КАРТЕ ДА ПРОДАЈЕ ГСП: Синдикат највећег престоничког превозника негодује због оснивања новог предузећа

С. В. - Ш. М.

27. 09. 2022. у 07:39

ГРАД још, бар званично, није раскинуо сарадњу са турском компанијом "Кентаркт", али најава да ће се на сутрашњој седници Скупштине Града гласати за оснивање новог предузећа које ће се бавити наплатом карата у београдском превозу потврђује да "бус плус" систем, бар овакав какав га данас знамо, одлази у прошлост.

КАРТЕ ДА ПРОДАЈЕ ГСП: Синдикат највећег престоничког превозника негодује због оснивања новог предузећа

Фото Н. Скендерија

Мада је одлука о раскиду наишла на одобравање дела радника ГСП, они сматрају да је нова градска фирма за ову намену непотребан трошак, те да наплата превоза не треба да иде из ГСП.

То поручују чланови Самосталног синдиката овог предузећа и Заједница синдиката Србије и најављују да ће се сутра окупити испред Скупштине града на Тргу Николе Пашића, баш када одборници почну заседање.

- Питамо градоначелника Београда Александра Шапића зашто формира ново градско предузеће за наплату превоза и излаже Град непотребним трошковима, када Град има свој ГСП "Београд" које је, до отимања тих послова 2012, 120 година ове послове успешно обављао. Јавно постављамо ово питање, јер други начин за комуникацију немамо - пише у саопштењу ова два синдиката.

Валидатор у јавном превозу, Фото Н. Фифић

Како кажу, уз подршку синдиката те заједничке активности менаџмента и Града у последњих пет година капитал ГСП увећан је са 29 на 45 милијарди динара, док су средства за издвајање зараде запослених увећана са шест на девет и по милијарди годишње.

- Набављено је 489 нових аутобуса, 33 комби возила, 49 миди бусева и у завршној фази је набавка 100 зглобних возила на гас и изградња гасне станице. Просечна зарада возача повећана је са 51.000 на 76.000 динара, а они раде у веома тешким условима - гужве у саобраћају, учестали напади на возаче, на послу су по шест дана недељно... Посебно смо поносни на повећање зараде за око 14 одсто које ће уследити од 1. јануара - истичу представници радника ГСП.

Према њиховим речима, циљеви за које се боре су очување целовитости предузећа, бољи услови за рад и веће зараде запослених.

- Инсистирамо да у преговорима са надлежним секретаријатом решавамо тешку новонасталу финансијску ситуацију предузећа због светске енергетске кризе, која директно утиче на пословање ГСП. Уосталом, то је њихова надлежност, као једног од потписника уговора о јавном превозу, да обезбеде неометано функционисање саобраћаја, а у корист свих наших грађана - поручују из синдиката и најављују да ће на сутрашњем скупу бити око 5.000 њихових чланова.

Фото Н. Фифић

ШАПИЋ: ЖЕЛИМО КОНТРОЛУ НАПЛАТЕ

НЕДАВНО је градоначелник Александар Шапић најавио оснивање ЈКП "Наплата превозне услуге Београд" и образложио тиме да Град жели да има потпуну контролу наплате карата, те потпуну контролу подизања услуге.

- Не постоји ГСП, приватници, већ јавни београдски превоз и грађане не занима ко наплаћује карте, већ квалитетан превоз. Морамо да покажемо добру вољу и способност да подигнемо градски систем. Неће више нико да узима проценат на нашим картама, него ћемо ми да уложимо у наш јавни превоз. Ми ћемо да наплаћујемо, људи ће да знају где иде новац и ми ћемо за њега да одговарамо - најавио је први човек престонице.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

ПРИЧА ЗА НЕВЕРИЦУ: Бора је легендарни ХИТ написао за пет минута - на салвети, у кафани