КОМЕ ПЛАЋАМО КАРТЕ ЗА ПРЕВОЗ? Уговор потписан између "Бус плуса" и Града Београда, на снази од фебруара 2012, истекао је 20. септембра

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

03. 10. 2020. у 08:25

УГОВОР Града са "Апексом", односно "Бус плусом", који је ступио на снагу 1. фебруара 2012. године, истекао је 20. септембра.

КОМЕ ПЛАЋАМО КАРТЕ ЗА ПРЕВОЗ? Уговор потписан између Бус плуса и Града Београда, на снази од фебруара 2012, истекао је 20. септембра

"Апексу" је припадало 8,53 одсто прихода од продаје карата

Нико од градских званичника, или надлежних из Секретаријата за јавни превоз није објавио да је уговор са "Апексом" неким анексом продужен до даљег, односно док Град не изабере новог партнера за наплату карата. Ако и јесте продужен, до када и да ли се проценат од продаје карата који "Апекс" узима мењао - још су непознанице.

Док су уплаћивали октобарску карту за превоз, суграђани су се с правом питали коме сада иде новац и да ли уопште да уплате маркицу. Не знају ни да ли су сада дужни да контролорима дају карте на увид. Ипак, из "Бус плуса" је стигло уобичајено обавештење, као за сваки месец, да допуна персонализованих картица за октобар почиње 25. септембра.

На питање које су "Новости" упутиле Граду и Секретаријату почетком недеље, а у вези са уговором са "Апексом", одговор нисмо добили. Из "Апекса" су нам казали да се обратимо Граду.

Секретаријат за јавни градски превоз требало је да распише јавну набавку за избор партнера за наплату карата и управљање возилима, пошто је уговор са "Апексом" истекао. Према важећем уговору, "Апексу" је припадало 8,53 одсто прихода остварених продајом карата, док је Град планирао новом набавком да потражи партнера који би пристао на 7,92 одсто.

ЖЕЛЕ УНАПРЕЂЕЊЕ СИСТЕМА

ГРАД ће, на основу искуства, сада кроз ново партнерство тражити да се унапреди систем контроле превоза путника, да се смањи могућност злоупотребе у систему, унапреди механизам за надгледање и контролу превозника кроз увођење нових функционалности у систем, али и кроз побољшање начина информисања путника.

На питање хоће ли конкурисати на новом тендеру, које су "Новости" упутиле "Апексу" још у августу, рекли су да ће одлуку о учешћу на јавној набавци донети већински оснивач ове фирме - турска компанија "Кент карт". Наводе и да ће одлука о прихватању процента од 7,92 одсто зависити од услова тендера.

А од тендера ни трага ни гласа. Одлука о предлогу јавно-приватног партнерства усвојена је још летос на седници Скупштине града. Предлог је направљен је на основу студије коју је урадио Саобраћајни факултет у Београду.

Најосетљивије питање управо је висина надокнаде, односно провизије за уговорене послове коју би Град плаћао приватном партнеру за одржавање система за наплату карата и управљање возилима. И баш зато што су интереси јавног и приватног партнера око овога директно супротстављени, у усвојеном предлогу је препоручено да висина провизије треба да буде кључни критеријум за одабир најповољнијег приватног партнера.

Просечни месечни приход од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара, што знаћи да је "Апекс" на основу процента од 8,52 месечно зарађивао око 50 милиона динара.

Како је наведено у документацији предлога, ново партнерство требало би да се склопи за наредних 13 година.

ДОДАТНИ ПРИХОД НА КАРТАМА

ПРЕМА досадашњем уговору са "Апексом", њима припадају приходи од издавања бесконтактних смарт картица корисницима. Тако је у 2019. продато 219.904 персонализованих картица по цени од 250 динара, 325.182 неперсонализоване картице такође по цени од 250 динара и 201.824 папирне картице од 40 динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)