БУСПЛУС ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ: Расписује се тендер, градски превоз у Београду очекују велике промене!

Novosti online

28. 12. 2020. у 16:26

БУСПЛУС ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ: Расписује се тендер, градски превоз у Београду очекују велике промене!

Фото Н. Фифић

НА конференцији у Старом двору најављено је да ће тендер за наплату карата и управљање возилима јавног превоза у Београду бити расписан сутра, а нови партнер биће изабран на период од 13 година.

Рок за пријаву на тендер је 25. фебруар, а биће спроведен по моделу јавно-приватног партнерства којем је претходила студија о јавном превозу у главном граду коју је израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду.

У оквиру те студије извршена је анализа постојећег стања система и дати предлози како да се кроз нови уговор обезбеде већи приходи од наплате карата, а систем унапреди и модернизује у складу са развојем технологије.

- Од сутра Бусплус одлази у историју. Тражићемо партнера штитећи интересе Града - рекао је заменик градоначелника Горан Весић и додао да је Град прихватио све сугестије Саобраћајног факултета.

Весић је појаснио и да новим уговором, у односу на претходни, предвиђен мањи проценат накнаде за приватног оператора од максималних 7,92 одсто уместо 8,53 одсто.

- Да је у претходном уговору накнада за приватног оператора спроведена по нижем проценту Град Београд би уштедео 3.459.119 евра - рекао је Весић и додао да су за тај новац могла да се изграде два вртића.

Весић је додао и да осим мање провизије, предвиђен и лимит на зараду приватног партнера и додао да, уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, приватни партнер неће моћи да добије више од три одсто провизије.

Како је речено, од новог партнера очекује се и већи обим услуге - већи број возила (2.151 у односу на 1.853), већи број контролора (300 контролора у односу на 200), већи број продајних места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на 800), као и дуже радно време места за издавање персонализованих картица.

Такође, очекује се унапређење функционалности система и опреме - могућност плаћања мобилним телефоном путем апликације којом ће бити могуће и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења везаних за истицање, допуну или валидацију персонализоване или неперсонализоване картице.

У новом уговору предвиђено је и да у случају потребе за већим бројем контролора, Град може самостално да их ангажује чиме се, како је речено, постиже далеко већа флексибилност и оптимизација целог система.

Осим тога, предвиђено је да приватни партнер учествује у додатним трошковима у случају ангажовања додатних контролора у истом проценту као што је и проценат накнаде од прихода од продаје карата, за разлику од пре када није постојала могућност додатног ангажовања контролора због чега је, напоменуто је, Град трпео велике губитке.

Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић каже да се од новог партнера очекује модернизација система у складу са развојем технологије.

Граду је по истеку уговора предата опрема која је иницијално имплементирана пре 10 година. У новом уговору је дефинисан период важења од 13 година и уводи се обавеза замене опреме која је из било ког разлога нефункционална - квар, оштецење или слично - рекао је Васиљевић.

Тиме се, додао је, очекује да ће се за период трајања уговора целокупна опрема у потпуности заменити и да ће у тренутку завршетка уговора Град имати на располагању технолошки функционалан систем са савременом опремом.

У септембру ове године истекао је десетогодишњи уговор који је Град Београд имао са фирмом "Апекс солушн" која је направила Бусплус систем за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у престоници, али је због епидемије корона вируса уговор продужен до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом.

(Пинк)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

DžoniSvetac

29.12.2020. 09:25

Ok , usluga mora da se plati i tako je svuda u svetu , samo nije rešenje ni u većem broju buzdovana ni u višim cenama pretplate (jer to je kažnjavanje onih koji plaćaju redovno)!!! Neka pretplatna bude 1500,00 , mnogi rade kod privatnika i od bedne plate mnogo je izdvojiti 3200,00,jer im privatnik to ne plaća ...(četvoročlana porodica bi tako umesto 9400,00 izdvajala 6000,00, sada kupe deci , a roditelji se švercuju !!) E pojedinačna karta može i 250..300...pa i 500 da bude i naravno kazna 10000,00-15000,00...uz uslov da je pretplatna mesečna 1500,00 ni dinara više !!! E sad da li će te penzionere ostaviti da prave gužvu ili će te kod njih redukovati besplatnu povlasticu prema visini primanja do 45000 i preko 45000...e to je na vama !!!