И ПУТНИЦИ БЕЗ КАРТЕ ИМАЈУ ПРАВО НА ОДШТЕТУ Шта да урадите ако се повредите у возилу јавног превоза

С.В.

16. 08. 2023. у 16:57

СВАКИ путник у јавном превозу је осигуран и има право на накнаду штете уколико доживи неку незгоду. После саобраћајне несреће која се у понедељак ујутро догодила на Трошарини, када је повређено 12 особа после судара аутобуса и трамваја који је искочио из шина, покренуло се питање да ли путници могу да траже накнаду штете.

И ПУТНИЦИ БЕЗ КАРТЕ ИМАЈУ ПРАВО НА ОДШТЕТУ Шта да урадите ако се повредите у возилу јавног превоза

Број возила на улицама може ускор овити смањен, Фото Танјуг

Како објашњавају из ГСП "Београд", сви људи који су у њиховим возилима осигурани су јединственом полисом осигурања једне познате компаније.

Према речима Дамира Окановића из Комитета за безбедност саобраћаја, путници у јавном превозу могу да буду мирни када је реч о њиховом осигурању. Сваки власник превозног средства које је намењено за јавни превоз попут аутобуса, воза, путничког авиона или брода, мора да има закључену полису осигурања људи који се налазе у том превозном средству.

- Право на накнаду штете има путник који доживи незгоду, односно повреду, не само у превозном средству него и када улази, кад се приближава том возилу или када излази, односно само што је напустио превоз - рекао је Окановић.

Пријава повреда

ИЗ ЈКП ГСП "Београд" кажу да су у случају повреде путници у обавези да своје повреде пријаве Центру за управљање саобраћајем на телефон 366-4040, а своја права путници остварују код осигуравача у Устаничкој 128.

Приликом подношења захтева потребно је приложити фотокопију лекарске документације, детаљну изјаву о начину повређивања, друге доказе о повреди уколико исти постоје, као и личну карту и картицу текућег рачуна.

Статус путника имају и они који чак немају купљену карту, те и они имају право на накнаду штете ако им се нешто догоди у средству јавног превоза. Окановић истиче да постоји и други начин осигурања, а то је класични вид одговорности.

- Ако неко направи саобраћајну незгоду, он је дужан да надокнади штету свима који су повређени у тој несрећи. Односно, ако неки аутомобил нагло закочи, а затим и аутобус због њега нагло закачи а путник падне и повреди се, онда тај путник има право да се обрати осигурању тог аутомобила који је нагло закочио - објашњава Окановић.

Он каже да је накнада штете остварива у случају повреда, погоршања здравственог стања, у случају смрти што се односи на чланове породице, али и на предмете који се налазе код путника попут наочара, мобилног телефона...

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ШЕШЕЉ О ЧУДНОЈ ИЗЈАВИ ПРЕДСЕДНИКА УКРАЈИНЕ: Нико не схвата озбиљно то што Зеленски говори