ДО КАДА ЋЕ ГРАЂАНИ КОРИСТИТИ "БУС ПЛУС" МАРКИЦЕ?

С. Видачковић

21. 09. 2022. у 13:18

ГРАД неће плаћати пенале када раскине уговор са турском компанијом "Кенткарт" која се бави наплатом и продајом "бус плус" маркица, а предузеће које ће престоница формирати отвориће потпуно нову еру у руковођењу читавим јавним превозом.

ДО КАДА ЋЕ ГРАЂАНИ КОРИСТИТИ БУС ПЛУС МАРКИЦЕ?

Фото Н. Фифић

То је рекао градоначелник Београда Александар Шапић и истакао да се због лоше наплате ни "Кенткарту" не исплати да ради овај посао у српској престоници, те је сигуран у окончање сарадње са њима. С друге стране, представници ове турске фирме сматрају да "Кенткарт" ни на који начин није допринео паду продаје маркица.

Шапић тврди да ће се Гордијев чвор, у којем је већ деценијама умршен београдски јавни превоз, размрсити када Град преузме и конторлу и наплату картица за вожњу, те да има увид у сваки динар који ће ићи од киоска до рачуна будућег јавног предузећа.

- Мислим да смо веома близу споразумног раскида уговора, "Кенткарт" је показао велико разумевање за нашу жељу да ми контролишемо наш новац - казао је градоначелник. - Људи су били фер и рекли су ми да је питање да ли последње две, три године уопште и послују у плусу, јер је њихов профит у директној вези са наплатом карата. Нису успели да буду успешни у наплати, али мислим да није само до њих већ и до система, који није давао никакву подршку, сем оне репресивне са комуналном милицијом која је донела више штете него користи.

Представник "Кенткарта" Сава Терзић недавно је истакао да је проблем продаја карата, а не наплата. Према његовим речима, на продају утиче и контрола путника и законска овлашћења коју имају, односно немају. Сада имају око 300 запослених контролора, од којих је 225 свакодневно на терену.

- Наплата карата са продајом нема везе. Продаја је оно што сте продали, а наплата је оно што сте наплатили од оног што сте продали - објашњава Терзић. Наплата је на нивоу више од 100 одсто, јер ниједан дан у последњих 11 година нија каснила. Проблематична је продаја карата. Речено је да смо ми као компанија незаинтерсовани за повећање прихода, односно да не делимо исту страну са Градом. Напротив, наш уговор је такав да смо директно везани за приходе Града. Мислим да смо дали максимум и да су они свесни тога.

Терзић је изјавио да компанија сада послује на доњем минимуму. Уколико уговор буде отказан, "развод" би могао да траје између шест и девет месеци. Он подсећа да је "Кенткарт" технолошка компанија, која се бави софтвером за наплату карата у јавном превозу, те да је контрола путника само један сегмент тога.

- Ако Град у новом предузећу запосли 1.000 или 2.000 контролора, наравно да ће резултат бити бољи. Мислимо да нема потребе за тим, већ за давањем већих овлашћења - закључио је Терзић.

САМО У СРБИЈИ РАДЕ ОВАКО

ПРВИ човек престонице изјавио је да "Кенткарт" последњих годину дана има такву наплату, да им се не исплати да послују.

- Они овај посао раде у више од 40 земаља, а једино у Србији су то наплата и контрола. У другим државама имају своје софтверске системе којима дају подршку, али нигде другде нити наплаћују нити контролишу. То је био уговор који су прошле године преузели од "бус плуса" и сад су се нашли у ћорскокаку - рекао је Шапић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

УКРАЈИНСКИ председник Владимир Зеленски хитно је сазвао састанак са високо позиционираним званичницима Генералштаба и војске због ситуације на фронту, наводи британски експерт Александар Меркурис на свом блогу на Јутјубу.

04. 05. 2024. у 20:06

Коментари (2)

СЕСТРА УБИЈЕНОГ ДАЛИБОРА НАПИСАЛА ПЕСМУ БРАТУ: Проклињем му руку из које је сваки метак испалио (ВИДЕО)