ГРАДОНАЧЕЛНИК ШАПИЋ: Вртићи и уџбеници од септембра бесплатни - као што сам и обећао!

Novosti online

30. 04. 2023. у 14:27

ГРАДОНАЧЕЛНИК Београда Александар Шапић изјавио је у данашњем интервјуу за дневни лист „Блиц” да ће од септембра сви основци и средњошколци у престоници добити бесплатне комплете уџбеника, као што је и обећао.

ГРАДОНАЧЕЛНИК ШАПИЋ: Вртићи и уџбеници од септембра бесплатни - као што сам и обећао!

Фото: Беоинфо

– Рекао сам то 100 пута и опет ме питате, само зато што су, како кажете, у „неким школама рекли да ће бити, највероватније”. Имате саопштења Секретаријата за образовање, званично упућена писма свим школама, буџетска средства обезбеђена, више пута од свих инстанци Града најављено... И вама је све то једнако, колико и оно што је изречено на неком родитељском састанку. Да поновим, сви основци и средњошколци, као што сам и обећао, добиће од свог града цео комплет уџбеника у септембру. Као и вртићи који ће од септембра бити потпуно бесплатни, као што сам и обећао, и од сад ће Град плаћати ону разлику од 5.500 динара коју су морали родитељи да плаћају до пуне цене. Да ме не бисте у следећем питању питали да сте чули негде на пијаци да је неко рекао да и то неће бити – нагласио је Шапић.

Говорило се последњих недеља и о новом систему наплате градског превоза. Донели сте одлуку да градски превоз појефтини за све категорије становништва. Које су коначне цене?

Коначне цене карата ће бити ускоро утврђене од стране Секретаријата за јавни превоз, јер смо на последњој седници Скупштине Града, одлукама које смо донели, омогућили Секретаријату да уђе у измену целог система превоза. Одлука Скупштине је постала правоснажна тек пре неколико дана, тако да очекујем да после празника, најкасније до средине маја, буду донете зоне, тарифе и цене у оквиру новог система београдског јавног превоза. Очекујем да ћемо до краја лета, најкасније, имати потпуно имплементиран нови систем превоза са свим његовим сегментима. У то рачунам и куповину карата на киосцима, јер ће нам за то бити потребно који месец више. Ми мењамо систем који је функционисао скоро 15 година, а ако неко мисли да то за 10 дана може тек тако да се изведе, онда или је злонамеран или је потпуни лаик.

Каква је ту рачуница, исплати ли се? Како ће се надокнадити то смањење у буџету Градског саобраћајног?

Прво, не знам о ком тачно смањењу причате, кад је наплата падала годинама и дошла до тога да само 25 одсто оних који се возе плаћају превоз. Друго, због чињенице да ће цене бити далеко ниже него до сада очекујемо да наплата порасте, а чак и ако на почетку не буде на нивоу који очекујемо, бар да се растерети људима кућни буџет. Значи, тачно да будемо финансијски на истом нивоу, а скоро је немогуће да буде лошије за Град него сада. Биће корист, јер ће за грађане бити далеко јефтиније.

Још нешто ми је интересантно! Ово питање које сте ми сада поставили постављају најчешће они који никад за ових15 година нису бринули колико је Град на губитку и како то надокнађује, а у огромним је губицима. Сада, када ми покушавамо да то променимо, одједном се појавила „невиђена” брига за буџет Града. Али ОК, ваљда је и то потврда да мењамо кључне ствари, а не козметичке.

Најавили сте једне цене карата, па сте се предомислили и спустили их. Јесте ли видели коментаре на друштвеним мрежама да ћете „како сте кренули, путницима плаћати да се возе”?

Нисам видео на друштвеним мрежама, него је број људи који нам је сугерисао за ту дневну карту био толико велики, да само неозбиљна особа на то не би реаговала. Ваљда се све што се у Граду ради, ради због људи који у њему живе? То доживљавам као сасвим нормалну ствар, да се реагује у односу на њихове потребе.

Зашто сте одлучили да укинете контролоре и валидаторе?

Зато што ни једно ни друго није служило сврси. Валидатор је био велика обмана која је требало да учини систем компликованим, а самим тим и „изузетно напредним”, да не би било ко до краја питао чему служи. Валидатор ничему није служио! Обрађивао је само 20 одсто путника, а то је наплаћивано Граду као круцијална информација за подизање квалитета превозa. Контролори исто! Успоравали су систем, заустављали возила кад људи нису хтели да плате карту, није их било довољно... Све то мењамо! Нема више заустављања возила, неће бити избацивања путника, неће бити непријатности. БЕЛИ ће вам уручити казнену карту ако вас затекну без карте и настављате нормално даље да се возите.

Имате ли процену колико је Град оштећен претходних година?

Оно што имамо евидентирано јесте да је наплата од 2012. до 2022. пала са девет, на шест милијарди динара, али то је само оно што видимо! Надам се да ћемо оно друго, што не видимо, тек открити у периоду испред нас, кад систем променимо. Највише је оштећен тиме што највећи број људи сматра да је јавни превоз у Београду лош.

Кад почиње пресељење зоо врта на Аду Сафари?

Има до тога још доста да се уради, али смо и по том питању ми први који смо коначно кренули у реализацију идеје о којој су многи само причали. Прво је неопходно направити добар идејни пројекат, у шта смо већ кренули, па ући у расељавање нелегалног насеља, у шта смо такође кренули... Па онда израда пројекта, па пројекат расељавања животиња. Има ту још много посла, али смо ми први који смо повукли прве кораке у том правцу. Досад је само била празна прича од стране свих других, као што рекох.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (1)

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили