ЈАВНИ ПРЕВОЗ У ЦРВЕНОМ: Према одлуци скупштине, спољашњост градских аутобуса, трамваја и тролејбуса од 1. октобра биће без реклама

С. В.

30. 08. 2022. у 10:38

РЕКЛАМЕ са свих возила јавног превоза, и ГСП-ових и приватних, биће уклоњене до 1. октобра.

ЈАВНИ ПРЕВОЗ У ЦРВЕНОМ: Према одлуци скупштине, спољашњост градских аутобуса, трамваја и тролејбуса од 1. октобра биће без реклама

Возила ће најпре бити "умивена", Фото Танјуг

Ово "откривање" аутобуса, трамваја и тролејбуса биће први корак у решавању многобројних проблема градског превоза, који се већ годинама гомилају. Ипак, места за оглашавања биће у унутрашњости возила, на местима која су за то предвиђена.

На ову одлуку, коју су аминовали престонички одборници на недавно одржаној седници, подсетио је недавно градоначелник Александар Шапић. Он је неколико пута поновио да јавни превоз не сме да личи на "Микијев забавник", те да су приходи од реклама на аутобусима као од 30 билборда у Београду. Донета је одлука да сва возила буду црвена, а не шарена. Као што су и била пре лепљења реклама по спољашњости.

- Ово је само прва мера да покажемо људима да морамо да кренемо од естетике, а да ће се онда ићи дубински у решавање крупнијих проблема у ГСП и превозу - истакао је Шапић. -

Фото Танјуг

Да бисмо могли од грађана да тражимо да плаћају карту, морамо најпре да "умијемо" наш градски превоз.

Према последњим подацима, месец дана рекламирања на целој површини "шпанца" кошта 81.000, пола је 51.948, а четвртина 36.450. Оглашавање на зглобним аутобусима и тролејбусима је 22.680 динара за целу покривеност, 14.742 за половину а 10.206 кошта четвртина. Цена за соло аутобусе и трамваје је 16.200, 10.530, односно 7.290 динара за четвртину покривености возила.

Фото Н. Скендерија

Идеја да сви аутобуси, тролејбуси и трамваји који саобраћају улицама главног града буду црвени, није нова. Грађани су за ову боју гласали још 2015. године, када је на челу престонице био Синиша Мали. Она стара возила која су дотад била у гаражама ГСП и приватника префарбана су у црвену, а нова су се поручивала искључиво у тој боји.

Тадашње руководство престонице желело је да се уједначи боја старих и нових возила. До тог момента сва су била плава и жута. Мада, и данас на улицама имамо зелене швајцарске трамваје, шпанске шарене, жуте троле и "соларис" аутобусе.

СКУПО ПРЕФАРБАВАЊЕ

ДА ПРЕФАРБАВАЊЕ аутобуса није нимало јефтино, показују подаци из 2015. године. Тада су из ГСП говорили да је за "пресвлачење" једног аутобуса потребно пет или шест дана и коштало је 1.800 евра, а за ново лице "солариса" плаћали су чак 5.500 евра по возилу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
БИВШИ ДРЖАВНИ СЕКРЕТАР НЕМАЧКЕ О РЕЗОЛУЦИЈИ: Па ми смо бомбардовали Србе уранијумом, зашто се питање геноцида не покрене против држава НАТО?

БИВШИ ДРЖАВНИ СЕКРЕТАР НЕМАЧКЕ О РЕЗОЛУЦИЈИ: Па ми смо бомбардовали Србе уранијумом, зашто се питање геноцида не покрене против држава НАТО?

НЕКАДАШЊИ државни секретар Министарства одбране Немачке и потпредседник Парламентарне скупштине ОЕБС-а Вили Вимер, оценио је да инсистирање Немачке на резолуцији о Сребреници пред Генералном скупштином УН оставља горак укус.

22. 05. 2024. у 13:58

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

ИСТОРИЈА Совјетског Савеза, светске суперсиле 20. века, упамтила је бројне хероје, борце, официре који су својим јунаштвом и резултатима задивили свет. У периоду када се СССР тек стварао и уздизао, значајан помена био је и допринос једног Србина, Данила Срдића (1896-1937), првог и јединог Србина који је био генерал Црвене армије. Ово је његова прича.

20. 05. 2024. у 11:53

Коментари (2)

ЛЕТОВАЊЕ У ХУРГАДИ: Ово су цене и повољности за ту дестинацију (ФОТО)