УПРАВЉАЊЕ ПРЕВОЗОМ ИЗ ЈЕДНОГ ЦЕНТРА: Како ће се технологија смањити гужве на престоничким улицама

С. Б. М. - М. С.

10. 02. 2021. у 06:47

КАКО би се побољшао јавни превоз, осим градње метроа, градским превозом у престоници би у наредном периоду требало да се централизовано управља.

УПРАВЉАЊЕ ПРЕВОЗОМ ИЗ ЈЕДНОГ ЦЕНТРА: Како ће се технологија смањити гужве на престоничким улицама

Фото А. Станковић

Ово је закључак састанка представника Града Београда и француске компаније РАТП, која управља јавним саобраћајем у Паризу, а која је почети и са снимањем саобраћаја у престоници.

Како је истакао заменик градоначелника Горан Весић, после састанка са представницима поменуте компаније, којем је присуствовао и амбасадор Франсуске Жан-Луј Фалкони, у наредном периоду РАТП ће почети са снимањем саобраћаја у Београду.

"ЕКО" СПАЈА НЕМАЊУ И КАЛЕМЕГДАН

БЕОГРАД ће добити још једну електричну линију, осим постојеће ЕКО 1 (Вуков споменик - Белвил), а која ће спојити Београд на води са Калемегданом. Према речима заменика градоначелника Горана Весића, Град ће прво набавити 10 нових електричних аутобуса, а онда ће бити уведена ова линија. Аутобус ће полазити из Београда на води и потом ће ићи преко Савског трга, Немањином, Трга Славија и Трга републике до Калемегдана.

- У Београду постоји преко 530 линија јавног превоза, а свакодневно на градским улицама саобраћа 1.664 возила градског превоза која пређу преко 460.000 километара са преко 2,5 милиона остварених вожњи и 30.000 полазака, што је доказ да је у питању заиста велики систем - рекао је Весић.

ПРОЈЕКТИ Са јучерашњег састанка , Фото А. Станковић

- Када систем БГ воза буде додатно проширен и буде изграђен метро сигурно је да ће бити повећан број путника и пређених километара, па је време да почнемо да радимо са компанијом која ће нам омогућити оптимизацију како би грађани Београда осетили бенефите када је реч о јавном превозу.

ОБИЛАЗАК ТРАСЕ МЕТРОА

ПРОЈЕКТАНТИ, извођачи и геолози, као и саобраћајни инжењери који раде на изградњи прве линије метроа, јуче су се окупили први пут. Они су трасу будуће линије обишли са помоћником градоначелника Андрејом Младеновићем и директором ЈКП "Београдски метро и воз" Станком Кантаром.

- Заједно са представницима ЈКП "Београдски метро и воз", Конзорцијума за геолошко-геодетске радове, "Пауер Чајна", "Геодата" и "Ежис рејлa" обишли смо трасу прве линије будућег метроа и то је први пут да смо окупили све актере који ће учествовати или већ учествују у дизајнирању, односно пројектовању метроа и обављању првих и основних геолошких истраживања - навео је Младеновић.

Према Весићевим речима, биће урађена корекција "дуплих" линија, као и увођење нових тамо где је потребно:

- То је велики изазов за нас у наредном периоду, а очекује нас и наставак преговора са компанијом РАТП. Надам се да ће преговори бити успешни или ћемо постићи договор са неком другом компанијом која ће нам помоћи да унапредимо јавни превоз. Град Београд улаже много у јавни превоз, очекује нас изградња метроа, куповина 100 нових аутобуса на гас ове године, а већ је купљено нових 10 електроаутобуса. У наредних пет година Град Београд ће купити укупно 500 нових аутобуса.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)