ВОЗИЛА ОПЕТ МОСТОМ КОД ОСТРУЖНИЦЕ: Петнаест месеци после почетка радова пуштена у саобраћај реконструисана веза преко Саве на обилазници

Ш. Маровић

23. 01. 2023. у 09:15

ПОСЛЕ реконструкције која је трајала пуних 15 месеци јуче у 12 часова за саобраћај је поново пуштен мост на реци Сави код Остружнице дужине 1.785 метара, који је део Обилазнице око Београда. Вредност радова процењена је на 900 милиона динара, а рађена је комплетна санација десне стране прелаза саграђеног деведесетих година прошлог века.

ВОЗИЛА ОПЕТ МОСТОМ КОД ОСТРУЖНИЦЕ: Петнаест месеци после почетка радова пуштена у саобраћај реконструисана веза преко Саве на обилазници

Фото: Путеви Србије

Како је истакао министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, након успешног завршетка изградње новог моста за смер Бубањ поток - Добановци, створили су се услови за санацију старог дела, који је више од 15 година био под тешким, непрестаним саобраћајем у оба смера.

- Био је једини прелаз обилазницом преко реке Саве за више десетина хиљада возача свакодневно - подсетио је Весић. - Градња овог безмало два километра дугог моста током деведесетих година прошлог века није била лака, у време док је Србија била под санкцијама. Након завршетка изградње 1999. године, не дочекавши да саобраћај пређе преко њега, мост је срушен у НАТО агресији. Мост се поново уздигао већ 2005. године.

Последњих 15 месеци извршена је потпуна санација остружничког моста. Ипак, уређење је пратило кашњење у динамици радова, а неколико месеци уопште није било радника на градилишту. Иако је ова важна веза пуштена за саобраћај, наредних месеци наставиће се радови на доњем профилу, због чега ће брзина бити ограничена на 80 километара на сат, до завршетка свих радова. Брзина ће бити контролисана камером са радаром.

НАЈВЕЋИ ПРОБЛЕМ ЕКСПРОПРИЈАЦИЈА

СЕКТОР шест облилазнице почиње при изласку из тунела "Стражевица" и дугачак је скоро десет километара. Он се гради од 10. септембра 2019. године и највеће проблеме радници кинеских и азербејџанских фирми, уз домаће подизвођаче, имали су око експропријације, односно расељавања на траси овог дела. Уклоњено је чак 60 кућа.

Радови су изведени на бетонској приступној конструкцији на левој и десној обали, као и на челичној конструкцији моста. Санирани су ивични носачи и ортоплоче челичне конструкције, као и дијагностикована оштећења челичне конструкције, санација коловозних плоча и осталих примарних и секундарних конструктивних елемената.

Градња другог остружничког моста, својеврсног "близанца" првом, започета је крајем 2016. и првобитно је требало да буде окончана за 26 месеци, односно у току 2018. Он је у саобраћај пуштен ипак тек крајем пролећа 2020. Рокове је померила накнадна промена технологије градње и монтаже, а та одлука донета је када је утврђено да постоји могућност да се наиђе на неексплодиране мине у околини моста. У међувремену, рокове су накнадно помериле и непланиране хаварије. То се догодило у току градње новог моста, када је речни шлеп, који се окретао у зони радова, оштетио челични сегмент тежак 550 тона уочи његове уградње у мост.

Дужина обновљене саобраћајнице 1.785 метара

Такође, на сектору 6 Обилазнице око Београда пре два дана пробијена је прва цев тунела "Бели поток". Ово је свакако најтежи и најзахтевнији објекат на деоници два путног прстена око престонице, пошто се ради у отвореном ископу, а радови би требало да се заврше до почетка летње сезоне.

- Вредни радници који раде на сектору 6 пробили су прву цев у тунелу "Бели поток", који је дуг 360 метара - истакао је Весић. - Друга цев биће пробијена следеће недеље. У тунел је уграђено 10 тона арматуре, као и 10.000 метра кубних бетона, а ископ је урађен на око 100.000 метара кубних у самим цевима. Сектор 6, од Стражевице до петље Бубањ поток, дуг је 9,6 километара. На њему су урађена укупно четири надвожњака, дужине 870 метара, два моста дужине 913 метара, тунел "Бели поток", а ради се петља "Авала" и чвориште "Бубањ поток" са излазом према Београду, које ће бити највеће у земљи.

- Када завршимо овај сектор, биће завршена обилазница дуга више од 47,7 километара и тада ће се стећи услови да се потпуно измести транзитни саобраћај из центра, односно са Газеле - истакао је министар. - Како би обилазница у потпуности била завршена, неопходно је и на томе се ради, да се уговори последња деоница, од Бубањ потока до Панчева, са друмско-железничким мостом код Винче. Када уговоримо тај последњи, 31. километар, и завршимо све, Београд ће, коначно, после више од 30 година, добити своју обилазницу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

УКРАЈИНСКИ председник Владимир Зеленски хитно је сазвао састанак са високо позиционираним званичницима Генералштаба и војске због ситуације на фронту, наводи британски експерт Александар Меркурис на свом блогу на Јутјубу.

04. 05. 2024. у 20:06

Коментари (2)

ИСПОВЕСТ РОДИТЕЉА УБИЈЕНЕ АНГЕЛИНЕ АЋИМОВИЋ: Годину дана од масакра у Рибникару (ВИДЕО)