ВОЗИО АУТОБУС У СУПРОТНОМ СМЕРУ! Последњи инцидент покренуо много питања, Београђане превозе пензионери

С. Б. М.

17. 09. 2020. у 09:00

ВОЗИО АУТОБУС У СУПРОТНОМ СМЕРУ! Последњи инцидент покренуо много питања, Београђане превозе пензионери

Фото: Принтсцреен

ЗБОГ мањка возача, аутобусе приватних превозника у престоници већ годинама возе пензионери. За воланом су чак и они који су већ дубоко aа закон их у томе не спречава. Да овај посао ипак није за оне који би време требало да проводе у шетњи, а не за воланом, сведочи и последњи инцидент. Возач стар 78 година возио је аутобус на линији 58 пун путника, и због грешке у скретању нашао се у супротној траци у Радничкој улици!

Угрозивши безбедност путника, али и возача који су тог тренутка пролазили поред "Ада мола" у смеру ка граду, он је упаливши четири мигавца возио крајњом левом траком док му је у сусрет ишла колона возила. Цео случај завршен је када се појавила патрола полиције која га је спровела до Моста на Ади, у контрасмеру.

Како "Новости" сазнају у Конзорцијуму приватних превозника, после овог инцидента возачу је уручен отказ. Он се правдао да је само промашио скретање па је уместо да скрене на први излаз, скренуо на други. Тако се попео ка Новом Београду на велики кружни ток, а када је уочио грешку, смотао је десно и спустио се у контрасмер.

ИНЦИДЕНТ КОД ЦВЕТКОВЕ ПИЈАЦЕ

ПОСЛЕДЊИ инцидент који је изазвао возач пензионер догодио се новембра прошле године. Тада је шофер стар 71 годину на линији 46 ударио суграђанку код Цветкове пијаце. И овај догађај поново је покренуо питање безбедности у јавном превозу.

Тада је "Новостима" речено да се за воланом приватних превозника налази двадесетак возача старијих од 65 година, и да најстарији од њих има 73 године.

Ипак, сви су сагласни да отказ није довољан и да је полиција морала да му одузме возачку дозволу. Колеге возачи коментарисали су да је ово последица тога што лекарски прегледи нису захтевни, и да је потребно да буду ригорознији.

И заиста, путници с правом постављају питање јесу ли безбедни у аутобусима које возе особе у осмој деценији, са успореним рефлексима, у двомилионском граду, у смени од осам сати.

Постојећи Закон о безбедности саобраћаја је јасан и њиме није дефинисана старосна граница за возаче у јавном превозу путника. Докле год има важеће лекарско уверење и дозволу, возач може имати и 90 година! Самим тим и возачи који су у пензији могу да управљају возилима потпуно равноправно као и возачи у редовном радном односу, с тим што се морају подвргнути здравственом прегледу ради утврђивања психофизичке способности у року који не може бити дужи од три године.

Писање новог закона о безбедности саобраћаја је у току, па би убудуће овај проблем могао бити предупређен.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (11)

Neša

17.09.2020. 09:32

Nije tačno da nema vozača! Vozača ima pa sam tako i ja jedan od njih, međutim shodno tome da zanimanje vozača sa sobom nosi i veliku odgovornost onda svi mi očekujemo da budemo poštovani i za to adekvatno plaćeni. Ako uzmemo u obzir da ovi uslovi nisu ispunjeni a i neće skoro onda mi nalazimo druge načine zarade za život.

šofer

17.09.2020. 10:06

Mogu nadležni da pišu zakone, ali tek kad budu dali normalnu platu i radno vreme koje je predviđeno za radnike sa posebnim karakteristikama, do tada neće biti zainteresovanosti mladih za ovaj zanat, a penzionere će početi da unose na vozačka sedišta.

steva

17.09.2020. 10:55

Stalno se vide posledice a uzroci nikada.Penzionerima zabraniti da voze autobuse a dati im penziju da mogu od nje da žive i tačka.Penzioneri smanjuju cenu rada i mladi ljudi beže u inostranstvo.Podignite platu i sve je rešeno penzioneri uživaju u svoju penziju a mladi rade za dobre pare i ostaju u zemlji.

Pavlović

17.09.2020. 12:50

Ako je država dala pravo starijim oslobama da upravljaju motorinim vozila s kojim pravom im ga vi osporavate, zar nije umesnije da tražite da država promeni zakon i zapošljava samo one koje vi preporučite ????

ZALIV tacka NET

17.09.2020. 13:08

Vozac autobusa nece da radi u Srbiji za 500-600eur kad moze da radi isti posao u EU i za 3000eur. Vozac autobusa u Kini ima prosecno oko 1000eur....Mnogi koji se snadju i odluce odu u Kanadu ili SAD da voze kamione jer se to tamo bas dobro placa

milovan

17.09.2020. 20:49

Pa savesni gradjani.!!! Placajte karte u autobusu.I nemojte se svercovati. Vozaci ce imati vece plate i nece morati penzioneri. Eto,ja imam D kategoriju i nepada mi na pamet da vozim autobus za te pare. Snalazim se na druge nacine.