НАСТАВА "ОНЛАЈН", А УЧЕЊЕ "ОФЛАЈН": Ученици и родитељи у појединим школама очајни због комбинованог модела рада

Б. Борисављевић

07. 02. 2022. у 11:00

ДВЕ недеље комбиноване наставе, посебно у петом и шестом разреду основне школе, задало је главобољу како ђацима, тако и мамама и татама.

НАСТАВА ОНЛАЈН, А УЧЕЊЕ ОФЛАЈН: Ученици и родитељи у појединим школама очајни због комбинованог модела рада

Основци од 5. разреда сваког другог дана су на настави, Фото Д. Миловановић

Протеклих дана нашој редакцији су је јављали очајни родитељи који не знају шта да раде.

Не могу, како кажу, да после напорног посла, кућних обавеза, још буду и професори.

Апелују на надлежне да деца иду сваки дан у школу или да онлајн настава буде организована како треба.

Чини да су задовољни једино у школама које раде преко платформе "гугл мит", јер ђаци који су тог дана "онлајн", наставу прате као да су у учионици. Остали се сналазе како знају и умеју. Родитељи који су нам се обратили за помоћ кажу да деца седе код куће, гледају у таблет или рачунар, без слике и тона и чекају да им наставник пошаље "материјал" за час.

Београдски основци у септембру су добили нове таблете, Фото Беоинфо

Дешава се да "лекција" и не стигне. Притом, реч је о деци од 11 и 12 година, која су сама код куће и нема никог да их контролише да ли су се "укључили" на час. Кад падне мрежа, па не могу да се "конектују", школарце ухвати паника да неће стићи све да ураде до истека часа.

- Настава се своди на то да деца која иду у школу тај дан сликају у свескама шта су писали и које су лекције радили и пошаљу другој групи да они то препишу и сами уче код куће - каже Ивана Петровић, мајка двојчице која похађа пети разред.

- То није "онлајн", већ "офлајн" настава. Родитељи код куће морају да држе часове и објашњавају, ако желе да им деца ишта науче. Међутим, проблем је што многи од нас томе нису вични или не знају да објасне неке ствари из математике или граматике. Успут, родитељи цео дан раде, па се то објашњавање одиграва у вечерњим часовима кад смо већ уморни.

Она истиче да школа коју похађа њено дете уопште нема разрађен систем за "онлајн" наставу, па тај дан деци дође као нерадни. Онако, како је настава сада организована, каже, ни на шта не личи.

- Две године су школе имале времена да нађу систем, да припреме сваког наставника да користе рачунаре, таблете, апликације - огорчена ја мајка.

- Све ово изгледа као једно велико ништа и најгоре је што се ломи преко образовања наше деце. Притом, деца не користе таблете које су добили од Града. Наставници нису обучени да их користе у настави, а има и оних који неће. Колико год то била добра идеја, наше школство за то, очигледно, није спремно.

Фото Беоинфо

Како нам је испричао један ученик петог разреда, све је проблем. Али, оно што је њему и другарима задавало највише муке у протекле две недеље је што су "пропустили" лекције кад су код куће.

- Највећи проблем је што, кад смо "онлајн", професор предаје групи која је у школи, али не и нама који часове пратимо од куће, него морамо сами да учимо или да нам покажу мама и тата - прича овај 11-годишњак.

- Тако се догодило да смо учили две нове лекције из математике, које нама професор није предавао јер смо били "онлајн". Онда ми то сами покушавамо да схватимо или нам родитељи објашњавају, али то није то. Кад смо код куће седимо испред празног екрана и чекамо да нам нешто пошаљу. Боље је да идемо сваки дан у школу.

Он наводи да се дешава да не може да се улогује, па закасни са слањем одговора. Такође, ако је у поподневној смени неки професори почну да шаљу материјале од 9.00, иако настава почиње тек у 14.00.

* * * * * * *

ПОРАЖАВАЈУЋИ ПОДАЦИ ИСТРАЖИВАЊА ФОРУМА БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

МАЛИ ПРОЦЕНАТ ПРОФЕСОРА РЕАЛИЗОВАО ПЛАН РАДА

ФОРУМ београдских гимназија је, поводом почетка нове школске године, међу 1.300 наставника, ученика и родитеља, урадио истраживање о задовољству, квалитету и проблемима у условима комбиноване и онлајн наставе. Резултати су били поражавајући.

Више од 40 одсто анкетираних ученика је навело да се осећа депресивно и анксиозно због неодласка у школу, скоро 70 одсто њих фрустрирано, а чак 72 одсто ученика квалитет знања које су понели из претходне школске године оцењује као лош. Једнако је забрињавајући податак да више од 70 одсто наставника није успело да реализује оно што је било планирано, а чак 41 одсто њих није испунило смернице Министарства просвете о редуковању градива за петину, па су обрадили мање од 80 одсто лекција. И ученици и наставници су сагласни да су претходне школске године били додатно оптерећени у односу на регуларне школске године.

Заједнички став свих анкетираних је био да треба унапредити онлајн наставу, како би ученици били изједначени у праву на образовање и како би квалитет предавања био подигнут на виши ниво.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

ПЛЕМИЋКО ПОРЕКЛО Ово је право презиме Ирфана Менсура - моћан разлог зашто га је променио: Родитељима није сметало