ПРАВИЛА ЗА ВОЖЊУ ЕЛЕКТРИЧНИХ ТРОТИНЕТА: Ево шта је предложила Радна група МУП-а

Новости онлине

24. 09. 2020. у 21:42

ПРАВИЛА ЗА ВОЖЊУ ЕЛЕКТРИЧНИХ ТРОТИНЕТА: Ево шта је предложила Радна група МУП-а

Фото: П. Митић

ЕЛЕКТРИЧНИ тротинети би могли и даље да се возе на тротоару, али уз ограничење брзине до осам километара на сат, предлаже радна група МУП-а која се бави израдом Закона о безбедности саобраћаја којим ће се регулисати и вожња ових двоточкаша.

Према последњим информацијама, у Србији тренутно има више од 40.000 електричних тротинета.

Са друге стране, Београд има око 650.000 аутомобила и тротинети су након градског превоза постали најпопуларнији алтернативни начин транспорта, што је позитивно, ако се има у виду потреба да се смањи загађење ваздуха у престоници.

Али, како расте број тротинета, расте и потреба да се уведу правила и начин њиховог коришћења не би ли се заштитили сви учесници у саобраћају, па самим тим и возачи ових двоточкаша.

- Чињеница је да електричних тротинета има све више на тротоарима и да многи ова возила користе као алтернативни превоз. Они могу да допринесу и смањењу гужви на коловозу и загађењу ваздуха. Ми досад нисмо имали незгоде са тежим последицама у којима су учествовали тротинети. Зато размишљамо да новим законом пропишемо да се тротинети и даље возе тротоаром, али уз ограничење брзине до шест, седам или највише осам километара на сат. То значи да би практично ишли брзином пешака - кажу у саобраћајној полицији.

Такође, и даље су отворена питања ко ће смети да вози који тротинет и да ли ће бити обавезна заштитна опрема, наглашавају у полицији.

С друге стране, директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић сматра да електричним тротинетима никако није место на тротоару.

- Поставља се питање шта је тротинет ако се на тржишту појавио тротинет који иде 100 на сат? Је л‘ то мотоцикл? Ако знамо да је разлика између мопеда и мотоцикла то што мопед нема брзину већу од 45 на сат? С друге стране, нејасно је ко ће и на који начин да контролише возаче тротинета да ли поштују ограничење брзине до шест, седам или осам километара на сат? Како ће да ухвате неког ко прекорачи брзину ако тротинети немају регистарску ознаку? Зашто бицикл по закону не сме на тротоар, а тротинет сме? То су све питања која се морају сада прописати јер су на тржишту све јефтинији и бржи тротинети? Да не буде да сада законом дозволимо тротинете на тротоару, а да после четири године све мењамо када су се сви навикли да возе на тај начин - објашњава Окановић.

(Б92)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

Joakim

25.09.2020. 03:56

"To" treba zabraniti ! Na trototaru treba da trčkaraju deca, ne može da se u tako gustom prometu kreće objekat (vozilo) koji je po gabaritu neravnomerno snažnije od čoveka. Hoću reći, ako se na trotoaru sudare dva čoveka to je uglavnom bezazelno, ali ako se čovek sudari sa trotinetom, to je onda za čoveka može biti vrlo opasno

Zoran

25.09.2020. 06:36

Električni trotinet neka se vozi biciklističkim stazama, tamo gde ih ima. Trotoar je prostor za pešake i koliko treba da se ubeđujemo oko toga. Kakva maksimalna brzina od 8 km/čas? Koji pešak može normalnim hodom da postigne tu brzinu? Kako vozač da zna koliko je to, jer trotinet nije saobraćajno sredstvo i nema brzinomer. Uvek će imati izgovor da ne zna koliko je to. Sve ovo je samo izgovor za proterivanja pešaka sa neprikosnovenog prostora za kretanje.

Alex vrnjački

25.09.2020. 08:56

Trotinet je vrlo nestabilno prevozno sredstvo i krajnje je opasno voziti ga po kolovozu. Sa druge strane, voziti ga po pešačkoj zoni je opasnost za pešake i najviše decu. Sada se sve svodi na kulturu samog vozača i to nije dobro. Prestoga pravila guše ovo odlično "vozilo" ali ja bih išao na kartu da ako udari pešaka u pešačkoj zoni, da bude bezuslovno kriv. Siđi brate, preguraj ga pored dece i posle nastavi.

Nikp

26.09.2020. 06:53

@Alex vrnjački - Trotinet su vozila sva deca, i ja medju njima sada vec davnih 80g.i nikome se nije nista ozbiljno stalo, malo modrica, ogrebotina i slicno.U holandiji, amsterdam 80 posto njih vozi bicikle, trotinete, segveje i slicno, i to nikome nesmeta, izadji bre malo iz dvorista i vidi malo dalje od kucnog praga. O ovi napravise od njega spejs satel, smeta ti trotinet... Ali zato jamaha, suzuki, kavasaki koji prodje 200 pored tebe u kolima, to ti ne smeta? Dvostruki standard

Branko

25.09.2020. 12:29

Slažem se sa g.Okanovićem u svim segmentima,rekao je to kao čovek,kao pravnik,kao čovek koji misli i o drugima koji koriste iste te krcate i ne najbolje izvedene trotoare prema svrsi. Komisija je jedno nestručno tijelo,koje ne zna ni brzinu kojom se kreće pešak.Koji to pešak može u gradu preći 6-8 km na sat,nigde??? Kako će korisnik el.trotineta znati kojom brzinom vozi,a posebno kako to kontrolisati?Država,ako misli na građane,vodi računa o zagađenosti,onda treba da zabrani uvoz svih starih vozila,da u velikim gradovima uvede električne autobuse,TAXI isto,benificije za vozila,putnička i dostavna,koja idu na el.pogon.To je rešenje,a ne ovo preslikavanje trotineta,jer naši malograđani će uskoro početi držati svinje na balkonima jer to se radi na Zapadu. Da li ova Komisija u svom sastavu ima i generala iz saobraćajne policije,kome je hobi vožnja glisera,pa da i to predloži,pošto BG ima zgrade na “vodi”.Uvedite u gradove i sela kanalizaciju,zdravu vodu,zabranite paljenje otpada na njivama,pooštrite mere ispravnosti motornih vozila,edukujte saobraćajce da savesno i nepristrasno obavljaju svoj posao,kontrolišite ih kamerama, GPS,iznenadnom kontrolom,a ne da više vremena provode u kafanama,uzimaju novac i druge nelegalne radnje vrše u toku vremena.Jedva od stomaka ulaze u auto i bahato se ponašaju prema učesnicima u saobraćaju.Kad se desi saobraćajna nesreća,umesto da prvi dođu na lice mesta,čeka ih i hitna,vatrogasna i istražni sudija. U gradovima su najugroženiji pešaci,oni nemaju ni trotoare,a biciklisti preko pešačkog prelaze prelaze bez smanjenja brzine,na zeleno svetlo,umesto da sjašu sa bicikla. Električne trotinete potpuno zabraniti i zabraniti i njihov uvoz,a u Srbiji se ne mogu koristiti.