У ДУБИНУ И ПРЕКО 60 МЕТАРА: Тунеле за београдски метро копаће две “кртице”

Танјуг

04. 01. 2022. у 01:10

ПРИПРЕМНИМ радовима за депо београдског метроа на Макишком пољу недавно је почела изградња тог великог инфраструктурног пројекта, а саговорници Танјуга кажу да ће машине које ће бушити тунеле за метро, такозване кртице, стићи 2023. године и копаће на просечној дубини од око 45 метара, негде и преко 60.

У ДУБИНУ И ПРЕКО 60 МЕТАРА: Тунеле за београдски метро копаће две “кртице”

Фото: Новости

Министар финансија Синиша Мали каже да је прављење једне такве машине огроман инжењерски подухват за који је потребно 13 месеци, а да ћемо имати две које са обе стране треба да "нападну" прву и другу линију, односно буше тунеле како би метро могао да прође.

- До краја 2023. године имаћемо обе кртице у функцији. Очекујем да ће тада изградња прве линије метроа бити у пуном јеку и да ће већ кренути изградња друге линије, тако да ћемо паралелно градити обе - рекао је Мали.

Навео је да радови на Макишком пољу теку у пуном јеку, истичући да је испуњено вишедеценијско обећање грађанима Србије и њеног главног града који на метро чекају више од 50 година.

- Ово је остварење вишедеценијског сна. Нису нам веровали ни за ''Београд на води'' па смо остварили тај сан и сваки грађанин може да види како смо од најружнијег направили најлепши део Београда, као и највеће градилиште у овом делу Европе - рекао је Мали и додао да ће тако бити и са метроом, који "више није обећање, већ реалност".

Мали је навео да ће прва линија метроа потпуно бити у функцији 2028. године, а друга 2030, те да већ постоји и прелиминарна студија за трећу линију.

Додао је да је ће како расте град, расти број станица и линија метроа заједно са БГ возом за који, како истиче, такође постоје огромни планови у смислу повећања броја станица, композиција и изградње нових километара пруге.

-Та два система, укључујући и трамвајски, биће део целокупног шинског система који треба да буде носилац саобраћаја у Београду у наредних десет година како због екологије и ефикасности саобраћаја тако и због прављења Београда да буде савремен, модеран град какав Србији приличи - казао је Мали.

Радови на насипању и припреми терена на Макишком пољу где ће бити изграђен депо будућег метроа почели су 22. новембра прошле године, а Град Београд је у децембру расписао међународни тендер за управљање пројектом и надзор над пројектом изградње београдског метроа за локације - депо Макиш и прва линија.

То је, према речима заменика градоначелника Горана Весића, у складу са законом, имајући у виду да је реч о комплексном пројекту.

Архива

Како је образложио, када се ради тако комплексан пројекат, вредан 4,6 милијарди евра, са два извођача, Французима и Кинезима, од којих једни раде грађевински део, а други технологију, неопходно је да постоји неко ко ће да управља читавим пројектом, усаглашава радове обе стране и води рачуна о томе да се сви радови изводе по усвојеним пројектима.

- У Србији нико нема искуство са изградњом метроа. Ово је пројекат за европске оквире и очекујем да ћемо добити једну од великих реномираних европских или светских компанија која ће нас водити кроз то да метро буде урађен у року, у складу са пројектом и да сви радови буду усаглашени како би све било завршено 2028. године, када пуштамо прву линију и 2030. када пуштамо другу линију - рекао је Весић.

Када је реч о метро станицама, објављени су резултати конкурса за идејно архитектонско решење и дизајн метро станица за прву фазу прве линије београдског метроа, а прву награду добио је "Студио ОБЕ", који чине домаће архитекте.

Прва линија биће на потезу Макиш - Миријево и имаће укупно 21 метро станицу, а у првој фази изградње те линије радиће се 17 станица.

Весић каже да намера и јесте била да у пројектовање станица буду укључене домаће архитекте које ће, додаје, на тај начин стећи референце како би сутра у свету могли да добију сличне послове.

- Наша жеља је да свака метро станица буде другачија и да говори о историји Србије или историји дела Београда где ће бити изграђена како би, возећи се метроом, учили о нашој историји - рекао је Весић и додао да је то модеран приступ изградњи метроа.

Објаснио је да ће највећи део метроа бити изграђен под земљом и то, како каже, на просечној дубини од око 45 метара.

- На Дорћолу ће, рецимо, бити 19 метара дубине, али на неким деловима ћемо ићи и преко 60 метара дубине. Потрудили смо се да метро станице не буду на улицама већ смо их изместили ван улица, у паркове или на пример метро станица Трг републике која ће бити испод Стакленца што значи да неће ометати саобраћај, нити свакодневни живот суграђана - рекао је Весић.

Та станица је, каже, посебно комплексна, јер ће изнад ње бити подземна гаража, док ће на простору где се сада налази Стакленац бити изграђен објекат културе.

Као занимљиву навео је и метро станицу у Макензијевој улици која ће, како каже, бити дубине скоро као подземна железничка станица "Вуков споменик".

-То ће бити метро станица за другу линију метроа, а истовремено и станица градске железнице која ће се радити у оквиру пројекта са Руском федерецијом. То ће бити преседачка станица са градске железнице на метро и обратно - врло комплексна станица која ће изгледати слично као станица ''Вуков споменик'', само што ће имати две врсте транспорта - објаснио је Весић.

Навео је да ће метроом бити повезан и Клинички центар Србије и да је планиран подземни пролаз, односно пролаз покретним степеницама којима ће се долазити до метро станице која ће од те здравствене установе бити удаљена око 400 метара.

Напомиње да ће друга линија метроа, Ресавском улицом, пролазити поред Клиничког центра, тако да ће то бити још једна метро станица поред тог објекта што, истакао је, значи да је он суштински добро повезан.

Весић је рекао да се настоји да се другом линијом метроа повеже и Клиничко-болнички центар Бежанијска коса, метро станицом која ће бити поред тог објекта.

БОНУС ВИДЕО: ОВАКВУ ФАБРИКУ ДО САДА НИСМО ИМАЛИ - Погледајте како раде роботи у постројењу "BAS Boysen Abgassyste"

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

БЕТ ОЛЕ ПОКЛАЊА ПОТПИСАН ДРЕС АЛЕКСАНДРА МИТРОВИЋА! Сазнај како до поклона