ЗБОГ БЕОГРАЂАНИНА СА ЕЛЕКТРИЧНИМ ТРОТИНЕТОМ НА АУТО-ПУТУ, ПОТРЕБАН НОВИ ЗАКОН: Вожњом угрозио животе

С. Б. М.

10. 09. 2020. у 12:50

ЗБОГ БЕОГРАЂАНИНА СА ЕЛЕКТРИЧНИМ ТРОТИНЕТОМ НА АУТО-ПУТУ, ПОТРЕБАН НОВИ ЗАКОН: Вожњом угрозио животе

Фото Фејсбук

СНИМАК младића који вози тротинет ауто-путем кроз Београд 80 километара на сат запрепастио је кориснике друштвених мрежа, али и све оне који су се тог тренутка возили овом саобраћајницом кроз Нови Београд.

Из Агенције за безбедност саобраћаја најоштрије осуђује овакву врсту понашања, јер, како кажу, по важећем Закону о безбедности саобраћаја, на ауто-путу је дозвољено кретање само мотоциклима, путничким и теретним возилима и аутобусима.

На снимку направљеном из аутомобила и објављеном на "Твитеру", чује се да младић вози брзином од 80 километра на час. Он је ишао за колоном возила у смеру ка Шиду, а онда је одлучио и да претекне аутомобил који је био испред њега. Обилазак је започео са возачеве десне стране где се налази зауставна трака на ауто-путу.

АПЕЛ НАДЛЕЖНИХ

ДОК се закон не усвоји, Агенција апелује на возаче тротинета да не управљају возилима на коловозу, као и да максимално користе пешачко-бициклистичке стазе. Уколико се крећу бициклистичким стазама, да се не крећу брзином већом од 35 километара на час, а на пешачко-бициклистичким стазама брзином не већом од 10 километара на час.

- Ово понашање није узроковано недостатком закона који би га санкционисао, већ је резултат бахатости возача који је, упуштајући се у вожњу тротинетом на ауто-путу, угрозио и свој живот, а и туђе животе. Правила вожње електричних тротинета у Србији биће уређена новим законом о безбедности саобраћаја на путевима, који увелико припрема радна група Министарства унутрашњих послова. Очекујемо да ће до краја године бити донет нацрт тог новог закона. Међутим, ово превозно средство се толико брзо технолошки развија да је јако тешко ускладити правила о управљању возилом које је до јуче ишло 10, а данас иде и преко 50 километара на сат - наводе у Агенцији.

Кажу и да је Република Србија је најближа словеначком моделу, по којем би било дозвољено да електрични тротинети иду тротоаром и бициклистичким стазама, и то не брже од шест километара на сат.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)