"ИНФОСТАН" НАПЛАТИО 95 ОДСТО : Комуналном предузећу за обједињену наплату Београђани дугују мање од две милијарде за претходну годину

Г. НОВАКОВИЋ

20. 01. 2021. у 11:39

НАПЛАТА рачуна комуналних услуга може се оценити позитивно, упркос томе што је највећи део прошле године обележила епидемија вируса корона.

ИНФОСТАН НАПЛАТИО 95 ОДСТО : Комуналном предузећу за обједињену наплату Београђани дугују мање од две милијарде за претходну годину

Фото П. Милошевић

Пуштање у рад портала и мобилне апликације е.Сандуче додатно је допринело томе да суграђани редовно измирују обавезе према ЈКП "Инфостан технологије", па ово предузеће бележи веома висок проценат наплате у 2020. години, од око 95 одсто.

Како за "Новости" откривају у овом предузећу, текући дуг у 2020. години износи испод једног месечног задужења.

- У овом тренутку, то је око две милијарде динара, при чему треба узети у обзир чињеницу да је у току наплата децембарског рачуна који је дистрибуиран корисницима почетком јануара, због чега још пристижу уплате, па ће дуг бити значајно мањи - кажу у ЈКП "Инфостан технологије".

ПОГОДНОСТИ омогућен је репрограм дуговања, Фото П. Милошевић

Према речима руководства, наплата комуналних услуга се побољшава и расте, јер многи корисници измирују дуг пре покретања поступка принудне наплате, како не би плаћали додатне трошкове предујма и камате. С тим у вези, "Инфостан" је после шест година омогућио и акцију репрограма, чиме су отворене погодности за измиривање нагомиланих обавеза.

- Према евиденцији, број поступака принудне наплате креће се између један и два одсто. Репрограм дуга по најповољнији условима закључило је око 17.000 корисника, уз отпис камате и дела главног дуга. Преостале неизмирене обавезе корисника предузеће наплаћује у поступку принудне наплате, који се покреће код јавних извршитеља у складу са законским прописима у року од годину дана, како потраживања не би застарела - подсећају надлежни.

ПОПУСТИ ЗА 300.000 ЉУДИ ЈКП

 "Инфостан технологије" штампа и дистрибуира рачуне обједињене наплате за више од 720.000 домаћинстава. Попуст при плаћању рачуна остварује више од 300.000 корисника.

Редовним платишама се попуст унапред обрачунава пет, шест и седам одсто, у зависности од броја месеци узастопног плаћања пре истека рока. Око 60.000 социјално угрожених корисника остварује од 10 до 30 одсто субвенције.

Портал и апликација е.Сандуче, који су покренути пре неколико месеци, радо су дочекани међу суграђанима, будући да се у пракси показало да су погодан и пожељан начин за бесконтактно плаћање. Овај електронски сервис засад броји више од 100.000 корисника.

- Велики број корисника своје обавезе измирује електронски, а додатна погодност на е.Сандучету је могућност плаћања редовних рачуна, утужења, репрограмираних обавеза и опомена - кажу у "Инфостану".

- Такође, предузеће је корисницима омогућило да све рекламације и све захтеве за промене могу урадити електронским путем.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (1)

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили