МУКЕ БЕОГРАЂАНА ЗБОГ РЕКЛАМА НА СТАКЛИМА ВОЗИЛА: На брендираним трамвајима се не разазнају врата

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

четвртак, 13. 08. 2020. у 08:30

МУКЕ БЕОГРАЂАНА ЗБОГ РЕКЛАМА НА  СТАКЛИМА ВОЗИЛА: На брендираним трамвајима се не разазнају врата

Фото З. Јовановић

ЗБОГ реклама на возилима јавног превоза неретко се догоди да путници омаше станицу. Када се на стајалишту појави брендирани трамвај "шпанац", суграђани не разазнају где су врата и где треба да стисну тастер за њихово отварање. Иако је инспекцији стигла само једна пријава, на прошлој седници Скупштине града изменама и допунама Одлуке о јавном линијском превозу, појашњене су одредбе о рекламирању.

У одлуци се наводи да: рекламе и други натписи не смеју се налазити на стакленим површинама, било да се могу или не могу отварати, као ни на местима која заклањају видик или прекривају прописане ознаке и обавештења о превозу.


Упркос томе, Београђани који користе јавни превоз сведоци су непоштовања ових одлука, пошто је доста возила на улицама која су покретне рекламе, "брендирани" од пода до плафона.


Из Секретаријата за јавни превоз кажу да "у делу који се односи на постављање реклама на возилима није ништа промењено у односу на Одлуку из 2016. године, осим што је појашњено шта тачно значи да није дозвољено постављање реклама на стакленим површинама, као ни на чеоном и задњем делу возила".


Кажу и да је за контролу ове одлуке надлежан Секретаријат за инспекцијске послове.
- Саобраћајни инспектори Секретаријата за инспекцијске послове у току ове године примили су само једну представку, почетком јула, која се односи не рекламирање на стакленим површинама возила јавног линијског превоза.

Представка се односила на три возила на линији 31, па је превознику издато решење да уклони рекламе са стаклених површина. Превозник је на решење поднео жалбу Градском већу. Управни поступак је у току - кажу у Секретаријату за инспекцијске послове.


И трамваји и возила на линији 31, власништво су ГСП "Београд". Чињеница је да ни приватни превозници нису имуни на зараду од реклама.


У ГСП, понуде за закуп спољашњости возила ради истицања рекламног садржаја достављају се од 1. до 15. у месецу, и од 15. до краја месеца. Ко да највећу понуду добија простор за рекламирање.

ЗГЛОБНИ АУТОБУСИ И ТРАМВАЈИ


ЗА МЕСЕЦ дана рекламирања на целој површини "шпанца", треба издвојити 81.000 динара, за пола скоро 51.948 динара, а за четвртину 36.450 динара. Рекламирање на "катама" је 24.300, односно 15.752, и 10.935 динара.


Истицање реклама на зглобним аутобусима и тролејбусима за месец дана је 22.680 динара за целу покривеност, 14.742 за половину и 10.206 за четвртину.
Цена за соло аутобусе и трамваје је 16.200, 10.530, односно 7.290 динара за четвртину покривености возила.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (19)

Zašto Ne Mogu Svoje Ime Ispisati ĆIRILICOM

14.08.2020. 09:23

@Deda - Добро је док не почну да, на кола која се паркирају на обележено место, почну лепе рекламе. Ко те пита.

posmatrac iz daleka

13.08.2020. 19:35

@kao na putu za pakao - Stasno je ovo stosi ti napisao. Da li si razhmisljao da neko od potomaka ljudi ciji su bliznji izgubili zivote u toj dusegubki, najcrnjem imenu u nasoj bliskoj istoriji, cita tvoj "komenar" Tvoje poredjenje je sramno i bezobzirno. Verovatno i ne znas sta je to "dusegubka".

anica petronijevic

14.08.2020. 00:22

@posmatrac iz daleka - Poredjenje sa ''dusegubkom'' je lirsko i kao stilska figura potpuno odgovara, jer se ne vidi nista ni spolja ni iznutra, i ugrozava sve. Ne vidimo koja je gde stanica, lako se promasi jer nemamo vizuelni pregled gde se nalazimo. Sve reklame takve, treba ukloniti. Ima dovoljno drugih mesta unutra gde mogu da se nalepe reklame, manje ali pregledne, koje nece zaklanjati vidik.

posmatrac iz daleka

14.08.2020. 21:19

@anica petronijevic - Godpodjo Petronijevic. Vi mi se obracate kao nekome, ko zagovara, bezprizornou zloupotrebu prostora u reklamne svrhe, ne uzimajuci u obzir bezbednost i sigurnost u javnom saobracaju. Cak mislim da je tako velika povrsina prekrivena reklmama vrlo neprimerna i mozda tema za komunalnu miliciju da reagije , a u korist sigurnosti i bezbednosti korisnika usluga GSP-a. I iznad svega estetski VEOMA diskutabilna. Ali poredjenje sa dusegubkom nije adekvatnio ni u kom smislu ili stilu izrazavanja pa ni u lirskom (po mom misljenju- koje moze biti malo vise senzibilnije nego obicno). Ne zloupotrebljavaju se nigde ni temini : Ausvic, Dachau, Majdanek, Berkenbelsen...

vladan

13.08.2020. 15:00

A kolike su pare spucane da bi vozila bila u istoj boji.Bila su vecinski zuta da bi postala crvena a onda ih prelepili reklamama.Nas putnike i onako niko ne zarezuje,sta uopste imamo i da gledamo kroz prozor..

Jovan

13.08.2020. 16:29

Kako ova vozila prolaze tehnički pregled.Privatnike koji imaju na svojim putničkim vozilima imaju zatamnjena stakla, MUP odbija da registruje ako procenat zatamnjena premašuje dozvoljeni nivo.Zašto MUP ne poštuje propise.

vladimir

13.08.2020. 20:50

A ko kod nas poštuje zakon i donete bezbednosne mere, a znate zašto - jer niko ne "odgovara" i niko nije kažnjen! Reći će te - nije tačno .... jeste TAČNO je, jer ako je donet zakon o radu "kafeterija" do 23 h onda se to mora poštovati, a one rade NAJMANJE pola sata duže i to centru grada i niko im ništa ne može! Hoćete da ih imenujem .....? A gde su veći problemi?

Mik

14.08.2020. 04:03

Treba jednostavno zabraniti sve reklame na javnom prevozu i uvesti boje vozila tj autobusa koji su privatni a koji u sluzbi grada...a to isto vazi i za taksiste ...da avi moraju imati jednu jasnu boju,a za koje udruzenje rade,to jasno mora biti napisano sa brojem taxi vozila,isto i za cargo uber i sve druge

Goran

14.08.2020. 12:09

Očigledno da gradskim vlastima ove reklame ne smetaju. Propis donet još 2016. a oni nikako da ga protumače. Nek svrate u bilo koju garažu GSP i napišu prijave za sva vozila sa nepropisnim reklamama. Ako sam dobro razumeo oni čekaju da to neko prijavi. Svašta.