ХИТНО НОВИ ЗАКОН ЗА БЕЗБЕДНИЈИ ПРЕВОЗ: Путници забринути - поједини шофери згазили у осму деценију живота

С. Б. М.

21. 09. 2020. у 17:00

ХИТНО НОВИ ЗАКОН ЗА БЕЗБЕДНИЈИ ПРЕВОЗ: Путници забринути - поједини шофери згазили у осму деценију живота

Фото Н. Карлић

КО брине о безбедности путника у јавном градском превозу?

Ово питање данима се мота по главама Београђана, после снимка како аутобус на линији 58 вози у контрасмеру Радничком улицом. За воланом био је "Аривин" возач стар 73 године!

Постојећи Закон о безбедности саобраћаја не дефинише старосну границу за возаче, односно после колико година не би смели да се нађу за воланом аутобуса. О догађају од 4. септембра, када је шофер упаливши сва четири светла возио поред "Ада Мола" у крајњој левој траци док су му возила долазила у сусрет, не изјашњава се ни надлежни Секретаријат за јавни превоз, који би требало да контролише рад приватника, али ни МУП, ни Агенција за безбедност саобраћаја. Како незванично сазнајемо, МУП ради на расветљавању свих околности.

Возач, који је цео инцидент правдао тиме што је случајно промашио скретање, после тога добио је отказ.

Због мањка возача, аутобусе приватних превозника већ годинама возе пензионери. Без њих, превоз путника би био готово немоћ. И чешћи је случај да поласка аутобуса нема зато што нема ко то возило да вози, него зато што је у квару. Ипак, није решење ни да они у осмој деценији у својим рукама држе животе путника у пуном аутобусу. У прилог томе говори последњи случај.

Секретаријат за јавни превоз, изменама уговора са превозницима током година, обавезао их је да њихови возачи носе униформе, отварају само предња врата, аутобуси буду опремљени камерама, бројачима,... На питање да ли су тако нешто могли да ураде и са возачима, кад већ то не ради закон, нисмо добили одговор. Ћуте и на питање о томе колико тачно пензионера вози аутобус код приватника.

Ни из Агенције за безбедност саобраћаја "Новости" нису добиле одговор на питање да ли ће нови закон о безбедности саобраћаја прецизирати да возачи Д категорије који напуне одређени број година више не могу да возе иако имају валидно лекарско уверење.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)

OOO

21.09.2020. 19:01

Право на рад је уставна категорија. То право може бити ускраћено за одређено радно место само уколико нису испуњени битни услови. Све остало би била дискриминација. Ако је возач психички и физички здрав на основу важећих прописа не може неко да му ускраћује права само због година старости.

Gazda Milutin

22.09.2020. 13:01

@OOO - Има, неко са 70+ година није више способан да вози аутобус пун путника 10 и више сати, ко то није радио то не зна, доста више празних прича о дискриминација, људски животи су у питању

Posmatrač

21.09.2020. 19:48

Mlad čovek mora uložiti mnogo svog vremena da bi došao do "D" kategorije. Sve to košta brdo para i mnogo živaca da bi na kraju radio za ispod prosečnu platu, za koju te ponižavaju mnogi, od kojih neki ne znaju ni redosled svetala na semaforu. Nekada je vozač autobusa bio "Majstor", a danas je "Rob Zarobljeni".

Boris Belic

21.09.2020. 20:27

Заиста је тужно кад без аргумената тражите да се са 65 година отерају радно способне особе у пензију. То је веома нехумано, нелогично и непотребно. Многе особе са 65 и преко година старости су физички и ментално способне а и жељне да раде дуже. шта је ту за неке толико лоше? У србији са навршених 65 смањују важење возачких дозвола, смањују нам могућност социјалног кретања и то нез валидних аргумената то је смешно. Ваде се на закон, а ја се питам који закон? Базиран из времена комунизма и социјализма који су нас све заје..ли јер су га водили назови стручњаци. Скинимо тај закон и уведимо други, хуманији базиран на потребама и способностима или не носмо се одвојили од тог хоштаплерског система.