ПРЕВИСОКЕ ТАКСЕ ОГОЛИЛЕ ИЗЛОГЕ: Многобројни мали предузетници због намета за рекламирање на јавној површини уклонили рекламе

М. СТАНОЈКОВИЋ

25. 01. 2021. у 10:10

ПРЕВИСОКЕ ТАКСЕ ОГОЛИЛЕ ИЗЛОГЕ: Многобројни мали предузетници због намета за рекламирање на јавној површини уклонили рекламе

Фото Приватна архива

ПОСКУПЉЕЊА, међу којима и такса за рекламирање делатности, и то у години коју су многи више провели под кључем, због пандемије, него што су радили, престоничке предузетнике натерала су да се одрекну рекламе.

Високи рачуни, који су на годишњем нивоу скочили по неколико хиљада динара, као и висока цена неопходног пројекта за рекламу, који кошта око 300 евра, оголила је излоге.

Да зло буде горе, оне, који су рекламе поставили без неопходних папира, често посећују инспектори.

Власник једне продавнице технике и мобилних телефона из Голубачке 1 морао је због великих трошкова да извага да ли ће оставити алуминијумску лед рекламу или налепнице на излогу. После посете инспекције, налепнице је састругао са излога, иако тврди да су са унутрашње стране излога, што не припада јавној поршини.

- Иако нас људи углавном налазе преко интернета, када дођу нешто да преузму, не би нас нашли да нема рекламе - каже за "Новости" Бојан Стојановић, власник радње техничке робе.

- Морао сам да за две светлеће рекламе платим архитекту, који ће да уради пројекат, 800 евра, плус 26.000 динара годишње да платим таксу за истицање. Јесам за то да те рекламе не руже град, не угрожавају пролазнике, али не и да то толико кошта. Морам да доставим и сагласност станара, што је у реду, али и сагласност ЕПС, коју такође, морам да платим, да прикључим рекламу. Они су ми по уплаћеној такси издали дозволу, а да нису ни изашли на терен.

СКИНУТО Обриси некадашње рекламе, Фото Приватна архива

Да унајме скретничаре или да раде на декорацији излога, који би пре него реклама привукао муштерије, преостаје онима који за пројекат не могу да издвоје средства. Због великих издатака, Милка Пурић Мармут, која у Земуну држи радњу са мозаик лампама, одлучила је да посао покрене ипак без рекламе.

- Када сам се информисала колико ћу новца морати да платим за пројекат и на то још таксе на годишњем нивоу отворила сам продавницу без икаквог натписа и рекламе. То свакако утиче на посао, али је то велики издатак за мале предузетнике. Мени се више исплати да оглашавање платим преко интернета и друштвених мрежа, а да ми радња служи као продајни простор. Ипак, потребно је да вас неког пронађе, када дође до радње.

КВАДРАТ ДНЕВНО 26,76 ДИНАРА

На седници Скупштине града крајем децембра, усвојене су измене одлуке о накнадама за коришћење јавних површина.

На пример, квадрат рекламног паноа на зградама у екстразони кошта 26,75 динара, што је око 800 динара месечно.

Како наводе у Удружењу "Заштитник предузетника и привредника", због увећаних такса, на многим обејктима у граду могу се видети састругане рекламе.

- Власнику једне агенције, која не ради откако је почела пандемија, стигло је да плати таксу за рекламу иако није радио - наводи Милена Амон из удружења. - Не преостаје му ништа него да уклоне рекламу јер су казне високе.

Градска комунална инспекција током прошле године преконстролисала је 246 реклама постављених на фасадама објеката широм престонице у оквиру културно-историјских целина.

- У покренутим поступцима донето је 61 решење о уклањању средстава за оглашавање постављених без одобрења надлежног органа - наводе у Секретаријату за инспекцијске послове.

- У свим предметима, у којима су се стекли услови, Секретаријату за јавне приходе су прослеђени списи ради наплате коришћења јавне површине - за 83 рекламе.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)