејање и хлађење.

Како наводе у Секретаријату за јавни превоз, Одлуком о јавном линијском превозу путника на територији Града Београда, прописано је да, када је спољна температура испод 10 степени, возила морају бити загрејана. И тако се унутрашњост греје све док не стигне обавештење на компјутер возача да се грејање искључи, ако стигне.

УГРАДЊА Монтирање уређаја за расхлађивање, Фото Ж. Кнежевић

На старијим аутобусима, то није могуће.

- На старијим моделима возила, чији број је значајно мањи у односу на остале, грејање у возилима могуће је укључити/искључити само у гаражи превозника. Механичари то могу да ураде пре ступања возила на рад, односно након завршетка рада. С обзиром на ниже јутарње температуре, током претходних дана, превозници су на поменутим возилима задржали укључене системе за грејање. Секретаријат за јавни превоз упутио је допис превозницима, узимајући у обзир временску прогнозу за наредни период, да је неопходно да провере да ли су системи за грејање искључени у свим возилима - тврде у Секретаријату.

И МОТОР ГРЕЈЕ УНУТРАШЊОСТ

С ЈЕСЕНИ мајстори у гаражама укључују системе за грејање, а онда с пролећа аутобус опет треба да "прође" кроз сервис да се грејање искључи. Кад ће који аутобус стићи на ред, не зависи од возача. Ипак, пошто шофери аутоматски не могу да искључе систем за загревање, вожња у раним поподневним сатима постаје неподношљива. Проблем код старих возила је и то што топлота мотора прелази у путнички простор, па додатно загрева унутрашњост.

И док су су поједина возила претходних дана грејала, нека су прописно била расхлађена.

Из Секретаријата уједно наводе да је превозницима упућен допис да су дужни да припреме и провере исправност расхладних уређаја у возилима, како би сва била спремна за летње температуре.

Фото Архива

- Услед епидемије вируса корона, Градски завод за јавно здравље донео је Препоруке за примену мера при коришћењу клима-уређаја, јуна 2020. По томе, клима-уређаји се користе када је температура спољашњег ваздуха већа од 28 степени и то на начин да температура у возилу буде за пет степени нижа, уз подешавање снаге вентилатора клима-уређаја на минимум - кажу у Секретаријату.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)